Alltid trevligt med en liten tripp.. Man kanske hittar nåt "matnyttigt" (roadkill)
efter vægen.
Runt 60 mil T o R .. Så nåt kul bør væl finnas...

Jag tänker svänga inom en snubbe i Vetlanda som har mycket prylar på vägen hem också. 
Har nu snackat med säljaren o de är tyligen två som har investerat i dessa elverk från försvaret, och man har nu börjat att plocka ur motorer som står nu på pallar. Min kontakt ska på lördag ta lite bilder med riktig digitalkamera för att vi ska få så bra bilder som möjligt.
De två har nu bestämt att max 7-8 motorer kan vi få köpa, så nu har jag gått igenom denna tråden, mina mail o sms, för att ta fram en rättvis lista över de som anmält sitt intresse i tid.1 25hpman (Åstorp)
2 Roadkill (Uddevalla)
3 Johan__W (Katrineholm)
4 vwestin (Gotland)
5 Dello (Katrineholm)
6 KisaVW (Värnamo)
7 Räven (Örebro)
8 JJ64 (Borås)Reserver:
1 58ghia (Kalmar)
2 JockeB (Onsala)
3 Ghia64 (Värnamo)
4 VWGoran (Halmstad)
5 Joel (Halmstad)
6 Michaelth (Blekinge)
7 Hulje (Mjölby)Jag har snackat lite med säljaren om motorernas utrustning. Och det kan vara 12 volts generatorer på dom, han trodde det, men kunde inte svära på det. Besked på detta kommer efter helgen, tillsammans med bilder.
Den som vill lämna sin plats i listan lämnar den till förste reserv osv. Jag ska försöka att få köpa fler men kan inte lova nåt. Bollen ligger hos säljaren. Preliminär hämtningstid kan bli nästa helg, dvs 12-13 maj. Jag föreslår att vi sammanstrålar där på plats, eller löser det på liknande vis.
Som ni ser är det en plats kvar på Reservlistan, i bästa fall blir det en omgång till på 8 motorer...o då är snart de också bokade.
Då ställer jag mig som reserv nr 8
55 2012-05-04 05:24:32 Senaste redigerad av 25hpman (2012-05-04 05:27:44)
Ok, då är sista platsen bokad. Då kan vi börja på reservlista nr 2. 
1 25hpman (Åstorp)
2 Roadkill (Uddevalla)
3 Johan__W (Katrineholm)
4 vwestin (Gotland)
5 Dello (Katrineholm)
6 KisaVW (Värnamo)
7 Räven (Örebro)
8 JJ64 (Borås)
Reserver:
1 58ghia (Kalmar)
2 JockeB (Onsala)
3 Ghia64 (Värnamo)
4 VWGoran (Halmstad)
5 Joel (Halmstad)
6 Michaelth (Kallinge)
7 Hulje (Mjölby)
8 ioooor_21 (Hörken)
ja det va bra du inte satte upp mig, ekonomin tillät inte att köpa motor bara för att lägga på "braåha" hyllan.. 
Nä, du blev suddad igen. Men du kan ju sätta upp dej på nästa reservlista. Det är ju en bit in i framtiden, o man vet aldrig...du är kanske rik då?
(sälj av lite skit...som jag vet att du har mycket av...så får du nog råd) 
ja , va fasen sätt upp mig på reservlistan..
jag kan ju sälja av några av mina beg. motorer som står.. har nog ett tiotal..
säljes till förmån för köp av ny motor! 
Jag ringer säljaren ikväll om tid o adress för avhämtning på lördag. De som är med i grupp 1 är redo hoppas jag, annars finns det andra som gärna tar din plats.
Jag hämtar min och JJ64:s motorer. Ni andra samåker eller möter upp i Lönneberga. OK?
Jag måste rätta mej efter färjan
är framme tidigast 12.30. hoppas det inte blir ett problem???
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar
Jag o Johan åker fr Kholm o Räven möter upp i Linköping, meddela en tid bara så dyker vi upp....
Lönneberga Kyrka kl 10.55, sen får vi närmare vägbeskrivning inne i byn.
Ev. blir det så att de inte hinner att få fram den sista åttonde motorn tills på lördag, men de skulle försöka. Den åttonde skulle ju JJ64 ha, o den skulle jag hämta...men annars så kommer den fram något senare o kan då kanske samåka med JockeB t.ex.
Ja, vwestin det var ju lite knas, men annars får jag ta den o du får köra till Vetlanda istället o hämta den. Ska hälsa på en snubbe där som har tagit hand om GeKå:s (Göran Karlsson) veteranbilsdelar.
Säljaren snackar fortfarande i positiva ordalag om det totala antalet, han frågade igen om vi var 16 stycken på listan o jag sa att nu var vi nog 17.
Ok, tiden framsparkad en timme nu så att alla hinner komma till rätt plats i lagom tid.
Fem i tolv vid kyrkan sen 200 m till i okänd riktning.
Gutt!
Lysande
Skulle jag kunna få ditt nummer 25hp? Så jag hittar om jag kommer lite sent...
67 2012-05-09 20:02:20 Senaste redigerad av 25hpman (2012-05-09 20:02:57)
0706989783
Dello tar hand om din motor om det skulle dra ut på tiden.
Tusen tack! Enligt hitta.se så är jag framme 12.20 men dom räknade nog inte på en bay från 68 
Jag kör splitt -63 om vädret är någorlunda. Utan värme så fryser man som satan utan solsken.
Du sa nåt där... tio grader och regn
det kanske blir vattenskadat ändå
71 2012-05-09 21:42:46 Senaste redigerad av Roadkill (2012-05-09 21:50:41)
11,55 Lønneberga kyrka... CHECK. 
Slænger ut mitt nr om det skulle bli bli nån kovændning av sæljaren av nån anledning: 0738-441060.
Soffliggare KisaVW Lindeman till informationen!
Soffliggare KisaVW Lindeman till informationen!
Tomas jag har skickat mail till dig!
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Försöker få klarhet om det är 7 eller 8 motorer i denna laddning.
Jag ska ha med mej Roadkill o JJ64:s motorer + min egen. Om det är 8 motorer så blir det en motor för mycket, då KisaVW har fått förhinder imorron. Blir det 7, ja då blir det perfekt.
Näste man på listan är 58ghia, jag mailar honom, han får stå stand by.
75 2012-05-11 17:14:55 Senaste redigerad av 25hpman (2012-05-11 19:42:48)
Ja...nu när det hettar till så droppar folk av till höger o till vänster.
Här har vi nu listan som den ser ut just nu:
Omgång 1:
1 25hpman (Åstorp)
2 Roadkill (Uddevalla)
3 Johan__W (Katrineholm)
4 vwestin (Gotland)
5 Dello (Katrineholm)
6 Räven (Örebro)
7 JJ64 (Borås)
Omgång 2:
1 JockeB (Onsala)
2 Ghia64 (Värnamo)