1

Hur pass svajig är styrningen på en originalhög buss med fräscha bussningar, Styrstag, styrväxel?
Häromdan fick jag ratta en hel del när jag körde rakt fram i runt 70 blås  ICQ/ad

Sen får min tankmätare ett dödsryck varje gång man vrider på tändningen sen ner på noll.
Någon som har nån idé?

Ät gul snö, det kan vara öl.

2

provat o tanka? ICQ/ad

3

Den är inte fulltankad men inte tom heller ICQ/ab
Man tycker den borde ge nåt utslag i alla fall

4

Du får väl komma hit o köra en fullfjädrad vagn. Dock får du leva med att mina bromsar är från ett annat årtusende än dina.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Japp det gör jag gärna, har du renoverat framvagnen eller var den i bra skick redan, styrväxeln?
Kan en hjulinställning göra susen i det här fallet?

Hur fantastiska är skivbromsarna egentligen?
Är det brutal skillnad?
Såna ligger högst på önskelistan, tätt förföljt av ett pythonsystem, synd de kostar som ett privatjet på csp bara

6

min tankmätare rycker också till när tändningen slås på, men hamnar direkt på rätt mängd. skivbromsar är bra. fantastiskt vore servo till dom. framvagnsjustering (toe in gör mkt och bra justerad styrsnäcka gör lite till.)

7

Jag tror att lagringen mitt på axeln är boven i ditt fall.

Min framvagn är egentligen bara uppfettad med NOS ledbultar o lager. Har inte gjort nåt åt spindlarna. Kom från ett skogsvrak.  ICQ/ab  Sen nya styrstag på det. Mittenlagringen orörd. Nya hjullager givetvis.

Skivorna förändrar natt till dag...om du fattar galoppen?
Jag vill också ha ett phyton, men vad jag har förstått så går det inte så bra ihop med en standard spis?

8

Ja, jag har ju inte bytt ett skit än så länge men jag har nya Styrstag liggandes i alla fall.

Vet inte riktigt hur det är med Python, tror minsta storleken är 38mm, sen om det lirar bra med en standard spis vetetusan, din gamla kollega har väl full koll på det ICQ/ab

9

Jag har inte haft råd att fråga än.  ICQ/ad  ICQ/ad

10

Har du kollat, styrdämparen och pitmanarmen, min buss gick som du beskriver, bytte dessa och den gick klockrent ICQ/ab

11 Senaste redigerad av Thomas Å (2012-04-27 15:08:36)

Min första provtur med 65:a HoodRiden var en skräckblandad förtjusning pga toe ut. ICQ/ab

Kolla efter glapp och ställ toe in med framhjulen belastade.

Vad fin den är!  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

12

Tack ICQ/ab
Japp, ska kolla hjulinställning, styrväxeln, pitmanarm och glapp i första hand.

25hpman: jag fattade inte riktigt vad du menade med lagringen mitt på axeln.
Var exakt sitter den?

13

Hjälpstyrarmen har en lagring i ett plåthus mitt på framaxeln. På den sitter en av de 14 smörjnipplar i framvagnen som du varje vår ger en plutt fett i....har du missat rundsmörjningen?

14

Ok,tack ICQ/ab
Jag har inte missat den, jag har inte gjort den än ICQ/ab

15

Helt appropå rundsmörjning så åkte jag in på en normal bilverkstad med 67:an och beställde en rundsmörjning, de glodde på mig som om jag var från yttre rymnden eller nåt. Efter ett tag kunde de konstatera att de inte kunde...  ICQ/ae

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ _ _  _ _ _ _ _
            1966 1300, 1973 Kleinbus, 2012 T5 biogasbuss

16

Jan-Iver skrev:

Helt appropå rundsmörjning så åkte jag in på en normal bilverkstad med 67:an och beställde en rundsmörjning, de glodde på mig som om jag var från yttre rymnden eller nåt. Efter ett tag kunde de konstatera att de inte kunde...  ICQ/ae

fy en sådan fuling du e Default/lol .. som stressar dator mekanikerna.. du skulle bett dom chippa den.. ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(