1

Tjäna,

Ska korta och svetsa i sänksatser på framvagnen, vill gärna korta den åtminstone en aning dådäcken tar i skärmkanterna vid fullt rattutslag. Frågan är då om man bör ha kvar stötdämparna/tornen, hur mycket kan man korta framvagnen och ändå ha kvar dessa?
Är även intresserad av att veta hur sänksatserna ska svetsas i, alltså i vilken vinkel?

Kan inte mycket...

2

ca 2" om du byter torn.
Läste någonstans att man kunde "dela" på tornen.
Och sedan svetsa dit en 1mm plåt på baksidan.
Men de vanligaste är att man byter tornen mot nya 10mm torn.

Brukar dyka upp sånna här på forumet ibland.
Sänksatserna finns inget riktigt mått på hur man ska svetsa i.
Beror lite på hur mycke sänkt du vill ha bilen.
Vill du kunna ställa den mellan orginalhöjd - 10 cm lägre ställer du skruven så högsta läget är som orginal skruven.

3

Hmm, jag såg någonstans att tornet var "avskalat" på baksidan, precis som du säger  ICQ/ab
Bilen är idag sänkt genom att fästet har blivit vridet, så jag har ingen aning om hur det sitter orginal  ICQ/ae Är väl tänkt att den ska kunna ligga på backen i lägsta läget ptminstone  ICQ/ab

Kan inte mycket...

4

Jag "skalade" av insidan på mina torn och svetsade en ny plåt inuti för att få dom smalare. Har rätt dålig ordning på mina bilder dock. Hittar jag nån så kan jag posta.
Lägga bilen på backen med enbart sänksatser blir lite klurigt. Du måste nog ha ett par spindlar då också.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

5

jag har kortat 70mm med nya torn i 10mm plåt

Das Auspuff #9