Nu är det så att försäkringsbolaget Atava som jag tidigare har haft bubblan (och även BMW'n) min försäkrad i har lagt ner. Eftersom jag är student så måste jag ha en så billig försäkring som möjligt. Har ni några bra tipps på billiga bolag att försäkra baggen i??
Jag har bubblan försäkrad hos www.dina.se
Caprin hos www.trygghansa.se
Hos två olika eftersom den ena var sjukt mycket billigare än den andra på den ena och vice versa.
En aktuell tråd om försäkringar på nt2k-forumet: http://www.typ2-klubben.com/forum/commo … w=expanded
Det lönar sig att ringa runt för då kan man ofta förhandla sig till ett bra pris.
Själv är jag nyfiken på MHRF-försäkring, är det nån som har nån erfarenhet?
jag har min snart 10 år gamla bruxbil, 2 st vw "veteraner", hemförsäkring, barnförsäkring, allt i trygghansa, då fick man iallafall bra pris när man gick över. nu bor jag i sthlm så billigt är bilförsäkring aldrig, men har för mig nånstans 1000 kr för helförsäkring, tror mer på ghian och mindre på ovalen eller om det var tvärt om. Och ibland kommer fakturan med VW logga och de lovar att byta enbart till VW originaldelar, tror inte riktigt att de tänkt på att veteraner inte har kvar några originaldelar, Volkswagen lär väl inte släppa in en 50 år gammal bil i deras verkstad...
Hade Atava tidigare, det är trygg hansa som ägde det, men det vart faktiskt på ena billigare med trygg hansa och inte mkt dyrare när jag bytte till TH på den andra...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
jag har min snart 10 år gamla bruxbil, 2 st vw "veteraner", hemförsäkring, barnförsäkring, allt i trygghansa, då fick man iallafall bra pris när man gick över. nu bor jag i sthlm så billigt är bilförsäkring aldrig, men har för mig nånstans 1000 kr för helförsäkring, tror mer på ghian och mindre på ovalen eller om det var tvärt om. Och ibland kommer fakturan med VW logga och de lovar att byta enbart till VW originaldelar, tror inte riktigt att de tänkt på att veteraner inte har kvar några originaldelar, Volkswagen lär väl inte släppa in en 50 år gammal bil i deras verkstad...
Hade Atava tidigare, det är trygg hansa som ägde det, men det vart faktiskt på ena billigare med trygg hansa och inte mkt dyrare när jag bytte till TH på den andra...
kostade 800 kr halförsäkrad helår hos atava, på mig som är 20 år och bor mitt i västerås :-P
jag är ju gubbe som närmar mig 40, men vås kanske är nästan lika dyrt som sthlm.
runt 1000 känns OK som premie trots allt... med MHRF är det ju så många restriktioner och krav... annars är väl det nån femhundring per år? oslagbart om man har en termosbil, eget garage, bara kör på träffar.
Jag själv har numera flyttat alla bilar hemförsäkring hund och ska snart byta bank till Länsförsäkringar.
Dom har på något underligt vis i mitt fall alltid legat mellan 3-5000 kr under dom andra vilket jag som också studerar
väljer att lägga på något annat.
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
tror det kan vara så med många bolag, för att knyta till sig folk som helkunder ger de bättre premier, så var det med TH, de ringde upp och sa att de ville se vad jag fick för pris om jag flyttade alla mina försäkringar, och tro det eller ej de spöade den jag sökt ut som billigast bara några månader tidigare. troligen är det samma sak om man flyttar allt till länsförsäkringar eller nån annan. IF har jag dock förstått ofta är dyra på bil, hade dem ett tag men de var de som hade högst premie av alla...
Betalar ca 1300kr hel/per år. Har allt försäkrat i LF. Deras rabattsystem går ut på att
man bara får sänkt premie på hemförsäkringen. Mer rabatt ändå blir det om man har bolån,
lönekonto mm hos dom...
tror det kan vara så med många bolag, för att knyta till sig folk som helkunder ger de bättre premier, så var det med TH, de ringde upp och sa att de ville se vad jag fick för pris om jag flyttade alla mina försäkringar, och tro det eller ej de spöade den jag sökt ut som billigast bara några månader tidigare. troligen är det samma sak om man flyttar allt till länsförsäkringar eller nån annan. IF har jag dock förstått ofta är dyra på bil, hade dem ett tag men de var de som hade högst premie av alla...
I mitt fall så har det inte spelat någon roll om det varit 1 eller 5 försäkringar jag haft hos LF dom har i mitt fall alltid legat toklåg jämfört med
alla andra sen om jag flyttar min bank dit på eget initiativ så får jag 5 % rabatt till på försäkringarna.
5% rabatt på bil och hemförsäkring
5% på banktjänst
5% på pensionssparande
och ev 5% på bolån tror jag..
någon kan ju rätta mig.. Hur som hellst det är skiljer från individ till individ så det är bara göra som alla andra
att sätta sig ner med telefonkatalogen och slå upp nr till alla försäkringsbolag och sen ringa runt och pressa dom.
Lycka till...
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Minskade just min årskostnad för trafikförsäkring med 1100 spänn, tog fem minuter på sidan: https://www.compricer.se/forsakring/bil/