1

Sett att man kan montera i sk falska H4 lampor i sin gamla folka med 6volt system.... Dessa lampor är ju lite starkare än de runda stora lamporna som ska sitta original. Någon som testat om det blir bättre eller sämre ljus ?

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

2

Var hittar man sådana? Har sett 12v..

T1 -67   (T1 -66 Såld. ADHD-Kermit har fått ny vårdare..)   T3 Buss -80 - Luftkyld

West Coast BugMeet 
www.bugmeet.se

3

finns adapters du kan köpa, från p45t till H4.
Jag har funderat kring att beställa såna dock är det ju igenom ebay..
Så om det är fler som tänkt det kan den få dra iväg PM till mig kanske man kan beställa i samma paket ICQ/ab

4

Finns på classic up north för 79 pix...

Adapterringarna ser jag mest som en fördel om man har 12v system eftersom man kan spara pengar eller få bättre utbud och kvalité på H4 lampor. Till 6 volt kan man nästan lika gärna köpa en ny "falsk" H4 på en gång istället för att leta 6 volt H4 att sätta i adaptern.

..och ja jag kör med dessa och det gör faktiskt en hel del, förutsatt att man har friska reflektorer och inget spänningsfall. Mina  extraljus med specialbyggt LED gav dock mer för helljuset.

5

Frederik skrev:

. Mina  extraljus med specialbyggt LED gav dock mer för helljuset.

Tell me more!!!!

6V o kralliga LED kan bota massor av gamla klena 6V bekymmer..

Sten vW

6

Ok... Jag beställde nya originalisar idag , får duga tillsvidare.

Tyckker att jag har lite svagt ljus (inget sbp klagar på) men iofs så är det ju bara 6 volt.   Men man kanske bör se över jordansluningar osv eller ? Tips mottages gärna.

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

7

Här var visst detaljerna om 6V o LED, tack Fredrik!

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5528

SvW

Den som letar han söker!

8

sen har folkabiten h4 6v lampor , farsan köpte sånna till ghian....  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.