1

Tjenare folks. ICQ/ag ......på jakt efter z-armstöd till dörrsidorna eller helt kompletta dörrsidor. Färgen kvittar på sidorna, tänkte nog klä dem iaf.
Blinkersspak skulle sitta fint då min är av. Bromsdetaljer och framruta + list vore oxå bra......
Har någon extratillbehör liggandes så är jag grymt intresserad. Typ mittkonsoll, takräcke, gangsterkeps mm.
Precis alla delar är av intresse. Hör av dig med vad du har.

Typ1 61:a röda lilla vWiola

2

Hejsan!

Jag har blinkersspak liggande, och pärlvita dörrsidor utan Z-armstöden samt kompletta frambromsar av den kraftigare modellen som satt på 72-73 Variant!

Maila vid ev intresse!

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

3 Senaste redigerad av Busaberg (2012-04-13 19:03:33)

Såna här?

Post's attachments

Attachment icon dörrsidor.jpg 195.03 kb, 47 downloads since 2012-04-13 

4

Jaaaa Busaberg....precis sådana !!!!   pris ??

5

Ja, precis...vad ska du ha för dom?  ICQ/ae

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

tacksam för svar för de som vill sälja mig något....auktions-siter passar bättre de som gormar och vill bjuda över det andra blivit erbjudna

7

Default/lol

8

ICQ/ag  hmmmm   var sur o tvär igårkväll 25hpman.....no hard feelings Default/lol

9

Jag bara drev med dej, jag köper nytt när det blir dags.

10

Hade gärna fått fatt i nya z-handtag....dörrsidor finns ju nya i massor.....

11

kolla på west coast metric eller isp west

notchback-65
squareback-65
typ1 bubbla -65
Fastback-67

12

Det var som fan thomas, har lusläst varenda sida i isp's katalog...men hade missat att isp felmärkt sin lista med årsmodell 61-65....det jag sökt på till min 66'a stämde ju inte då.... så kan det bli......då finns det ju brand fucking new då.... ICQ/ag

13

Nu börjar det strömma in delar från er kära vänner....fan vad härligt det känns att vara på väg.....att vara på gång...att veta vad fan man ska göra med fritiden Default/lol .....det behövs självklart mer delar....så hör av er alla ni med delar till Typ 3.........förresten....har någon sett VÅREN ??? ICQ/ad .....vore ju gott med lite värme snart.......

14

Tar gärna emot meeeeeera förslag på delar....har du kofångare.... sidoblinkers fram och cromereflexer bak.....inredningsdetaljer....renoveringssatser....eftermarknadsprylar ( takräcke och allsköööns bröte ),  cromelister och emblem.......hör av dig med vad just du har !!!! ICQ/ag

15

Jag har en drös NOS h. framskärmar. Kofångare kan det nog finnas nåt (annars har jag ett tips)  ICQ/ag , sidoblinkers - menar du på skärmsidan?, vilken färg på glaset isåfall? Platta bakljusglas, NOS plåt, takräcke...ja kanske det?

Du får väl ta o pallra dej ner till Humlarps Shopen med en önskelista.

16

Det verkar som om du sitter inne på massor av kul grejer 25hpman....skulle vara urkul att komma ner o kolla vad du kan hjälpa mig finna. Är ledig lite under v19 och 20....kanske skulle ta en utflykt ?
Ja det är glasen till blinkersen på sidan av framskärmarna jag söker. Det visade sig att jag har flera men alla i olika färger. Ett par i samma färg vore nice ICQ/ag
På min blinkerspak som jag söker står det följande :311 953 503C  och 8190 SAE QB64....har du något som matchar ?  Det är en knapp ytterst på spaken för någon funktion som jag inte kommer ihåg...kanske e det helljus eller något.
Jasså...takräcke mm.....det låter lovande........skicka pm eller något så vi kan göra lite buissness.......ha det riktigt gött......... ICQ/af

17

Bump då för fan  Default/lol ...... men jag vet att ni sitter inne på massor av pryls därute....tveka inte...jag behöver ju massor,,,,har du handlat mattsatser, avgassytem, inredningar, lyktor, gangsterkepsar eller takräcken.....men hör av dig om det bara ligger på hyllan och e uppkäftigt....jag köper om det e rätt grejjer.... ICQ/ab

18

har inte hunnit leta så mycket..   , men lite ska nog finnas.. 

hojta till när du har tid å komma förbi..  har lite annat med så behöver lite planering för att tajma ihop det.

19

vwfreak skrev:

har inte hunnit leta så mycket..   , men lite ska nog finnas.. 

hojta till när du har tid å komma förbi..  har lite annat med så behöver lite planering för att tajma ihop det.

Hej o hallå.....får se vart vi tar vägen under lördagen. Verkar bli halvkasst väder oxå....men sofiero på söndag blir det säkert iaf...ska bli kanonkul. Damen vill en sväng om tierups örtagård i morgon o dottern se djureni fredriksdalsområdet.....vad jag vill.....?...kola bilprylar, prata strunt med likasinnade o helst ta några öl oxå......ja jag slår en pling om jag får lite tid.....;-)

20

Tjo.....puffar väl upp annonsen en stund igen.....
I helgen äntligen blir bussen hemtransporterad från trakterna kring Silverdalen.....ingick visst massor av extradelar o någon motor extra...glädje ICQ/ag

Men mer prylar till min fastback behövs ju.............

Hör av er vettja...............

21

Wildstar68 skrev:

Tjo.....puffar väl upp annonsen en stund igen.....
I helgen äntligen blir bussen hemtransporterad från trakterna kring Silverdalen.....ingick visst massor av extradelar o någon motor extra...glädje ICQ/ag

Men mer prylar till min fastback behövs ju.............

Hör av er vettja...............

Har fått tag i z-armstöden som jag behövde......
Tyvärr varbakre  reflexerna jag köpte av 25hpman fel till mina cromehorn. Det ska vara en mindre reflex som sitter bak i cromet.
Alternativt får jag få fatt i de plåthållarna till de större reflexerna jag nu har, de satt väl på några år före 1966

22

Aha...där ser man. Det var ju fan. Jag får väl kolla igen då.

23

25hpman skrev:

Aha...där ser man. Det var ju fan. Jag får väl kolla igen då.

Lugnt vännen.....vi rotar vidare  !!!

Kommer gärna ner igen o rotar runt lite..... Default/yikes

24

Wildstar68 skrev:

Tyvärr varbakre  reflexerna jag köpte av 25hpman fel till mina cromehorn. Det ska vara en mindre reflex som sitter bak i cromet.
Alternativt får jag få fatt i de plåthållarna till de större reflexerna jag nu har, de satt väl på några år före 1966

Din 66:a ska ha de större "svenska" reflexerna. Hållarna är desamma men det ska sitta en plastring mellan reflexen och hållaren.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/329947.jpg

25

P. skrev:
Wildstar68 skrev:

Din 66:a ska ha de större "svenska" reflexerna. Hållarna är desamma men det ska sitta en plastring mellan reflexen och hållaren.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/329947.jpg

Åh fan, jag fick ju fatt i både reflex o plastringen som du visade bild på, men det kändes galet att sätta på cromehornen, de sticker ju ut en bra bit jämfört
med en komplett äldre modell som jag har 1 st av. ........hmmm....få fundera då.... ICQ/ad