Kan nån som vet lite mer om dessa delar se hur gamla de är och vad de suttit på/i ?

Klockan är till splittbagge upp till oktober 1952, eller till barndoor (lyx eller taxi) (upp till mars 1955)
Kolla baksidan av klockan för åldersbestämning. Prägling i stil med 8.52 eller 1.55 avslöjar tillverkningsmånad och år. Alltså augusti 1952 eller januari 1955.
Om klockan är till salu så är jag intresserad! 
3 2012-04-25 09:47:42 Senaste redigerad av VwGoran (2012-04-25 09:50:54)
Översta är väl till splittbubbla. Men 25hpman kan säkert fylla på med mer detaljer 
Det skulle va grejer från en bubbla sa de iaf, vad är en sådan värd då?
Om klockan går och går rätt, så kan du nog få några kronor för den.
Jag bjuder 500!

vw emblemet är till splitt/oval
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Jag vet inte om den går rätt men jag skruvade igång den och den började ticka iaf. får kolla datum stämpeln när jag kommer hem då.
vw emblemet är till splitt/oval
De kanske är från samma bubbla alla grejer?
Uppskruvningen till klockan ser ut att vara till vänster, vilket borde göra att den är till en högerstyrd split? Såvida ingen har varit och mixtrat med klockan och vridit urtavlan ett halvt varv?
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
Nja...du Bulli Berator, där har du väl inte riktigt rätt ändå?
Lyxbuss 53 -> hade en annan utformning av urtavlan. Jag hade en NOS sån en gång som jag sålde till en uppskruvad japan o den var stämplad 1.53....att du inte kan din historia är häpnadsväckande. 
Uppskruvningen till klockan ser ut att vara till vänster, vilket borde göra att den är till en högerstyrd split? Såvida ingen har varit och mixtrat med klockan och vridit urtavlan ett halvt varv?
Den är till vänster ja och jag betvivlar att nån har varit och mixtrat med den 
2.52 står det stämplat på klockan
tack för hjälp med info 
2.52 står det stämplat på klockan
tack för hjälp med info 
Den är vriden 200 nygrader! 
Nja...du Bulli Berator, där har du väl inte riktigt rätt ändå?
Lyxbuss 53 -> hade en annan utformning av urtavlan. Jag hade en NOS sån en gång som jag sålde till en uppskruvad japan o den var stämplad 1.53....att du inte kan din historia är häpnadsväckande.
Okej Petti Meterson
Bulli Berator??? att du inte kan de tyska standardformuleringarna som du så frekvent använder??
Der Bulli Berater heter det, men det är inte undertecknad som har den titeln längre!!, eftersom bussarnas historia ligger på hyllan som förvarar redan uppklarade och mindre intressanta spörsmål..
För övrigt så kan jag min historia ganska väl, däremot Volkswagenwerks bussutveckling har jag nog luckor i.
Annars så tycker jag nog att din redovisning är klockren
frånsett vem det var som var uppskruvad..