1

Hej! Jag har en kortad sänkt framvagn som jag köpte med kortade torsionsstavar och monterade bärarmar. Allt har funkat fint men iförrgår då jag monterade på hjulen fram märkte jag att den övre bärarmen på förarsidan gick att dra in och ut en liten bit så det kändes riktigt glappt.. Eftersom allt var monterat när jag köpte framvagnen och jag aldrig plockat isär en Framvagn så har jag lite funderingar hur det funkar? Går torsionsstaven rakt igenom framvagnen från ena sidan till den andra eller är dom delade någonstans i mitten? Och sitter bärarmen bara fast genom att den skruvas åt runt torsionsstaven? Det är ju ett fyrkantigt hål i bärarmen och jag antar att det är torsionsstaven som man ser där? Och det verkade inte röra på sig i hålet fast det glappade.. Kände på andra sidan och den tyckte jag inte glappade något... Hoppas ni förstår min beskrivnig någorlunda iaf ICQ/ad

Mvh Kristofer

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

är det pre -66 så ska de vara fyrkantiga torsionsstavar och nej dom ska inte vara delade på mitten. vad jag vet  ICQ/ag ang det andra så får ngn kunnig svara ICQ/ad

3

Japp,det är en 64:a... Skulle givetvis skrivit att det var en länkpinne framvagn... ICQ/ab men då är iaf en sak klargjord, att dom går rakt igenom!

4

testa skruva åt skruven (insexan) som låser bärarm med fjäder paket.

Bubbla -62
Buss -60

5

Och kolla så att mitten skruvarna är inskruvade och låsta med muttern Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6

Tack för tipsen, ska kolla upp det! Och nu kom ju en till ( dum ) fråga.. Varför har man "mitten" skruven på sänksatserna som ska trycka mot torsionsstaven? Hålet i sänksatsen är ju fyrkantigt precis som staven? Så hållet är alltså för stort i sänksatsen, och varför isåfall? ICQ/ab

7

Vet inte om jag har fattat riktigt vad du menar men jag svarar.

Det är ett försänkt hål (ska vara) i ändarna och mitt på torsionstaven (som egentligen är många småstavar som ligger ihop (Där av namnet fjäderpaket))
Dom hålen ska å bör vara runda.

Skriver som dom tidigare. Se till att alla skruvarna sitter som dom ska samt att låsmuttrarna sitter där dom ska oxå.

Man lär sig inget om man inte vågar fråga ICQ/ad

8

Bajen skrev:

Det är ett försänkt hål i ändarna och mitt på torsionstaven.
Dom hålen ska å bör vara runda.

För att paketet inte ska kunna röra på sig i sidled alltså ICQ/ae

9

Ah, ok! Då förstår jag! Ska ut till bilen och kolla det så fort jag får möjlighet. Det sitter inga bussningar eller liknande mellan själva bärarmen och framvagnen som kan ha blivit dålig?

10

Då rör den sig bara upp, ner, fram,bak inte in, ut

11

Det var en av insexskruvarna på bärarmen som trycker mot torsionsstaven som inte var iskruvad ordentligt. Sen glappade det i spindeln också men det fick jag hjälp med på plats så nu är det inge glappt längre! ICQ/ab tack för tipsen!

Mvh Kristofer