1

PunBB bbcode test

Efter mycket velande så har jag ändå beslutat att det är dags att klippa av navelsträngen till folkabussen. Jag har nyligen flyttat ner till Götet så har varken tid att använda bussen eller ge den den kärlek som behövs för att den även framöver ska kunna försköna Sveriges vägar.

Bussen är påställd, rullande och skattebefriad.

Det är alltså en Baywindow av 1978-års modell. Lastbilsreggad med plats för två passagerare. Inköpt obesiktad hösten 2007 men efter lite mekande över vintern så har den rullat varje sommar från och med 2008.

Motorn är en 2,0l utbytesmotor som går bra och byttes av tidigare ägare år 2000. Då renoverades även underredet, hjulupphängningar och balkar. Enbart sommarkörd sedan dess. Motorn läker lite olja men det är inget som gör att den inte har gått igenom besiktningen.

Utvändigt är bussen lite som man säger i Hälsingland: ”Fin ifrån långt men långtifrån fin”. Bussen är absolut inget för pedanter utan den har sina småbucklor och skavanker efter 34 år på Sveriges vägar. Dock så är detta ingenting man stör sig på. Rost finns också, men den är under kontroll om man bortser från skjutdörren som är i behov av lite kärlek.

I min ägo så har mycket gjorts på bussen:
- Avgassystemet har svetsats och ljuddämparen är bytt.
- Bakbromsarna har renoverats.
- Frambromsarna har fått sig en översyn med nya bromsrör m.m.
- Hjullager fram bytta.
- Kopplingsvajer bytt.
- Vita blinkers/baklyktor.
- Scott Black 18"-fälgar.
- Uppfräschad invändigt.
- Nytt batteri.
- CD-stereo och två stycken högtalare.

Bussen är som sagt bara sommarkörd och har förvarats under tak under vinterhalvåren i min ägo. Originalhjulen och original bakljus/blinkers följer med.
Senaste besiktning var 2010-08-26 så det är dags igen i sommar.

Priset jag vill ha är 25000. Vilket är prutat och klart.

Fler bilder finns på: http://www.garaget.org/Skattebefriad

Bussen finns i Edsbyn, Hälsingland.

PM:a mig eller maila mig på min e-postadress

MVH/
Erik