1 Senaste redigerad av vwrob (2012-04-20 04:44:01)

håller på och byta till nya gummilister fram och bak men vid vindrutans högra hörn(passagerarsida) i rutramen i karossen så är det 3 hål ( inte rosthål) som går rakt in i kupen. det rinner ju in vatten rakt in där !! på förarsidan finns inte några hål alls.
bak är det hål på båda sidor men där rinner vattnet ner in i motor luftintaget och då rinner det inte in i bilen iaf.

så är det nån som har sin vindruta borta och kan kolla hur det skall vara eller är det nåt som jag saknar eller vad det nu är för konstigt på min notch.

kan ju lägga till också då att det verkar funka med nyare list då det stod att dessa lister skulle passa från -64 men min e ju -62, samma sak med tankgivaren så funkar den ICQ/ab

ålands volkswagen klubb på facebook

2

Det är väl olika kromlister runt rutorna på 62-63 och senare. Därför är det olika gummilister.

3 Senaste redigerad av PeCe (2012-04-20 08:42:09)

http://i40.tinypic.com/2mxift3.jpg

Jag har ett litet hål mitt för ventilationsutblåset, som kommer så småningom att hamna under rutornas gummilist. De finns på båda sidor och fram och bak.

61-63 breda kromlister
64-    smala kromlister

Därav olika gummilister.

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

4

går hålet lodrätt ner ? mina hål går rakt bakåt mot instrumentbrädan

kan nån måtta breda eller smala listen så jag vet vilken jag har ?

ålands volkswagen klubb på facebook

5

Rätt ner går dom på mina, vilket innebär att ev. regnvatten rinner ner i kupén. Nu är hålen inte större än 1,5-2 mm så inga större mängder kommer att rinna ner där, men ändå. Skum lösning. Det har kanske att göra med att vatten inte ska kunna ligga kvar under vindrutelisten, hålet hjälper till att vattnet "dunstar" bort.

/ P

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968