1

Jag har en liten buckla i min Bubbla dörr som är svårt att komma åt från insidan.
I mitt hemland finns det nånting som heter "buckla ut utan lackering". Såna firmor kommer förbi verkstäder med ett ljusrör och några speciell formade plast "däckjärn" och kan buckla ut små bucklar helt perfekt utan att det syns och utan att man behöve spackla/lackera.
Finns det nåt sånt här i Sverige?

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

2

http://www.smartrepair.se/

Kanske kan vara ngt.

3

Ja det finns och är på gång på flera verkstäder, några vanliga plåtverkstäder kör redan detta. Brukar ofta kallas "dentrepair". Antar att detta är vanligt förekommande i din stad då dom ofta fixar mycket bulor pga dörruppslag på parkeringar o liknande. Hör med din närmsta stora skadeverkstad, om inte dom gör det så vet dom säkerligen någon som gör detta. Många bilsäljarfirmor köper nog ofta dessa tjänster också.

4

vi har en sån magisk låda? på jobbet som sammlar damm ICQ/ag kanske kan låna hem den annars kan man om bulan är mjuk med limpistol limma fast en plastbit o dra det är vad lådan gör med special lim o fäst plattor

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

5

och finns det att köpa i handeln detta "speciallim"

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│

6

Dentec ,ligger i Arlanda stad men vet att de även är ute och rullar på stan.

/Markus

7

Har för mig att Bosse bildoktor körde ett sånt "gör det själv" för ngr år sedan i TV!

http://tufftill1000.blogspot.se/ 

Austin Mini 1275 GT 1975
Volvo V50 2005

8

Det brukar finnas på tradera. man limmar fast en mackapär med värmelim, sen skruvar man ut handtaget och drar ut bucklan på så sätt. Vet inte hur kvaliten är på dom som säljs på tradera, men det borde väl funka

9

Vi har en kille som kommer till mitt jobb(BIVA-Linköping) varje vecka och tar ut bucklor(Firman heter Car Dent)och han är
helt otrolig att se i arbete..resultatet blir kanon och kan ej upptäckas efter reparation.Det kan vara problem att få till det
med vissa typer av bilar då plåttjocklek och kvalite påverkar+att vissa ställen(pressningar och krockbalkar mm) gör att
det helt enkelt inte går att utnyttja sig av den här tekniken..men det är sällan,för det mesta förvånar han oss med sin skicklighet... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

10

Har mycket bra erfarenhet av Dentec, både på jobbets och mina egna bilar!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

11

Har man inte gjort det förut törs jag säga att det är snudd på omöjligt att få det perfekt själv, det krävs erfarenhet mer än man anar, det viktigaste är inte om man använder "spetten" eller kör limsatsen eller trycker ut den med en skiftnyckel egentligen. Den som gör grejjen är lampan, som gör att man kan ställa så man får exakt rätt vinkel och ser var man trycker. Med andra ord, vill du ha det kanon, lämna iväg det. Vill du ha det bättre än vad det är, testa å grejja lite själv med vad du har. En sats med lampa och "spett" kostar runt 40k tror jag. Jobbet har nyligen beställt  ICQ/ag

12

Åk in till din lokala bilfirma. Dom känner till någon. Lovar.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................