Apelvikens sanatorium ?
Apelvikens sanatorium ?
Japp 
50 Barndoor Skåp (delägare) -51 Barndoor Kombi -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet
103 2012-04-21 18:48:10 Senaste redigerad av vwfan (2012-04-21 18:48:24)
Grattis!
60a Dubbelhytten är ju snart kar för besiktning vad sägs som ett dragrace? 
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!
Grattis bengt. Underbar pickis!!!!
Kör försiktigt hem nu.
Lyllo! 
Stenhård, bra köp 
107 2012-04-22 20:49:56 Senaste redigerad av Barndoor51 (2012-04-22 20:50:22)
Äntligen hemma!! Ja nu var det ju förstås några timmar sedan, men ändå
En liten sammanfattning.
Startade runt nio efter att inmundiga en hotellfrukost så att man orkar köra någon mil eller två.
Stannade först på Statoil/Varberg för att tanka upp dotras Passat för att sedan bege oss till Ullared...Nu var det ju inte jag som ville dit utan min dotter.
Efter att vi sett till att gpsen som hon hade och min resrutt överenstämmde så skildes vi där. Dottern in och fyndade och jag fortsatte den planerade rutten.
Eftersom den rutten passerar Nicko i Falköping så tänkte jag överraska med att glida in på hans gård. Men långnäsa blev det! Ingen Nicko hemma
Det var bara Tuppen och hans höns som var där...
Så då var det bara att fortsätta norrut. Och efter några timmar och stopp för att käka lite mat så var jag hemma strax före kl.19.00.
Sammanfattningsvis så kan jag konstatera att Pickupen är betydligt tystare än min 51a samt att den går som en raket/stykjärn på vägen! På E20/E18 så höll jag lätt samma fart som de flesta medtrafikanter. Trots att jag hade en jäkla massa skrot/originaldelar på och under flaket, säkert 2-300kilo extra barlast. Ska bli spännadne och känna hur den är utan last! Efter att jag lastat av allt så höjdes säkert markfrigången 3cm...
Jag blev även överaskad att komforten inte alls var så stöttig/stum som jag föreställt mig
Det som irriterades mest var ju att man inte kan åka var man vill utan att kryssa mellan farthinder och trotoarkanter
Så det ska bli så skönt att få upp den lite i luften så jag kan använda den överallt.
Men hände det inga missöden? frågar säkert någon? Jodå det gjorde det....1.5km från macken som vi var och tankade på så sa batteriet upp sig!
Så vi fick ställa pickisen längs vägen och ta oss tillbaks till macken. Men jag var lite orolig att dom inte tillhandahåller bilbatterier på mackarna längre, men som tur var så hade dom ett lager
MEN expediten sa oxå att dom egentligen inte ska ha det i lager nuförtiden!? Dom har ju bara mat, kaffe, godis och drivmedel.....Skandal är ju bara förnamnat
Men efter att batteriet blev bytt så vart det inga fler problem. Skönt! Jag klarade mig från de värsta regnskurarna oxå, en liten bara. Då var det värre för min dotter som låg ca 1,5 timme efter mig. Hon kom in i en riktig störtskur, det var nästan så hon var tvungen att stanna... men tur för mig att jag klarade mig
för jag hade inga fungerande vindrutetorkare
Osså ett par bilder! Den med röda bubblan tog jag hemma hos Nicko. Och den andra efter att jag kommit hem.
Kul att det gick så bra! Det är en riktigt cool kärra!
Ett stort grattis, riktigt nice 
Såbra att det inte blev en mer dramatiskt hemfärd!
Det var ett ögonblicks oro i leden, se inlägg 69-73 i http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 59&p=3
Gratulerar!
Sten vW
Underbart stuk på denna ! Ska bli att förhoppningsvis skåda live nånstans i sommar.. även om du höjer den lite.. 
Ingen Nicko hemma
Det var bara Tuppen och hans höns som var där...
Jag förstår inte riktigt....... Tuppen hemma men inte Nicko? Är inte det samma sak? Förvirringen stiger.... 
Smutt Bengt, jag hoppas jag kan komma loss a.s.a.p. för att få en titt och kanske åktur innan du hinner "förstöra" pickisen genom att höja den. 
Försöker få kära damen här hemma att inse att sista April å brasa inträffar på söndag så måndag blir fri för en tur till Sala medelst våldgästning och cruising.
Den gulvita väcktes ur vinterdvalan idag för att stå beredd inför sista April, ca 20sek på starten så bensinen kom fram sen var det eld i spisen.
Vad bra att du lyckades med att fixa så du kommer sista april
Välkommen!
Helrätt pickup ja, ska bli kul och se den live när ja hämtar plåten min, om de nu kommer nån grön plåt...
Hoppas den nya dörren har samma sjyssta patinering som resten av pickup'en!
Synd att du inte kan behålla de sjyssta nummerplåtarna...
Än en gång, gratulerar med gott köp!
Såå snygg, lär komma förbi och klämma och känna lite på den 
Angående den gröna plåten så pratade Chris om att den kommit till honom i slutet på förra veckan, dock pratade han om någon gammal leverens samtidigt så vet inte om han blandat ihop leveranser... Lär väl märka när jag besöker honom i veckan
Vad bra att du lyckades med att fixa så du kommer sista april
![]()
Välkommen!
Tack tack!

Stort grattis!
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Hasse-Bror tackar för åkturen, om han är avundsjuk jajjemen!
Tur att det var Hasse som satt breve när p-dörrn spontan öppna sig o inte fru Bengt, det fanns nån avskräckande historia därom som det glunkas..
Hälsenor från Linkeboda!
S
Tack alla för allt positivt! jag känner mig riktigt nöjd med mitt pickupköp.
Nu har jag grovriktat B-stolpen så att dörren inte spontanöppnar sig. Förut så greppade låsläppen bara någon millimeter på den innre spärren, men nu greppar den i båda lägena samt att den greppar ca 5-6mm vilket borde vara tillräckligt. Hoppas jag iaf 
Roligt att den är hemma.
Du kan förvänta dig besök nån kväll i slutet på nästa vecka....
En tanke som just slog mig, är att tre av ca 60 kända barndoorpickuper i världen, finns i en radie på ca 5 mil runt Sala. 
Roligt att den är hemma.
Du kan förvänta dig besök nån kväll i slutet på nästa vecka....
En tanke som just slog mig, är att tre av ca 60 kända barndoorpickuper i världen, finns i en radie på ca 5 mil runt Sala.
Ja och inte nog med det , det finns ju en hel del runt borlänge med 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5
Finns väl inga barndoorpickisar runt Borlänge? Om man inte ökar radien till 30mil förstås 
Vem mer än du å Råååger är det som har pickis utan barndoor men ändå är en barndoor pga att syskonen är barndoor?
124 2012-04-25 07:38:52 Senaste redigerad av Barndoor51 (2012-04-25 08:17:59)
Det finns vad jag vet en i Avesta en i gävletrakten en i Rimbo två i Sundsvall. Den i Norrtälje finns ju numera i Finland. Och Rogers förstås.
Det borde ju finnas fler tycker man ju?
Vrak/vrakrester finns det ju några förstås, 2 finns/fanns på Rydskroten, 1 sen 52a som jag har lite delar av, Några som en Engländare släpade hem på 80-90 talet.
Sen ska det finnas några till har det sagts, men inga som gjort sig till känna.....
Som sagt, det är vad jag känner till hittils, så får Kuus med Borlängeborna fylla på med några till 
Ja , menade barndoors i allmänhet , skrev lite fel
, och sen handlade ju det om pickuper,
hur som helst Bengt, pickisen är hur grym som helst, antar att resan måste ha varit en upplevelse.
Bara att vänta in tid nu för regbesiktning 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?pid=53#p53 presentation
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=6944 Projekttråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4025 Rat Bay # 5