1

Jag håller på att gå igenom bromsarna på min 67a, den har två-krets med skivor i fram och trummor i bak. Just nu har jag fastnat på att försöka få isär bromscylindern för att se att allt ser fräscht ut där i. Jag får bort låsbrickan samt första brickan innanför men sen fattar jag inte hur jag ska få ut hela mekaniken, man känner ju att det är ett klart stopp så jag undrar om det är så att de sitter någon spärr eller likande som hindrar från att montera isär på detta sätta. Någon som har kunskap om sånt här?

MVH Adam

2

Du måste knacka in justerskruven till bromsbackarna för att kunna få loss bromstrumman.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Är det huvudbromscylindern du menar Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Det är knappt värt besväret att plocka isär en huvudcylinder till en VW. Antingen fungerar den, eller också köper man en ny. Den är billig.

5

Det är huvudbromscylindern jag menar här. Men okej, tänkte att de skulle gå och ta isär och försöka se att alla kanaler för fria och så. Men då kanske de är bättre att se om den funkar och annars köpa ny.

Mvh Adam

6

Jo kolla så att spelet är ok också, men om du inte vet när den är bytt, byt.....när dom inte kostar mer en dom gör så är det onödigt att trampa foten i botten. Har man enkrets så bör man byta allt i bromsväg så man är säker, (nej man hinner inte till handbromsen när man måste stanna fort och märker att foten har gjort märken i plåten ICQ/ad ) det tycker jag gäller tvåkrets med Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

7

HenrikL skrev:

Det är knappt värt besväret att plocka isär en huvudcylinder till en VW. Antingen fungerar den, eller också köper man en ny. Den är billig.

x2, det är ofta rostporer i botten på dom.

8

Okej, men då tar jag och testar den och byter annars.
Tackar!