1

hej - jag upptäckte att en hjulcylinder bak var trasig för någon månad sen..
När jag fått tid å delar skulle ja byta den - å upptäckte att runnit olja längs hela fälgen.

För en månad sen läckte d inget - har inte gjort något föruton justerat skruvarna.

Det såg ut som det runnit längs drivaxeln..

Kommer inte ihåg hur det ser ut innanför - å e på jobbet nu..

någon som har nått tips vad/varför det börjat läcka ?

tack på förhand

Peter

2

Drivaxeldamasken?

3

kanske gav för lite information..

d e svingaxel, å det hade läckt rätt bra inne i trumman (å fälgen däcket garagegolvet)..

längs med medbringaren - om man kallar d så på svingaxel (?)

4

Tätningen oringarna vid hjullagret ICQ/ac

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

5

"Tätningen oringarna" ? - Hur många finns det ? 

är på jobbet så jag har lite svårt å kolla på nån sprängskiss..

men hur/var sitter dom (tänkte försöka beställt )

/Peter

6 Senaste redigerad av Johan W (2012-05-14 13:53:57)

X2
http://www.classicvw.se/packningssats-b … cts_id/398

27 28 31 32

http://www.classicvw.se/images/products/100215.195536.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/9106/beetleaxlediagram3qt1.gif

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7

Det kan vara så att du inte drog kronmuttern som håller trumman tillräckligt hårt.

8 Senaste redigerad av bark1 (2012-05-14 15:41:26)

Det va min första tanke - så ja drog för kung å fosterland (med ett spärrskaft) innan ja gick hem..
å tänkte försköka kolla om någon dag.
tyvärr blev d lite sent - så jag orkade inte leta upp nån servicehandbok..

drog den inte spec hårt - ja skulle ju ha ner d igen - så ja drog den bara så den fastna (exakt beskrivning va ICQ/ad )
så ja vägade ställa den på hjulen..

9

bark1 skrev:

Det va min första tanke - så ja drog för kung å fosterland (med ett spärrskaft) innan ja gick hem..
å tänkte försköka kolla om någon dag.
tyvärr blev d lite sent - så jag orkade inte leta upp nån servicehandbok..

drog den inte spec hårt - ja skulle ju ha ner d igen - så ja drog den bara så den fastna (exakt beskrivning va ICQ/ad )
så ja vägade ställa den på hjulen..

Den ska dras 35-40 kpm..dvs lika hårt som svänghjulet!

10 Senaste redigerad av bark1 (2012-06-12 17:05:31)

Det räckte med att dra åt  ICQ/ag

(å rengöra trumman/backarna..)

så bilen e numera både besiktigad - å premiärturad (dagen efter bes gick t BR)..

kanske verkar onödigt å skriva - men hatar trådar utan att man får veta hur det löste/inte löste sig till slut..

/Peter

11

bark1 skrev:

Det räckte med att dra åt  ICQ/ag

(å rengöra trumman/backarna..)

så bilen e numera både besiktigad - å premiärturad (dagen efter bes gick t BR)..

kanske verkar onödigt å skriva - men hatar trådar utan "slut"..

/Peter

Jag önskar faktiskt att fler kunde skriva vad som hände sen...Om det löste sig eller inte. ICQ/ab