1

kommer från en typ2 50tal
vet inget om skicket

Post's attachments

DSC_0219.JPG, 245.58 kb, 1920 x 1080
DSC_0219.JPG 245.58 kb, 168 downloads since 2012-04-24 

DSC_0221.JPG, 237.14 kb, 1920 x 1080
DSC_0221.JPG 237.14 kb, 153 downloads since 2012-04-24 

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

2

kostar?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

300:-???

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

4

Den köper jag

5

Billigt ICQ/ad har för mig att vissa av dessa har en "högre" tändkurva - typ 010 eller 009a
nån som vet?

6

Det här var väl en som brukar kallas 019, funkar bra till trimmade 30 hk. 010 kommer lite tidigare o brukar anses som bäst bland "vintage speed" folket, sett uppgifter på att dom satt på enbart -60:a bussar (bastardmotorn) lite osäker dock ICQ/ad

7

Synd att jag inte hann vara med på denna....

Jag som frågade om priset....   ICQ/ad
Annars hade jag köpt dirr!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

8

Ok, blev ju lite knepigt om jag trängde mig. Jag kände bara för att slå till, vilket jag skulle gjort även om du inte frågat om priset. Men om det var orent spel kan jag backa undan.  ICQ/ab

9

Bengt H skrev:

Det här var väl en som brukar kallas 019, funkar bra till trimmade 30 hk. 010 kommer lite tidigare o brukar anses som bäst bland "vintage speed" folket, sett uppgifter på att dom satt på enbart -60:a bussar (bastardmotorn) lite osäker dock ICQ/ad

019 ser ut såhär
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3927059.jpg

Det står väl VR 4 BR 25 på den där?
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/1644358.jpg


019 har väl en väldigt sen kurva om jag minns rätt. Brukade väl köras med en fjäder och då blev kurvan tidigare än 010 vill jag minnas.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

va ett reportage om alla fördelare med kurvor o allt i vwtrends eller hotvws på 90 talet

ålands volkswagen klubb på facebook

11 Senaste redigerad av Frederik (2012-04-25 18:16:54)

http://vintagewerks.com/Distributors/di … VJVJR4BR25

Längre ner på sidan finns en lista med olika fördelare

12

Oj det var ett stort intresse för den
jag fick några pickupvrak en gång i tiden
detta är vad som finns kvar
Det står VJ4BR25 på den

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

13

Frederik, ta den du, du slog till först. Om du sen vill sälja vidare, ge mig ett mail. Fair?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

14

Svwerker skrev:
Bengt H skrev:

Det här var väl en som brukar kallas 019, funkar bra till trimmade 30 hk. 010 kommer lite tidigare o brukar anses som bäst bland "vintage speed" folket, sett uppgifter på att dom satt på enbart -60:a bussar (bastardmotorn) lite osäker dock ICQ/ad

019 ser ut såhär
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3927059.jpg

Det står väl VR 4 BR 25 på den där?
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/1644358.jpg


019 har väl en väldigt sen kurva om jag minns rätt. Brukade väl köras med en fjäder och då blev kurvan tidigare än 010 vill jag minnas.

Oj slarvade nog lite när jag tittade på bilden Default/hmm  Kan det vara så att 019, BR25 o BR8(som jag använt) har likartade kurvor?? kan det vara brytarna som skiljer dom åt? BR8 har 25hk brytare vad har 019 o BR25??

15

Jag har för mig att dom tidiga typ2-fördelarna har en väldigt flack kurva som inte är så lämplig.