1

Är det någon som byggt egna takräcken?Har tankar om att bygga ett fullängdsräcke till min buss,men vore kul om man
kunde få lite ideer från era ev byggen....

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2 Senaste redigerad av vwrob (2011-03-05 07:00:24)

har själv såna tankar o letar efter ett verktyg att bocka rören men det enda jag hitta kosta en liten bit över 2000 kr

så om nån hittar rörbockarverktyg för smala stål rör 15-16 mm lite billigare så tipsa mej (rörbock för koppar håller inte alls, har testat ICQ/ab )

ålands volkswagen klubb på facebook

3

Takräcket som sitter på våran 67.a westy är ett hemma smide....kan ta bilder på det om intresse finns.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

4

finns ju både på jula och verktygsboden för strax över 1000lappen som jag tror går att bocka ner till halvtum med.  ICQ/ad

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

5

Fredde.B skrev:

Takräcket som sitter på våran 67.a westy är ett hemma smide....kan ta bilder på det om intresse finns.

Posta gärna lite bilder på konstruktionen, är också sugen på att bygga eget räcke till bussen någon gång.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

6 Senaste redigerad av Fredde.B (2011-03-05 10:38:34)

Kalle skrev:
Fredde.B skrev:

Posta gärna lite bilder på konstruktionen, är också sugen på att bygga eget räcke till bussen någon gång.

Ska försöka hinna med att ta några kort på det idag. Annars finns det lite bilder i Projekttråden om våran westy.

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=140

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

7

Här är ett hemma smide som jag gjort själv ICQ/ab http://i1004.photobucket.com/albums/af162/falmarksheden/IMG_0477.jpg

Man få va som man är när man in't blev som man skulle
bilar i familjen. 74:a bay dubbelhytt, vw rod & typ1 -58:a
Das Auto Skellefteå

8

Fredde.B skrev:

Tacksam för all input,ser gärna bilder och kommentarer hur ni gjort!

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..