Tja
Markus johansson 21år från motala.
Har bott granne med en vwfantast i 19 år så det är la därifrån jag halkade in i det hela
just nu har jag en typ1a -63 och en typ2 -70. 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Babbel / offtopic » Presentationstråden
Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 … 24 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tja
Markus johansson 21år från motala.
Har bott granne med en vwfantast i 19 år så det är la därifrån jag halkade in i det hela
just nu har jag en typ1a -63 och en typ2 -70. 
tord med fru o två barn isabell o damian.. är ola öst fel att jag sitter i vw träsket
för det var min fösta bubbla jag köpte.. och här är mina bilar (objekt)
min 51a split bubbla regad som en 50a 
och split pickupen(sänkes gammla) 
pro street bubblan o rat 56an 
51a split bubbla skogs vrak kommer att kapas ner i delar till ett projekt 
72a bay dubbel hytt( till salu men inte någon panik att bli av med) blir den inte såld ställer jag undan den tills tid finns 
ja det var lite om mej mvh tord
Jonny Bengtsson heter jag, 26år, pluggar till landskapsingenjör.
Bor i Lomma tillsammans med min sambo Jessica
Alltid varit intresserad av bilar men blev nog lite extra "skadad" när jag lärde känna Carl-Erik Stjernvall i gymnasiet.
Kollade o mixtrade med hans projekt, blev mer och mer sugen på ett eget objekt. Till slut hittade jag något som lät intressant, dock ingen VW, det blev en Austin cambridge A55.
Efter ett par år med den så ville jag ha något nytt och då blev det en Bubbla 60:a, efter den så har det snurrat på med en 4-5 bubblor, en opel manta och en opel gt.
Idag har jag en bubbla 67:a som är under förändring och gt:n som stannar för evigt 
Hade ju missat Presentationen 
Tobias "Tobbe" Frank från Valdemarsvik bor på landet med flickvän och en son på 3år
Har åkt bubbla från och till sen jag fick körkort nu har jag 2 st projekt en -62 soltakare rullande projekt och en -59 som väntar på lite rost lagning.
God dag.
Danne, Södertälje, har folkapaus, så hänger inte här överdrivet mycket... skulle dock inte ha nåt emot att hjälpa Mackan på Mörkö att yxa ihop en sönderkapad 181:a ackompanjerat av hårt folkölsmissbruk...
Tag hand om eder.
Skönt att du har hittat hit Danne . Tror du saknar folkvagnar lite ändå.
Klart vi ska yxa ihop 181an. Men tror det kommer gå åt mängder med folköl.
Hej,jag heter Jon och kommer från Ljusdal. Är 30 år och är både nybliven pappa och husägare
Har alltid gillat och varit intresserad av gammelbilar,har i skrivande stund en -75:a Vw buss,en -78:a Vw buss,en 65:a Amazon + lite andra motordrivna leksaker. Har varit en flitig besökare på denna sida,dock som gäst,men har nu tagit mig i kragen och joinat istället
Bussarna är i olika stadier av "förfall" eller "fyndskick" om man så vill och ambitionen är att få ut -78:an på vägen i sommar....får se hur det blir med det
Ja,det var lite om mig det... 
Hejsan alla fantaster!Bor i Uppsala län. Har blivit med vw bubbla på grund av sonens intresse. Tidigare skruvat det mesta med motor Volvo,Hundkoja USA mm.Tänkte väl inte skaffa någon gamling igen men shit happens!Åker Cheva van till vardags men gillar äldre bilar och motorer.Håll i er nu! Född på 50-talet 9 ungar med samma tant 9-barnbarn 2 hundar och en papegoja som busvisslar, borde väl va på hemmet men ger mig inte så lätt. Hoppas kunna åka
på några träffar i sommar.
Skönt att det finns fler som är födda på 50-talet...den enda som busvisslar hemma hos oss är sambon...hur som helst,välkommen! 
Tackar tackar,samma här kul med fler från urtiden!!
Till skillnad från Airheater m.fl är jag en kille som drar ner snittåldern på forumet.
Namn: Christer Nordin
Bor: Östersund
Ålder: 23
Barn: Nej (själv lite barnslig)
Hund: Jorå
Alias: opec
Hus: Nej bevare mig väl. (det är ju en verkstad jag vill ha)
Nåja har växt upp med motorer, är utbildad skogsmaskinsförare men har för närvarande lagt om helt och hållet vad gäller framtida karriär.
Nu pluggar jag till sjuksyrra för att i framtiden sitta upp som ambulanssjuksöterska.
Vw har jag haft en hel del. började dock med vattenkylt och mk2or (med kompressor & 4wd) som mitt hjärta bultat hårt för.
Min luftkylda karriär började med denna ratlook som kördes en sommar..(ja det är jag på bilden)
Därefter var det lugnt flera år men för ett par år sen hittade jag en -59 bubbla som jag tyckte hade sån skön patina så jag blev med bubbla igen.Tanken var väll att renovera men 1000 andra saker kom emellan så den står och väntar på bättre tider.
Så förra sommaren (läs 2010) sa tjejen att hon tyckte karmann ghia var en snygg modell och då var det bara snabbt snabbt skynda sig att köpa en innan hon ändrade sig. å där stog den en -66
I höstas köpte jag en soltakare i tanken om att renovera men så började jag plugga och tiden fanns inte så den såldes till Danne. (50 split)
Nu för några veckor sen åkte jag och min lillebror ner till lund och hämtade en fd. ambulansbuss som gått åt försvaret. -65
Förhoppningsvis kommer det bli fler vagnar i parken men först på önskelistan står ett stort garage.
SÖKER för tillfället efter vw militärfordon.
Härligt med vw intresse, 0-100 år verkar gilla dessa bilar!Åker du SNOW-TRAC på vintern dä uppe? Konstruktören kom ju från Oviken !!
Till skillnad från Airheater m.fl är jag en kille som drar ner snittåldern på forumet.
Namn: Christer Nordin
Bor: Östersund
Ålder: 23
Barn: Nej (själv lite barnslig)
Hund: Jorå
Alias: opec
Hus: Nej bevare mig väl. (det är ju en verkstad jag vill ha)Nåja har växt upp med motorer, är utbildad skogsmaskinsförare men har för närvarande lagt om helt och hållet vad gäller framtida karriär.
Nu pluggar jag till sjuksyrra för att i framtiden sitta upp som ambulanssjuksöterska.Vw har jag haft en hel del. började dock med vattenkylt och mk2or (med kompressor & 4wd) som mitt hjärta bultat hårt för.
Min luftkylda karriär började med denna ratlook som kördes en sommar..(ja det är jag på bilden)
Därefter var det lugnt flera år men för ett par år sen hittade jag en -59 bubbla som jag tyckte hade sån skön patina så jag blev med bubbla igen.Tanken var väll att renovera men 1000 andra saker kom emellan så den står och väntar på bättre tider.
Så förra sommaren (läs 2010) sa tjejen att hon tyckte karmann ghia var en snygg modell och då var det bara snabbt snabbt skynda sig att köpa en innan hon ändrade sig. å där stog den en -66
I höstas köpte jag en soltakare i tanken om att renovera men så började jag plugga och tiden fanns inte så den såldes till Danne. (50 split)
Nu för några veckor sen åkte jag och min lillebror ner till lund och hämtade en fd. ambulansbuss som gått åt försvaret. -65
[Förhoppningsvis kommer det bli fler vagnar i parken men först på önskelistan står ett stort garage.
SÖKER för tillfället efter vw militärfordon.
Va fan?? finns det såna trevliga vagnar att hämta i Lund? Den hade jag totalt missat. Vem var det som sålde?
Airheater: Nja jag åker mest bil dock så har vi banddrivna fordon för vinterbruk tillverkade där du kommer ifrån.
En aktiv blå dubbelbandare och en aktiv trac (snövessla)..
Lasslo: Det var en bekant som bor i bjällerup 7 min utanför lund som köpt en gård där den följde med. 
Det är många som missat den.. stått garagerad sedan -76..
Marcus Lundqvist heter jag. 33 år i sommar och har fru och en liten kille på 11 månader. Bor i en liten by som heter Hästbo och ligger mellan Sandviken och Avesta ungefär.
Har en original 1303 S -73 ihop med pappa men har planer på att köpa en äldre typ 1. Bug Run är givet varje år men har tänkt att åka på nån mer träff i år.
Läser mer än vad jag postar inlägg så jag verkar i det dolda 
Namnet är Erik Dahlström, 24 år gammal och pluggar för tillfället i Falun men kommer ursprungligen från Edsbyn. Köpte min första och hittills enda VW sensommaren 2007 tillsammans med två kompisar, kompisarnas intresse svalnade med tiden medan mitt gick åt motsatt riktning. Det som förgyller sommarmånaderna är en Baywindow -78. Fick ett gäng tvåor vid besiktningen i höstas men efter lite mekande och lite svetshjälp från Swampen85 så rullar den nu i 2 år till. Med tiden är det meningen att den ska ner i backen en aning.

Den här tråden hade jag också missat. :-P
Jag heter Niclas är född 1990 och pluggar till civilingenjör i robotik i Västerås. Bilen står mestadels parkerad i Gryt söder om norrköping hoss min mor och far pga hör parkeringskostnad och låg inkomst i västerås. Köpte bubblan och renoverade den som ett projektarbete till sista året på gymnasiet.
Min morfar var en riktig skrotsamlare och hade kvar nästan alla bilar han någonsin köpt. När han dog (jag var 17) skyndade jag mig att rädda en av bilarna. Det valet stod mellan en bubbla och en bmw 1600, och av någon anledning vart det bubblan och sen var jag fast.
Skulle först bara se över motorn och få den besiktad. men hahaha så det gick. Första rostlagningen vart ju så bra så då laga man lite till. och nu blev den ju så fin såå... nya skärmar förtjänar den ju, sen sprang det iväg med lack och 1600 motor mm
Här hittade jag den
Renovering
nuläget, fick Mvg på projektarbetet

Japp då va det dax att presentera sig efter ett par veckors smygande...
Jessica född -71 från Göteborg, sambo med Daniel som inte är vw intresserad tyvärr.
Utflugen dotter på 20. Har 2 bonnkatter o en bullterrier.
Inne på min tredje vw får jag väl säga.... Då jag inte vet om beach buggy o Baja bug räknas här....
Fösta var en svart beach buggy som jag köpte när jag var gravid en 69:a tror jag att det va. Fick många tummen upp av motorcyckelgänget i trakten när jag kom puttrades med magen i vädret.
Den andra var en 1302 70:a med den berömda poschevingen och en hel del crome.
Nuvarande åkdon är då en Baja bug 69:a, mattsvart. Det va inte en sådan jag skulle köpa, letade hela sommaren utan att hitta något som jag gillade. Då min sambo övetalade mig att iallafall åka o kolla på henne och på den vägen blev det.
Japp det va lite om mig det, hoppas att jag är välkommer trots att jag åker plastbalja...
man kan få en baja bug snygg också !
är själv lite sugen på en sån
välkommen ! 
Har smygläst ett tag och gillar det jag läser på detta forum, så dags för registrering och presentation.
Johan Plöen, 45 år och boendes i Östersund. Förstående fru
och två snälla ungdomar, 15 och 18 år.
Jag jobbar med fordonsrelaterad teknik hela dagarna, dock mest bakom datorn, så skruvandet får ske hemma i mitt alldeles för trånga garage. Hamnade i Bubblavärlden 1987 då en 1302S hittade mig. Den såldes vidare till förmån för en bil som höll värmen bättre tur och retur till Åre på helgerna. Återupptog det luftkylda 1999 med ett skogsvrak (typ1 62) som jag drog hem och ställde på gården till barnens förtjusning och fruns tysta medhåll. Renoverade platta och bytte rostiga plåtar (många) under ett par vintrar men tappade tempo..
. I stället fyndades en fin Baydubbelhytt från 72 så det kunde åkas lite. Min sämsta vw-affär skedde då jag sålde dubbelhyttarn.. ångrar det bittert...
I stället fyndades en fin typ 1 67 som hämtades i ett varmgarage där den stått sen tanten köpte den hösten -66
.
2008 tog jag tag i mitt avsomnade projekt och sommaren 2009 rullade den ut från Bilprovningen för första gången sedan början på 90 talet. 62.an har idag en 2161cc motor och under de närmaste dagarna kommer en låda från Landelius som skall in. genomför även en uppgradering av hela bakvagnen med cup-stag och nya bussninga mm. Det var lite läskigt att åka fort med +40 år gamla originaldelar. Jag har bloggat renoveringen av -62.an. Kolla gärna länken.www.pbugs.blogspot.com
Hoppas kunna åka på en del träffar i sommar och ser särskilt fram emot vad den nya träffen i Tierp kan erbjuda...
mvh
Johan

Hej Heter Marcus Nordström är 33 år bor i Ås en mil från Östersund
Är ingen aktiv forum skrivare men brukar gå in och kolla en del.
Köpte min första folkvagn 94 en 1302 71:a, Nu har jag två stycken bubblor en 62:a och en 66:a
Har en egen blogg http://www.mackansgasser.blogspot.com/
Olle Möllheden heter jag och är född under 60-talets första hälft. Gift och bor i egen kåk i Östergötland.
ÄGER INGEN VW i fullskala men desto fler i skala 1/25. Jag är inbiten modellbyggare (plastbyggsatser) sedan 1970 och har i min samling 11 färdigbyggda VW-produkter. Ytterligare omkring 35-40 VW/Porsche finns i samlingen som ska byggas och utöver det omkring 1000-1200 bilmodeller av varierande typ men mest amerikanskt.
Jag vet att någon hittat och lagt ut bilder på två av mina VW-bussar som jag byggt i modell och jag ska försöka ta mig i kragen och posta fler bilder på mina modeller här påp forumet så småningom.
Mitt hobbyfordon i full skala är en Kawasaki VN 1500 Drifter och slit-o-slängbilen/vinterbilen en Chrysler Stratus Cab.Båda två har jag importerat från Tyskland så lite skämtsamt kan man väl säga att det finns ett visst släktskap med era VW's HA HA HA!!!
Hoppas ni inte misstycker att jag "hänger här på forumet" trots att jag inte har nån fullskala VW!
Lev gött!
//Olle
Japp då va det dax att presentera sig efter ett par veckors smygande...
![]()
Jessica född -71 från Göteborg, sambo med Daniel som inte är vw intresserad tyvärr.
Utflugen dotter på 20. Har 2 bonnkatter o en bullterrier.
Inne på min tredje vw får jag väl säga.... Då jag inte vet om beach buggy o Baja bug räknas här....
Fösta var en svart beach buggy som jag köpte när jag var gravid en 69:a tror jag att det va. Fick många tummen upp av motorcyckelgänget i trakten när jag kom puttrades med magen i vädret.![]()
Den andra var en 1302 70:a med den berömda poschevingen och en hel del crome.
Nuvarande åkdon är då en Baja bug 69:a, mattsvart. Det va inte en sådan jag skulle köpa, letade hela sommaren utan att hitta något som jag gillade. Då min sambo övetalade mig att iallafall åka o kolla på henne och på den vägen blev det.![]()
Japp det va lite om mig det, hoppas att jag är välkommer trots att jag åker plastbalja...
Hjärtligt välkommen i vw världen ! !
Dags att krypa till korset kanske..
Heter som skrivet Micke.. Bor i Timrå, född 75. Halkade in i VW träsket för cirka ett år sedan när jag letade en annan hobby än åka Quad som jag lekte med innan. Bytte åt mig denna -64:a mot min fyrhjuling som jag hade då. Har inte grejat så mycket med den. Städat bort en massa kablar efter en massa stereo dynga.. monterat ormbo och stinger..
Måste erkänna att jag har halkat dit rejält på det här med gamla VW. Finns många trevliga VW folk runt Sundsvall så det här blir nog skoj framöver..
En bild på 64:an.. 

Sidor Föregående 1 … 5 6 7 8 9 … 24 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Babbel / offtopic » Presentationstråden
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.