Man snubbla över lite prylar igår som behöver artbestämmas. Jag söker bild på BD lyx askkopp. Inte bara överdel, utan underdel o raster i också, tack.
1 2012-04-18 19:11:56 Senaste redigerad av 25hpman (2012-04-21 12:00:15)
Du kan få en bild imorgon om du inte fått fatt på nån tidigare.
Nej, på Samba finns bara en bild på tre styck lite snett från ovan...man får inget grepp om hur underdelen ska se ut. Men om den är identisk med senare splitbussars askkopp, ja då behövs ingen bild. Då vet jag hur det ska vara.
Den jag hittade ser likadan ut som de på samba, på ovansidan...men undersidan skiljer ganska mycket. Jag får trycka i den i skåpets bräda, o se om den passar i hålet.
Jaha, jag ploppade ur min o i med denna, o det gick ju bra...men nja...jag tror det är fel ändå.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1294563
Där har du en barndoor deluxe askkopp enligt säljaren iaf
Den säljaren säljer allt möjligt som är tillverkat i Tüsklant, som "super rare barn door parts".
De där är nån sorts universal för dörrsidan i en turistbuss eller liknande. Den jag söker bild på är den främre i instrumentpanelen.
Tur vi har experter som dig så vi slipper bli lurade 
Synd att man inte kan kommentera annonser bara, känns dumt om någon betalar dyra pengar för saker som är fel
Jag lyckas inte att ladda upp bilder för tillfället. Jag har försökt med tinypic, forumbilder och direkt här på forumet. Vetefan varför det inte funkar idag 
Samma sak där. Jag verkar ha nått problem att ladda upp bilder. Jag ska ta tag i det.
Samma sak där. Jag verkar ha nått problem att ladda upp bilder. Jag ska ta tag i det.
använd http://imgur.com/ .....du kan antingen ladda upp direkt utan konto eller så skapar du ett konto så att du kan ha bilderna kvar på ett ställe.
Det funkade faktiskt.
Då kommer det bilder. Jag vet inte om det fattas en del. Det borde ju vara en slags kopp som samlar upp askan.
Obs den fina bakgrunden

Ja, det var extremt likt min. Kan nog pussla ihop en funktionabel av bägge.
Min saknar fästöronen under kromtoppen, men den har sin asklåda i behållning.
Min tur att fixa bilder då.
Den var ju väldigt lik. Det känns som att det är samma modell. Nu fick jag ju se att örat för att öppna koppen var inböjt och hur själva askkoppen ser ut.
Det enda som skiljer är ju fjäderklämmorna, de som spänner fast hela askkoppen i instrumentbrädan. De saknas på din. Mina sitter med nitar, så om du haft dom , så borde ju nithålen synas. Sedan så skiljer de runda vårtorna, de som håller själva askkoppen. Mina vårtor pekar inåt, medan dina pekar utåt.
Undrar just om den suttit i en annan bilmodell eller om båda är askkoppar från lyxbuss fast av olika årsmodell.
Hur kunde du misstänka att den var till en barndoorlyx? Låg den bland Vwprylar på nån marknad? Barndoorlyx är ju inte det första man tänker på då man ser en askkopp. Bra jobbat hursom.
Det vore ju synd att bygga ihop en av två. Bägge borde ju vara "räddningsbar"
Nej, inga nithål. Verkar inte som det finns plats för några flärpar där heller.
Nja, min hjärna funkar som så att jag surfar runt på nätet o kollar detaljer o även kilar runt på träffar o studerar detaljer...sen när jag rotar runt bland skrot ute hos diverse gubbar så säger det "boing" i skallen när jag ser nåt jag sett tidigare. 
Nej, inga nithål. Verkar inte som det finns plats för några flärpar där heller.
Nja, min hjärna funkar som så att jag surfar runt på nätet o kollar detaljer o även kilar runt på träffar o studerar detaljer...sen när jag rotar runt bland skrot ute hos diverse gubbar så säger det "boing" i skallen när jag ser nåt jag sett tidigare.
Fyyfaan va kung! Tänk om man själv haft ett sådant minnes kartotek till hjärna, själv är jag mera som en guldfisk i en skål... "Den här kurvan på skålen har jag aldrig sett förr"
Gött mooos iallafall, sälj den till den hugade amerikanen, han verkade ha stooooooor pengapung... :=)
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden