Some things are better unknown! 
Ali G
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Svwerkers bildtråd
Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Some things are better unknown! 
Helgen efter var det mopedrally i Grytgöl. 350 moppar var föranmälda vilket var nytt rekord. I sommar är det 25-årsjubileum och då ska det satsas extra.

Motori Morini Franco

En Moto Gussi

nice....en monarscot vore inte fel... 
Snyggt ! En Trapper som syns på näst sista bilden har jag.
Å ett raketarsle hade jag..
tacka vet jag en slidmatad Husquarna Rolette.. min 15 års moppe.. står fortfarande här i slitet
skick..
lite speciell med insuget bultat ner i vevhuset.. typisk gubbmoppe.. med trampor..
liknande denna
fast rödvit.
Å ett raketarsle hade jag..
..säger du det.... 
monarscoot skulle man haft... lite av min drömmoppe redan i 15 års åldern, men jag fick aldrig fatt på någon... häromdan läste jag att det var sixten sason (saab 92 - 99) som ritat den... då växer ju nästan habegäret mera, men förstått de kostar skapligt med pengar nu, en barndomskompis som hade 2 (!) på den tiden (och båda tror jag "gick åt") köpte en nu i vuxen ålder och den var inte billig...
monarscoot skulle man haft... lite av min drömmoppe redan i 15 års åldern, men jag fick aldrig fatt på någon... häromdan läste jag att det var sixten sason (saab 92 - 99) som ritat den... då växer ju nästan habegäret mera, men förstått de kostar skapligt med pengar nu, en barndomskompis som hade 2 (!) på den tiden (och båda tror jag "gick åt") köpte en nu i vuxen ålder och den var inte billig...
kolla på tradera...det finns några där i varierande skick..
nu saknar man moppe åldern, även fast de bara va lite mer än tio år sen!=)
Jag köpte denna av en f. d. medlem i VW-Maffian för 2 år sedan - funkade ett år...
Nu står den bara.... -skall byta vevaxeltätningar "någon dag"
Tog du några bilder på DR-marknaden Svwerker ?
Jag hade inte ens kameran med mig på marknaden.
En gammal jobbarkompis hade skaffat åkdon. Väldigt fin!
Med tillhörande säkerhetsutrustning

Sen bar det iväg till lantbruksmuseet i Ljusfallshammar som hade Temadag skog. Hade dåligt med tid så det blev inte så mycket bilder.
Sågverkat var igång
Drevs av en tändkula
Som puffade ut
Och hade kylare modell äldre
En vi över huvudbyggnadens innehåll för dagen

Kylskåpens företrädare
Och en HOOVER tvättmaskin med påhängd Electrolux centrifug och mangel
Motorsågar i olika form och färg

2-mans
Några stationära tröskverk

Detta är nog en självbindare. Skördade och band skärvar som sedan skulle passera något av de ovanstående tröskverken.
En tämligen tidig skördetröska.
fräna bilder, vill tro att "självbindaren" är en bogserad säck-tröska med tanke på elevatorn...
Det är din bransch Tobias. Jag såg nog en självbindare i början på 70-talet så minnet sviker lite. 
Kjula 17/9.

Sidor Föregående 1 2 3 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Svwerkers bildtråd
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.