Tycker det är dags att dra igång en projekttråd nu så jag börjar från början...
. Micke från söderhamn (bor i Marmaverken), hållt på med vw sen moppetiden (21 nu). När jag fick körkort började jag renovera en buggy som jag haft fram till för 2veckor sedan då den såldes till Tyskland. Har skruvat med mycket annat men fastnat för äldre vw. Jag har länge letat ett lämpligt projekt då åka buggy är väldigt begränsat med tankte på väder, max 2 pers osv. Men så en dag hittade jag en -66a långt inne på en gård i närheten som jag fick köpa billigt, jag hämtade hem en till 67a från Tierp och plockade delar av, hade tänkt det som någon form av budget projekt och åka i sommar. Men ju mer jag rev desto mer jobb såg jag att det var (att man aldrig lär sig) och jag insåg att jag inte skulle få den rullande denna sommar.. Så det hela slutade med att jag i söndagskväll hyrde släp och åkte ner till huvudstaden och köpte denna 65a som i stort sett är helt rostfri och har en utbytes motor som är isatt -74 enligt kvitto.

Raketen till avgassystem är det första som for av.
Planen först och främst är en rejäl sänkning och nya fälgar och så klart en besiktning som ska göras snarast. Takräcke!

Den har tidigare rullat i norrland så det är nog mycket därför den är i så pass bra skick skulle jag tro.
Ja hittils har jag bytt avgassystem, matta, växelspak, solskydd och backspegel och nu väntar en översyn av bromsar samt fixa till tutan så ska den förhoppningsvis rulla igenom sbp.
med tanke på klistermärket och bakfälgarna så kanske den har varit sänkt tidigare 

. Jag kom att tänka på en grej när jag bytte hastighetsmätaren, den gamla var märkt med SWF och den nya VDO. Vad är skillnaden?