1 Senaste redigerad av KdF Kundendienst-Berater (2012-04-20 15:42:43)

Ej aktuellt med försäljning pga nya uppgifter från Danmark ICQ/ad

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

2

Ingen chassieplåt alltså?

Står karosstyp att utläsa i papprena?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3 Senaste redigerad av KdF Kundendienst-Berater (2012-04-20 15:43:11)

ICQ/ad

4 Senaste redigerad av KdF Kundendienst-Berater (2012-04-20 15:43:52)

ICQ/ad

5

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Bilen såld i delar till Danmark för 5 år sedan, där den rullar som en Danskregistrerad motsvarande modell med sina danska originalhandlingar och annan identitet.

Den har INTE en annan dansk identitet i DK.
Det är jag som har registreret den i DK, och det är på samma chassinr.
Det var inte jag som köbte den av dig, men jag har fået den registreret i DK.

6

Roger du kan inte hålla på och fulsälja på dethär viset ICQ/ad

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

7

AircooledBoxer skrev:
KdF Kundendienst-Berater skrev:

Bilen såld i delar till Danmark för 5 år sedan, där den rullar som en Danskregistrerad motsvarande modell med sina danska originalhandlingar och annan identitet.

Den har INTE en annan dansk identitet i DK.
Det är jag som har registreret den i DK, och det är på samma chassinr.
Det var inte jag som köbte den av dig, men jag har fået den registreret i DK.

Jaha, men då kan du väl vara så snäll och informera den svenska transportstyrelsen, så att jag slipper betala den årliga registerhållningsavgiften.
Först när den svenska transportstyrelsen får besked från annat land att bilen är registrerad därstädes, så kan bilen avregistreras  här i Sverige.
Märkligt att den danska läkaren som köpte bilen av mig "i delar", och som skulle använda den till en dansk identitet inte har funderat igenom vad en export av en svenskregistrerad bil innebär.

Hoppas att detta löser sig, med info från Danmark, så jag kan få en avregistrerad här hemma i svedala?!

Vilket registreringsnummer har den i Danmark, så kan jag informera transportstyrelsen om det, så kanske det löser sig med avregistreringen här i Sverige??

mvh Roger

Vad händer om den blir skrotad här i Sverige?

8

opec skrev:

Roger du kan inte hålla på och fulsälja på dethär viset ICQ/ad

ICQ/ad

9

Bild på "eländet"

http://i42.tinypic.com/1zd7yhl.jpg

10

Tjena Roger!
Jag har haft ett likadant problem med en -68 Bay som gick utomlands för en herrans massa år sen.
Schabbel med exporthandlingarna gjorde att bussen inte kunde avregistreras när Jag skickade in regplåtarna. Jag struntade i det hela då, men långt senare började det ramla in krav på "grindslantar" från Oslo. Dom hävdade att Jag brummat runt där utan att betala för Mej, och då tyckte Jag att det blev lite otäckt. Dags att agera alltså... Det hela löste sej när Jag fick prata med en väldans trevlig utredare som hette Katja på Trafikregistret, en enhet inom Transportstyrelsen i Örebro. Med datamaskiners hjälp kunde Hon via chassinumret se att den numer rullade i England. (Eucaris hette det visst) Denna uppgift samt min redogörelse om hur det hela gått till, var tillräckliga skäl för att avregistrera vagnen.

Här var det meningen att Jag även skulle bifoga en bild på hur Eucaris sökningen såg ut. Men
eftersom Mina färdigheter inom data är häpnadsväckande usla, så misslyckades detta i vanlig ordning.   / Mvh Arne

11

Där ser man!
Jag kommer att ta kontakt med transportstyrelsen snart, men först skall jag invänta eventuell respons från Danmark på mina önskningar om Hjaelp..

12

Jag kontaktar gärna Trafikstyrelsen og avregistrera den, har du en adresse eller mail jag kan kontakta dom på?

Jag viste inte at den stadig är på svenska papirer, jag har bare köpt den, och sedan sålt den igen.

13

Kanon!! ICQ/ab  ICQ/ab  ICQ/ab

Vi kan väl köra via mail istället, så slipper vi trötta ut resten av Boxerville med oväsentligheter!! ICQ/ad

Maila mig på [email protected] så skall jag under tiden ta reda på tillvägagångssättet för denna avregistrering.

Stort tack på förhand!!!! ICQ/af

mvh Roger

14

Skickade in regplåtar, registreringsbevis,  transportstyrelsens exportblankett och tullpapper från det andra landet (han tullade aldrig in bilen men fick nått bevis på att den passerat)

så nu väntar jag på svar av transportstyrelsen att allt är klart.

jag körde på variant 2
http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/For … av-fordon/