701

Mycket stiligt med rundumkennleuchte (fritt översatt af Google) på taket! hur blev balansen i hjulen då,
om man betänker deras tidigare placering som matarhjul i det där gamla krossverket? ICQ/ad  själv har jag haft en lugn påsk med ett antal äggtoddysar innanför västen (i kashmir-ull naturligtvis) Som jag skrev via den
trådlösa fiska kommunikationsapparaten,  har jag lagat växelkåpa på min makadamsprettenmotorrad mod. YZ250, och blivit smått toa-nödig efter att ha åkt på bakslangen på ett antal växlar. Default/yikes måste va åldern, för
inte fan kan den väl gå bättre av att ha stått till sig bakom ladan ett par år!?!
Lyckligtvis läcker den fortfarande olja, så jag kan nu ställa tillbaka den bakom ladan med gott samvete!
Väl mött //Nisse
Ps. Var det dig jag inte såg igår då? ..så kamouflerad som du är... ICQ/ad

702 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-04-10 19:42:57)

Freewheel skrev:

min makadamsprettenmotorrad mod. YZ250....
...lyckligtvis läcker den fortfarande olja, så jag kan nu ställa tillbaka den bakom ladan

Ps. Var det dig jag inte såg igår då? ..så kamouflerad som du är... ICQ/ad

Skönt att du klarade dej med livet i behåll ! Livsfarligt ju, låt den stå där bakom nu för evigt... Du vet jag har ju en regel att inte köra saker med färre än tre hjul, iaf i farter över 30 km/h , de går inte alls att lita på.. tippar och så...

Och jo, alldeles riktigt, igår möttes vi , inte .. alls faktiskt.

..........................................................................................................................................................................................................

Till SurThomas Å : Kolla då ! Gjorde ett rejält ryck i smedjan ikväll. Slipade ner tankluckan!  Hö, så det så..så inte står det still här inte !

( för alla ev. läsare som är kvar så bör det här inlägget tas med en nypa salt, kanske en tequila åxå så ni får nåt nyttigt i er..  ICQ/ad   ICQ/ad  )

Post's attachments

2012-04-10 006.jpg, 200.23 kb, 1024 x 768
2012-04-10 006.jpg 200.23 kb, 209 downloads since 2012-04-10 

You´ll never know...

703

Jag är inte sur, jag är skitförbannad...     ICQ/am

Nu känns det lite bättre, när jag ser att det trots allt händer något i smedjan...      ICQ/ab

"Pimped by Nature"

704

Va bra Thomas , du får inte brusa upp vettu, farbror måste tänka på hjärtat...    ICQ/ad

You´ll never know...

705

Men va äre ja ser... Är det inte tolvansnyckeldälux bre ve den röe mejsen?? Helsing! Nu blev ja gla!!

706

m.helsing skrev:

Va bra Thomas , du får inte brusa upp vettu, farbror måste tänka på hjärtat...    ICQ/ad

ICQ/af

"Pimped by Nature"

707

"Hello! Is it me you´re looking for..? "  som Lionel Richie sjöng, har jag hört talas om alltså, inte lyssnar jag på sånt ´80tals slisk..

Men hur som helst så har jag en update att lägga. Mest för att hålla er rostbildskåta läsare nöjda ! ICQ/ad Men inte blir det nåt rostigt från smedjan den här gången heller men ni får hålla till godo ändå.

Jag tog lite ledigt under veckan för att umgås lite med familjen på påsklovet och passade samtidigt på att städa tomten. Vi högg ner en par träd i vintras efter stormen så nu skulle riset från de köras till den lokala majbrasan och då passar ju inget bättre an att lasta 80 hästars skottkärran och dra iväg ! ICQ/ag  Hela familjen var med och Junior tyckte naturligtvis att saftblandaren skulle vara på så nu tycker väl grannarna att man är ännu knäppare än tidigare.. 4 pers i hytten och blinkljus.. tänt Rot.varn.ljus menar jag föstås !  ICQ/ad Det bjuder jag på ! ICQ/ag

http://i43.tinypic.com/9gj5u0.jpg

Två vändor blev det med ris och sen en sväng till Återvinningsstationen med lite annat skit. Najs med flak! Kul att folk är lite intresserade åxå, man väcker ju en del uppmärksamhet bland V70s med hyrsläp från Statoil, trots Stealth färgen.

http://i40.tinypic.com/2rr17vl.jpg

Ramsjös stolthet Mekar Nilsson, här iförd modern Reggae luva och ett järnrör, skulle in och bessa DH´n men hade mer dåliga än bra däck så ett set hjul lånades ut och byttes i fredagsmorse. Trevligt med fler Bays på gårn och ännu roligare att den gick igenom! Nästan iaf... ICQ/ad se mer i tråden : http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=5280

http://i41.tinypic.com/k1vt4n.jpg

Jag och dottern var iväg för att hämta lite hö till hennes kaniner åxå i fredagskväll hos en bonn i närheten. Kunde inte låta bli att knäppa en ganska schysst bild i motljus med ladan i bakgrunden..  ICQ/af

http://i41.tinypic.com/nvp1ud.jpg

Så nu de senaste dagarna har Picken fått arbeta men idag blev det andra bullar ! ICQ/ag Volkswagens naturligtvis men inte mina..

Motorrevyn i Bollnäs lockade ju med TommyW´s riktigt fina buss ! Tråden här : http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4066

Kul att träffas Tommy och den blir säkert helt suveränt läcker med inredningen i åxå. Synd den hamnade så inträngd bara, jag hade viljat se motorn .. Sprang på Thomas Å åxå men inget träskmonster...  Default/hmm  Hoppas man får se den nästa gång. 

http://i42.tinypic.com/1zm1pja.jpg

Det fanns en hel del andra schyssta byggen där åxå men inget VW förutom en Thermos ´59 Bubbla..gässp.. men på väg ifrån Bollnäs så tog jag en livlina och ringde en vän. Kika i garage är ju alltid roligt och här är Lars Garage med en 1600 TL som ska få en 1835a i häcken, som dessutom står i princip färdig i gömmorna ! Den Schnellhecken kunde nog bli färdig på en vecka eller två med lite engegemang men det dröjer nog en sommar eller två , eller vad säger du Lars.. ICQ/ad

http://i39.tinypic.com/21d07jc.jpg

Avslutar den här Svullo updaten med en favorit bland Yunkyard Babies som jag åxå hälsade på idag. Den har stått där ett tag, US-importerad och i ett mycket sämre skick än lovat så ägaren tröttnade och köpte en svensk 914 så nu är den res.delsbil till den friska i garaget. Och ej till salu ! Men ganska cool där den står och sakta äts upp av naturen..  ICQ/ad

http://i39.tinypic.com/fu2vd5.jpg

Nästa update kan handla om Split bussen och rost ! Eller inte...  ICQ/ad

You´ll never know...

708

Jag som just skulle ifrågasätta rökhalten från Smijan!!
Fast innan ja hann logga in hade MrMac gjort ena update!!
Mest kubansk rök & Calvadosångor från Tallåsen alltså
//Nisse

709

Jag tänkte ringa ikväll, men nu skriver jag här istället, trodde du var död, men det visade sig att du var upptagen med annat.... ICQ/ag

Brux it the hard way lixom!

Kul med motorrevy

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

710

Freewheel skrev:

Jag som just skulle ifrågasätta rökhalten från Smijan!!
Fast innan ja hann logga in hade MrMac gjort ena update!!
Mest kubansk rök & Calvadosångor från Tallåsen alltså
//Nisse

Jo nog händer det alltid nåt, dock inget frän Smedjan.. ingen Calvados heller, jag är lika nykter som Tommy Nilsson är en sångare.

50 split skrev:

Jag tänkte ringa ikväll, men nu skriver jag här istället, trodde du var död, men det visade sig att du var upptagen med annat.... ICQ/ag

Brux it the hard way lixom!

Kul med motorrevy

Dramaqueen ! Hörs inget på tre dar så är man död...  ICQ/ad

Jo ska det bruxas så ska det ! ICQ/ag

You´ll never know...

711

"Ingen Calvados heller, jag är lika nykter som Tommy Nilsson är en sångare."

Såååååå Öppna din dörr, och ge oss varje dag igen...  ICQ/ag

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

712

Hur står de still i smedjan? Hörde rykten om tätning av värmesystem i helgen? Ja,ja du ska ha heder för att du försöker iaf :-D  själv sitter jag o dricker kaffe samt äter kubb! (kubb SPELAS bara på gotland, i resten av sverige äter man dem ICQ/ab ) åsså slösurfar man på div. Suspekta forum ;-) ha de gott!

713

Nja inte har det väl hänt så värst myche, kan hända att jag ska försöka mej på ett ryck i smedjan lite senare idag och isåfall kan det komma en update om det.

Men man tappar ju lite sug när det som imorse såg ut så här....   ICQ/ad

Post's attachments

2012-04-21 004.jpg, 145.31 kb, 1024 x 768
2012-04-21 004.jpg 145.31 kb, 214 downloads since 2012-04-21 

You´ll never know...

714

Snö är ändå inget annat än vatten. Av vatten, malt och ekfat gör man Whisky. Whisky avnjutes bäst i goda vänners lag, och då gärna i garage och smedjor. Så gläd dig då bara bäste bror, för så mycket vatten. ICQ/ab

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

715 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-04-22 21:53:24)

Jag har inte riktigt tänkt på det så innan Grenje men med den insikten ser allt ljusare ut...   ICQ/ag

Efter bakslaget igår med snön så körde jag iaf in Bayen i garaget. Trångt men mysigt ! Och idag hade ju snön försvunnit tack och lov och prisa gudarna ! Så nu har jag servat den med nya stift, olja och filter och kikat lite på om jag ska sänka lite mer vilket ju ser mycket ballare ut men.. den används ju åxå att köra skit med så jag vet inte riktigt... får fundera lite till.. och ringa Demian kanske..han har alltid bra råd. Ofta ganska låga ideer men ändå ! ICQ/ad

Annars så har det varit ganska lugnt på mekarfronten för mej i helgen men Nosslin hade köpt nya hjul så han svängde in tidigare med DH´n och lämnade tillbaka mina han lånade inför bes. Lycka till på ombesiktningen ! Jag och junior cyklade bort till Grenje i eftermiddags som bjöd på grillkorv och tittade i hans garage där tiden står still... ICQ/ad och brorsan var hit och slängde in en vxllåda i ladan han slaktat för ombyggnationen av sin Cal looker så nog händer det lite i garagen här omkring trots allt.

Jo! I fredags så hände lite roliga saker faktiskt, hade Bayen till jobbet och på vägen hem svängde jag in på Statoil för lite soppa och en kaffe och när jag kom in i butiken står en stor karl i kassan och vänder sej mot mej och säger på bred Göteborgska
" - Jaha,du åker folka pickup du ! Såna har jag skrotat flera hundra stycken ! "  Default/yikes  Vad svarar man på det....?
" - Eh... jaha? Och bilen går bra...? "   ICQ/ad   

Men det var faktiskt en trevlig karl trots sitt tidigare yrke och sin troliga mytomani.. Han visste av lite vw-grejer och fick mitt nummer iaf så vi får väl se om han hör av sej med nå godbitar.

Och sen när jag kom hem så kom frun med en present , en Thermos ! Så nu är det nog kört, måste allt vara original nu eller ? Klä sej i linnekostym och åka runt och fika hela somrarnaoch starta en prenumeration av Classic Motor! .. nårå, den passar nog fint i Spliten sen även om den blir lite custom ! ICQ/ad

Så även om det inte händer mycket så händer det iaf lite i Helsings Smedja och nu säger vi " Go´natt dårå bloggen och pusspuss ! "  ICQ/ad

Post's attachments

smejja.JPG, 197.54 kb, 1024 x 768
smejja.JPG 197.54 kb, 223 downloads since 2012-04-22 

thermos.JPG, 163.13 kb, 1024 x 768
thermos.JPG 163.13 kb, 214 downloads since 2012-04-22 

You´ll never know...

716

Står still???!!! Default/yikes  BAH!! Inte då!!!! Många av de största verken genom tiderna skapades i det tysta ska min herre bara veta. Michelangelo ägnade 4 år till att måla uppenbarelsen i Sixtinska kapellet till exempel. Och jag tvivlar på att nån anfader till klanen McHelsing stod nere på golvet å slängde pikar efter honom i tid och otid då penseldragen lämnade spår mot kalkbruket. (även om jag personligen inte alls kulle vara särskilt förvånad... ICQ/ae ) Japp, visst tog det tid, men vilket mästerverk sen. ICQ/ad   Står still... Pfff!
Men grillkörv å kaffesällskap var ändå inte att neka. Mera sånt!! ICQ/ag

Post's attachments

Men sätt på dej byxorna för guds skull.jpg, 109.09 kb, 576 x 327
Men sätt på dej byxorna för guds skull.jpg 109.09 kb, 201 downloads since 2012-04-23 

717 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-04-26 21:47:03)

m.helsing skrev:

om jag ska sänka lite mer vilket ju ser mycket ballare ut men.. den används ju åxå att köra skit med så jag vet inte riktigt... får fundera lite till.. och ringa Demian kanske..han har alltid bra råd. Ofta ganska låga ideer men ändå ! ICQ/ad

Jag börjar med att citera mej själv och mycket riktigt , efter ett snack mr. Demian så stod jag där med rondellen i näven,tumstocken i bakfickan och lite stämningsfull rocknroll i stereon  och titta hur det blev.. det är Demians fel...men det blev för jävla bra ! ICQ/ag

Ifjol när Tommy och jag sänkte pickupen bak så bröt vi ut svärdet bara och pumpade upp trumman med domkraft till svärdet klickade i på ett spline högre, eller lägre om man så vill.. men nu när man ska ta ett till så måste det ju kapas lite. Inga problems iofs men om ni ska göra samma sak så tänk på att i Bayar m insprutningsmotor så sitter bränslepumpen på rambalken precis innanför.

Nu har jag bara hunnit med att sänka en sida men jag gör den andra i helgen så ni får bara en halvtaskig men lite småsexig bild än så länge.

God kväll !

Post's attachments

cut,weld,drive.JPG, 152.83 kb, 1024 x 768
cut,weld,drive.JPG 152.83 kb, 213 downloads since 2012-04-26 

Nomorerake.JPG, 106.24 kb, 768 x 1024
Nomorerake.JPG 106.24 kb, 199 downloads since 2012-04-26 

You´ll never know...

718

http://i111.photobucket.com/albums/n125/michz_2006/DSC01678.jpg

Men helsing, är det inte samma 914 som jag hittade 2008? Då stod den hos Järudds i Säter som tar in bilar från USA på löpande band. Det här är också en USA-bil, lacken ser väldigt lika ut och bakhjulen saknas (fina på min bild). Har alltid undrat vad som blev av den..

719

Hell yeah! Kapa mer när du ändå är i farten  ICQ/ad

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/eecb693a6c48f8691d6468fd490dd540.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fbf8e3ca0e80232a6d473f29001f391a.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

720

Michos Miche skrev:

Men helsing, är det inte samma 914 som jag hittade 2008?

Jo det kan det vara , stod det inristat 'Fuck You' på framhuven så är det garanterat samma !  Default/lol

Franke skrev:

Hell yeah! Kapa mer när du ändå är i farten  ICQ/ad

Ja förstår att du tycker det, rondellgalning..  ICQ/ad 

..        ..           ..           ..              ..              ..            ..             ..             ..                ..             ..             ..              ..

Idag blev det en sån här konstig dag..men på ett bra och trevligt sätt ! ICQ/ab Imorse stod jag på jobbet och monterade korgar , personkorgar för lyftkranar alltså, inte flätade spånkorgar som stackars afghanska barn.. när chefen ringde och sa att jag måste hoppa in i bilen och göra en iltransport till Ockelbo eller Mo Grindar närmare bestämt.

Jahapp, in i firmatrucken och iväg i godan ro, pratade lite telefon, drack lite kaffe och så. Fick en par cigarrer och en sneak peak på hans PV av Freewheel i Järvsö vid ett snabbt pit stop vid hans verkstad åxå. Rullade ner till Mo och lämnade av grejerna till en stressad montör på ett ställverk och vände hemåt igen och passade naturligtvis på att göra lite sightseeing. Kikade till ´58an (?) i Holmsveden som tidigare varit med i skrottråden via den glade Dansken bl.a ( Hamsedk ) och fotade en mintgrön pärla i Lingbo bland annat. Kan den ´90tals gröna vara nåt av Demians tidiga byggen.. ? ICQ/ad

Sen rullade det på hemåt, jag låg tyvärr under lite tidspress, även kallat arbetstid, så jag ville ju hem innan jag slutade jobbet åxå så tyvärr inget besök till Thomas eller Tommy i Bollnäs, inte ens hann jag in till Löf som ju nu är hemma hos käre mor och mekar Clown Panel i samma trakt.

Men som om inte det vore nog Folkvagns trevligheter under den här dagen så kom mr Löf på besök hem till mej istället ! Mycket trevligt att snackas vid IRL som kidsen säger. På bilden här under så visar han hur jäkla snabbt han sladdade runt rondellen i Bollnäs med bussen och samtidigt skrämde en tant med rullator. Tyvärr kom han utan buss hit pga några karantänregler men den får jag väl se senare i sommar istället.  Försökte även sno hans Rostyle wheels som låg bak i bilen men tyvärr, han ser allt den där exilsvensken.. Default/hmm  Observera även hans nya look ala Andraes Jonsson/ Körslaget.. ICQ/ag

Okej, jag tackade Löf för besöket efter nån timme och fick i mej lite mat och for iväg med familjen för att handla lite fredags godis och då plingar det till i telefon. Tips om både en Early Bay buss och en ´58-59 Bubbla ! Jo man tackar ! ICQ/ag Okay, det var kanske inte tänkt att jag skulle få köpa de båda men kul att få vara med vid ev. affärer.. Vidare info kan komma.. ICQ/ad

Så det blev ingen skruvning ikväll men jag får fortsätta med sänkningen av Pickupen senare i helgen så nu blir det en Calvados i TV soffan och sen God natt !

Och med den här insikten om att en vanlig grå fredag kan bli precis hur trevlig som helst så ska alltså Patrik B in på vågrätt fyra och varför inte en dunk 10w-40 rätt in i krysset men rätt svar tar vi imorrn då med 50Split som domare. Om jag får tag i honom förstås, jag har inte pratat med han på ett dygn , han kan vara bortrövad av Bono eller Aliens eller bara kärat ner sej..

Nåja, imorrn så ser vi ljuset och kom ihåg , väck ej den tuva som välter ett glashus !

Post's attachments

2012-04-27 001.jpg, 190.8 kb, 1024 x 768
2012-04-27 001.jpg 190.8 kb, 194 downloads since 2012-04-27 

2012-04-27 002.jpg, 215.06 kb,  x
2012-04-27 002.jpg 215.06 kb, 6 downloads since 2012-04-27 

2012-04-27 003.jpg, 96.72 kb,  x
2012-04-27 003.jpg 96.72 kb, 4 downloads since 2012-04-27 

You´ll never know...

721

Är du säker på att det inte var Andreas som insett det roliga med vw's och utgav sej för för att vara Löf för att kunna infiltrera några garage här i Helsingland.... ICQ/ag

722

m.helsing skrev:

Så det blev ingen skruvning ikväll men jag får fortsätta med sänkningen av Pickupen senare i helgen så nu blir det en Calvados i TV soffan och sen God natt !

Och med den här insikten om att en vanlig grå fredag kan bli precis hur trevlig som helst så ska alltså Patrik B in på vågrätt fyra och varför inte en dunk 10w-40 rätt in i krysset men rätt svar tar vi imorrn då med 50Split som domare. Om jag får tag i honom förstås, jag har inte pratat med han på ett dygn , han kan vara bortrövad av Bono eller Aliens eller bara kärat ner sej..

Nåja, imorrn så ser vi ljuset och kom ihåg , väck ej den tuva som välter ett glashus !

Evil Van Helsing! Jag vill inte ligga vågrätt med en dunk upp i krysset!!! ICQ/am Sen ska 50split bedöma det?
Det är nog mer än Calvados som brukats ikväll! ICQ/ad
Trevligt med besök från främmande platser och erbjudande om bilfynd så där på fredagskvällen,men dra ner på rökat.. ICQ/ag

723

Ah.. ICQ/ad  jag får be om ursäkt för påhoppet Paaatrik, det var ju inte meningen att du skulle ha en dunk i krysset, de var menat som att .. äh inte vet jag ..det var nog.. äh.. nu pratar vi om nåt annat ICQ/ag

Sänkningen ja, det var ju det jag höll på med ! Så här blev det ! ICQ/ag Inga konstigheter direkt med skruvningen heller, brorsan ,Koch, svängde förbi och var nyfiken så då blev det att sätta han i jobb. Och se så han sliter med hjulmuttrarna..

Medsols drar åt..åt höger alltså..höger ? På den sida tummen sitter på vänster!  ICQ/ab

Eller konstigheter och konstigheter, gick ju vilse i splinse djungeln så på första försöket blev Pickissen sne, lossa allt och göra omoch  göra rätt. Nu är det en inre + en yttre, tror jag...

Rullade ut och provkörde med ett konstigt klickande ljud som visade sej vara bromsröret som låg emot bultarna på drivknuten så nu bör jag byta det åxå innan det blir hål då det skavde lite grann.

Men what about the stuk !? ICQ/ag Jag tycker den ska ner typ två cm fram men utan sänkspindlar så törs jag inte sänka mer, den slår igenom stötdämparna redan om jag missar ett gupp eller så..

Post's attachments

IMAG1131.jpg, 106.16 kb, 1024 x 768
IMAG1131.jpg 106.16 kb, 191 downloads since 2012-04-29 

IMAG1132.jpg, 237.07 kb, 1024 x 768
IMAG1132.jpg 237.07 kb, 195 downloads since 2012-04-29 

IMAG1133.jpg, 248.7 kb, 1024 x 768
IMAG1133.jpg 248.7 kb, 212 downloads since 2012-04-29 

IMAG1134.jpg, 256.1 kb, 1024 x 768
IMAG1134.jpg 256.1 kb, 188 downloads since 2012-04-29 

You´ll never know...

724

m.helsing skrev:

Ah.. ICQ/ad  jag får be om ursäkt för påhoppet Paaatrik, det var ju inte meningen att du skulle ha en dunk i krysset, de var menat som att .. äh inte vet jag ..det var nog.. äh.. nu pratar vi om nåt annat ICQ/ag
..

Det är lungt Maaarcus  ICQ/ab  Förstod att du inte menade en dunk,jag menar det är ju nog svårt med en enliters... Default/hmm
About the sänkning så kan du köra så där, för det är med beröm godkänt  ICQ/ab  ICQ/ab
Härligt med en slav, särskilt när det trasslar. Lite lättare att va på det igen o få klart.
Måste vara en skön känsla på Tallbacken nu  ICQ/af

725

Tackar!  Jodå, det går fint att åka så, har nog kört 5-6 mil idag, visserligen bara lastat mej, junior och ett glatt humör!    ICQ/ag

Men inga fler som vill kommentera? Eller är den så ful att det inte är värt att slita på tangentbordet för?

You´ll never know...