1

Hej alla glada! Jag hade tänkt att sätta upp min notch i bilvagga för att komma åt att arbeta med underredet. Och då undrar jag, håller det om man skruvar fast fästena i bilvaggan i de befintliga hål som finns för stötfångaren? Det är ju två st M8 i varje hörn. Eller blir det bara skit av alltihop?

2

Hängde upp Ghian i de stötfångarbultarna först, tom kaross väger ju inte så himla mycket.
Men jag tyckte ändå det var lite instabilt så jag gjorde om "vaggan" och bultade fast i de två kaross fästena fram och bak. Blev bra mycket stadigare så det skulle jag nog rekommendera.

3

Bilen väger ett ton så att hänga den i kofångarfästena är ingen bra ide...
Hissa upp den högt på ena sidan så kommer du åt tillräckligt bra.

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

4

Om man gör en stadig stabil ram som passar i stötfångarnas infästningar, OCH karossen är stabil så fungerar det, förutsatt att vaggans infästningar är så nära rollcentrum/viktcentrum det bara går.
Men det funkar bara med tom kaross, och har man tom kaross kan man lika gärna fästa in karossen i hjulupphängningarna istället.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Skruvarna håller utan problem så det konditionen hos kaross och vaggan som avgör hur stadigt det blir.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G