1

Har varit iväg på Verktygsbodens svetskurs i Verktygsbodens Showroom i Borgstena ( några mil norr om Borås ), kan bara skryta med hur jäkla bra
fördelat en dag kan bli och hur mycket vem som helst kan ta med sig hem i nykunskaper osv.
Kurseledare är Christer Linde som är en helskön kille. Du får lära dig mig/mag, tig i både alu och plåt, plasmaskärning, tennspackling, gassvetsgrunder och lite diverse om bra maskiner runt bilrenovering. Christer visade även hur pulverlackering på hobbynivå fungerar.
1500 kr för en kanondag inkl mat och 10% på hela deras sortiment....

Kanske låter det som reklam....men jag är sååå nöjd...detta trots att jag svetsat massor under många år...

Så sitter du o funderar över ditt svetskunnande.....sluta fundera...kolla med Verktygsboden istället......satan vad nice  ICQ/ag  ICQ/ag

Typ1 61:a röda lilla vWiola

2

Kul att höra någon som varit där. Har varit på väg ett par gånger, men det har alltid kommit något ivägen. Nu känns det som att man får prioritera om lite ICQ/ag

Typ1 Karmann Ghia-62
Typ1 Bubbla-66

3

Kul att höra någon som varit där. Har varit på väg ett par gånger, men det har alltid kommit något ivägen. Nu känns det som att man får prioritera om lite ICQ/ag

Typ1 Karmann Ghia-62
Typ1 Bubbla-66

4

Typ1 Karmann Ghia-62
Typ1 Bubbla-66

5

Det är jäkligt väl investerade 1500 spänn......tro mig !
ICQ/ag

6

Har oxå funderat på om man skulle åka ner på den nån gång. Jag har egentligen inte svetsat nångting förut men jag är väldigt sugen på att lära mig.

Men tror du att man får ut nått av det om man inte har nån erfarenhet innan eller krävs det att man har lite koll för att det ska ge nått?

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
VW T2 Baywindow Deluxe - 1975

7

Du behöver inga särskilda förkunskaper, men visst får du roligare om du vet lite om ex. traditionell migsvetsning.  Jaf själv har svetsat mig/mag i många år men
aldrig ens hållt i en tig-svets. Kursen vänder ju sig till alla som vill meka o fixa med bilar själv,så det e bara att anmäla sig !!!

Slänger upp ett par bilder från Verktygsbodens Showroom/verkstad i Borgstena när jag var där på kurs.....

Post's attachments

IMG_0549.jpg, 708.18 kb, 1500 x 1500
IMG_0549.jpg 708.18 kb, 299 downloads since 2012-04-20 

IMG_0554.jpg, 760.49 kb, 1500 x 1500
IMG_0554.jpg 760.49 kb, 302 downloads since 2012-04-20 

8

Ja det var en mkt bra info,  och likaså ovningsobjekten och lagom många deltagare ( 8 st tror jag vi va)  xtra plus i kanten va maten  ICQ/ae

Längtar efter luftkylda turer här o där......aircondition ??...idioti när det går utan tak......
VW 1600 typ 3 1972 cab
presentationstråd :   http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 32#p116132
projekttråd : http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 40#p116140