Skulle idag skifta bränsleslangen anslutning påfyllningsrör/tank, på min 1302 typ1 72.
Detta var ju tyvärr inte så enkelt som jag hoppats på.
Finns det någon som vet hur man gör utan att behöva lossa tanken? 
VW typ 1 -67 1500
VW typ 2 t2b -78
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » HUR? skifta bränsleslangen anslutning påfyllningsrör/tank
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Skulle idag skifta bränsleslangen anslutning påfyllningsrör/tank, på min 1302 typ1 72.
Detta var ju tyvärr inte så enkelt som jag hoppats på.
Finns det någon som vet hur man gör utan att behöva lossa tanken? 
Du får nog lossa tanken är jag rädd.
Det tror jag inte.
Du får lossa påfyllningsröret och dess slangar först, sitter avluftning på sidan som måste lossas. Sen är det bara* att lossa röret och byta slangen.
*Slangen brukar ta fast rätt bra.
Det tror jag inte.
Du får lossa påfyllningsröret och dess slangar först, sitter avluftning på sidan som måste lossas. Sen är det bara* att lossa röret och byta slangen.
Jag var ute & kollade nu, mycket riktigt är ju den del som hindrar borttagandet gängad & borttagbar. Fasen va bra!
Behöver jag några nya packningar innan detta görs helt tro? Något särskilt att tänka på?
Svwerker skrev:Det tror jag inte.
Jag var ute & kollade nu, mycket riktigt är ju den del som hindrar borttagandet gängad & borttagbar. Fasen va bra!
Behöver jag några nya packningar innan detta görs helt tro? Något särskilt att tänka på?
Tack Svwerker för svaret!
Nu är slangen på plats, hoppas nu det håller tätt vid nästa tankning. 
jag sitter lite i samma sits.
jag har också en 1302-72 och jag är ute efter påfyllningsslangen och alla slangar som sitter i närheten.
det har blirvit dålig och läcker och luktar illa.
har sökt högt och lågt men hittar fan ingen.
inte en vw up north har dem:(
CSP Hyllinge har den grova och troligen de små oxå på metervara.
Swedol, kanske? Om du har någon butik i närheten...
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » HUR? skifta bränsleslangen anslutning påfyllningsrör/tank
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.