1 Senaste redigerad av Hella (2015-04-26 10:51:39)

Lika rostig under som den är okomplett upptill...... Men, någon sa på skrot-tråden att early bay inte växer på träd och att jag borde bjuda ut den istället för att skrota...  ICQ/ab  Så, här är den! Bara att slå till!  ICQ/ad

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/Bay007.jpg

What You See Is What You Get, så ser Du några balkar under? Nej, då finns de inte heller!  Default/lol

Chassinummret börjar på 220*****, så det bör väl vara en 1970 Kleinbus!?

Pro´s:
Riktigt hyfsad ovantill för att vara vrak
Endast mindre bucklor
Endast mindre lagningar sen tidigare
Kompletta Wide-5 axlar
Bakskärmar och frontplåt är visserligen lite rostiga längst ner, men i övrigt i helt OK skick med fina skärmkanter
Bra tak
Walk-Trough mellanvägg
Snygg originalfärg (L620 Savannenbeige), vad det nu spelar för roll....  ICQ/ad
Växellåda finns kvar och ligger löst i bilen
Flyttad nyligen, så hjulen snurrar lätt

Con´s
Det mesta saknas
rejält rostig undertill
Motorlucka och skjutdörr lagom rostiga nertill
Inga papper, men om nån mot förmodan ska renovera så har jag KANSKE koll på en tidigare registrerad ägare
Finns på Gotland

Kanske kan vara nåt för den som vill konvertera sin Late Bay till Early-Look?? (baklyktor och framblinkers kan nog skakas fram i så fall!)

Helst telefon för mer info, tel 070-684 77 33 (vardagar efter 17.30 eller helger)

Kan även säljas i delar!

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

2

Det var väl det jag trodde, noll intresse för att släpa hem ett dåligt Bay-vrak!  Default/lol

Så då följer jag ursprungsplanen och hugger upp den till reservdelar!  ICQ/ab

Maila om Du har behov av frontplåt, kaross-sidor, bakre hörn, tak, rutor, fram och bakvagn eller något annat från denna buss!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

3 Senaste redigerad av EskiL 109 (2012-05-04 11:08:28)

Jag behöver ett lås till sidodörren.
Finns det och funkar?

Mail skickat!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

4

Hur ser rutramen ut? Frisk nertill då är jag intresserad av nerkapad del.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

5

Plåten för baklycktorna?

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

6

kan va intr. av bakvagnen
eller delar av den..

ska kolla lite info först.

min mail tobias_bager    @ hotmail.com
tel 0708-839896

7

EskiL 109 skrev:

Finns det och funkar?

Mail skickat!

Jiiisper skrev:

Plåten för baklycktorna?

vwfreak skrev:

eller delar av den..

tel 0708-839896

Mail skickade!

kisavw skrev:

Antar att Du menar vindruteramen? Ska ta ur rutan och kolla statusen!

8

Finns rattstång med rattlås och nyckel kvar?

Ducati Monster 1200S

9

Har du blinkersspaken och gallret under framrutan?

10

Synd att slakta ner en av typ 7 kända i landet  (beige med beige/brun inredning ) som fortfarande har originallack. Men, jag förstår dig. Den var ju dessutom plundrad tidigare.

En av de andra sju står i en "snowboardpark" i Jämtland.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

11

Hörru, har du börjat kapa ännu?

Skulle eventuellt kanske kunna va intresserad av hela.. är ju inte jätte långt mellan Sjonhem och Dalhem.

/Alex

12

Hella skrev:
EskiL 109 skrev:

Finns det och funkar?

Mail skickat!

Jiiisper skrev:

Plåten för baklycktorna?

vwfreak skrev:

eller delar av den..

tel 0708-839896

Mail skickade!

kisavw skrev:

Antar att Du menar vindruteramen? Ska ta ur rutan och kolla statusen!

Kanon , kan ev ta hela fronten. Blir nog en tur över till Gotland då kan jag hämta.

VW Typ 2 1967

13

Tar det som ett nej när du svarar på andras säljes annonser men inte din egen! Default/hmm

14

Hur är hundbenet på vänster sida?

15

jerry skrev:

Finns rattstång med rattlås och nyckel kvar?

Tyvärr inte, det var borta!

fritte skrev:

Har du blinkersspaken och gallret under framrutan?

fritte skrev:

Tar det som ett nej när du svarar på andras säljes annonser men inte din egen! Default/hmm

Nädå, men jag vill ju gärna kolla och mäta upp en spak så jag vet att den är OK innan jag säger att jag har en att sälja!  ICQ/ab  Och jag har inte haft tid att vara i garaget förrän i eftermiddag! Så Du får mail och bild på spaken under kvällen! Nåt galler har jag tyvärr inte.

kisavw skrev:

kisavw skrev:

Kanon , kan ev ta hela fronten. Blir nog en tur över till Gotland då kan jag hämta.

Tog ur rutan idag, och tyvärr så slutade plåten där listen började.... M.a.o. sopslut i rutfalsen nertill! Är fronten intressant ändå?

Aggudabbu skrev:

Skulle eventuellt kanske kunna va intresserad av hela.. är ju inte jätte långt mellan Sjonhem och Dalhem.

/Alex

Inte kapat nåt än, men en del bitar är tingade! Slå mig en signal på 070-684 77 33 på kvällstid!

50 split skrev:

Synd att slakta ner en av typ 7 kända i landet  (beige med beige/brun inredning ) som fortfarande har originallack. Men, jag förstår dig. Den var ju dessutom plundrad tidigare.

En av de andra sju står i en "snowboardpark" i Jämtland.

Nej, varför skulle det vara synd? Det är ett lik, och ingen (utom då eventuellt Aggudabbu?) har visat intresse av att ta över. Originallacken är över-rollad med en grå nyans, men går kanske att ta fram igen!? Men, inga plåtdelar är köpta än, så det är inte för sent än. Köp den, 50 split!!  ICQ/ab

Michos Miche skrev:

Hur är hundbenet på vänster sida?

Ganska dåligt.... Är det intressant ändå så kan Du maila mig så mailar jag tillbaka bilder!

16

Är fronten fri från bucklor så är det intressant ändå.

VW Typ 2 1967

17

kisavw skrev:

Är fronten fri från bucklor så är det intressant ändå.

Mailar Dig!

18

Aggudabbu skrev:

hella skrev:

Inte kapat nåt än, men en del bitar är tingade! Slå mig en signal på 070-684 77 33 på kvällstid!

Verkar inte som att de blir så mycket kvar nu av de som var kvar så jag hoppar nog denna ändå  ICQ/ab

19

Nu har jag äntligen fått tid att hugga upp den här! Bakskärmarna ska Bomberogranater ha, är det någon annan som behöver något från tomkarossen? Planen är att den åker till återvinningen i början av nästa vecka (V23). Dessutom finns komplett framvagn, styrsnäcka, splash-pan, bromsservo med huvudcylinder (okänt skick), sidorutor och en del småplock kvar!

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/Bay022.jpg

20

Pris på komplett framvagn?

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

21

Hur är skicket på styrsnäckan? glapp?
Finns den kvar och vad vill du ha för den?

22

Jiiisper skrev:

Pris på komplett framvagn?

lempa skrev:

Hur är skicket på styrsnäckan? glapp?
Finns den kvar och vad vill du ha för den?

Båda har PM!

23

Pris på bromsservo? :-)

24

Har du kvar bakre hörnen? dvs Heeela med bakljus-hålet mm. // adamalander at hotmail.com

25

Sara skrev:

Pris på bromsservo? :-)

Alander skrev:

Har du kvar bakre hörnen? dvs Heeela med bakljus-hålet mm. // adamalander at hotmail.com

Båda har PM!