51

Fin berättelse du har skrivit, har följt den med intresse och läser gärna mer, fortsätt rapportera om dina bilars öden! 1303S:n med Kameispoilern gjorde mig knäsvag, dom gräsliga plastkapslarna skulle jag personligen dock hellre kasta frisbee med... Den almgröna(?) 1300:n är också fin, liksom TL:en, avundas din bilpark.

Hoppas också att 1300S:n får leva vidare, om den inte är fruktansvärt dålig förstås. Är ju som du konstaterade en specialmodell med lång utväxling, fodrad instrumentpanel, dom stora elefantfot-bakljusen etc. och Lemmerz-fälgar hade den visst också. Fanns i rött, gult och grönt, i alla fall här i Finland. Dom har 1300S i Norge också men har förstått att den fanns med små bakljus också så vet ej riktigt vad det är för en modell?

52 Senaste redigerad av Hans-Örjan (2012-05-09 16:23:43)

Jaha.... inte händer det mkt i mitt garage inte... Men ibland så tar jag mig i kragen.

Således har jag idag, 9 dagar över tiden för körförbud, besiktigat om Arvid, min VW Caravelle C.
Nya stötdämpare (iofs bara bra-att-veta-noterat, men jag tänkte visa min goda ansats), nya wires till handbromsen och en 2komponentlimlagning av strålkastarglaset resulterade i godkännande. "Jaha ja... Ja den har ju potential", sa den glade bes-mannen på stationen i Akalla, vilken jag för övrigt varmt rekommenderar!

Nu är det "bara" att få till ett byte av länkpinnen, krängningshämmarstaget eller vad f-n det heter. Och att fixa till (fniss) lackskador och spaltrost. Och att tvätta och vaxa den. When pigs learned to fly...  ICQ/ad

Snart är det sommar!!

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89

53

kaeferkind skrev:

Fin berättelse du har skrivit, har följt den med intresse och läser gärna mer, fortsätt rapportera om dina bilars öden! 1303S:n med Kameispoilern gjorde mig knäsvag, dom gräsliga plastkapslarna skulle jag personligen dock hellre kasta frisbee med... Den almgröna(?) 1300:n är också fin, liksom TL:en, avundas din bilpark.

Tack! Ursula (född 1303 S) har befriats från "de gräsliga plastkapslarna"  Default/yikes  Ariadne (född 1600 TL) är rätt skaplig, medan Orvar (född 1302) är, för att travestera Per Lagerkvist (*), "vackrast när det skymmer"... Men finns det liv finns det hopp. Where there's a will there's a way.

kaeferkind skrev:

Hoppas också att 1300S:n får leva vidare, om den inte är fruktansvärt dålig förstås.

Obama (född 1300S) har gått till de sälla jaktmarkerna. Befriad på allt som var värt att spara på, gick den sista resan i närvaro av de närmast sörjande till Sthlms Bildemontering. Pressningen har skett i stillhet. Att den gick att få honom dit i ett stycke var ett under; den var verkligen sopslut...

(*) http://www.peranders.nu/dikt-11.htm

.

Jag vet inte om det är möjligt, men jag upptäcker det när jag försöker.

1600 TL -67 * Caravelle C -85 * Caravelle C -89