1

Vad är det för skillnad mellan ekonomi sänkspindlar och vanliga sänkspindlar??
Nån som vet?? måste ju vara nått annat än priset som skiljer?

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

2

Ingen expert på ämnet men läste ngnstans att det dyra brukar vara smidda medans de billigare är svetsade. Detta påverkar hållfastheten då smidda prylar klarar av krafter bättre. Annat än det vet jag icke:)

3

ok....är det rent farligt att köra me svetsade spindlar??

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

4 Senaste redigerad av pato87 (2012-04-14 22:08:21)

Jag har aldrig använt sådant så kan inte uttala mig:) Dock tror jag knappast man behöver fundera över sådant om man är "normal" användare. Ska du inte köra en enormt trimmad bubbla längs strippen där du drar upp den på bakhjulen eller ska ge dig ut på galen off road så tror jag inte du ska behöva oroa dig:) hade de varit så farliga så hade de nog inte varit till salu;)
Men rent teoretiskt så klarar smidda saker krafter bättre än tex svetsade eller gjutna:)

5

ok...tack för svaret

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

6 Senaste redigerad av ozeo (2012-04-15 12:50:14)

mina ekonomi ser inte svetsade ut iaf.
men som sagt, tror inte den kommer rammla ihop eft 2 sommrar. tror inte sånt skulle få säljas.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

7

e d ozeo från sporthoj med sin röda bubbla?:D

ja kom på det sen att de snarare är gjutna än svetsade.

men som du säger. det trillar nog inte ihop direkt.

8

pato87 skrev:

e d ozeo från sporthoj med sin röda bubbla?:D

ja kom på det sen att de snarare är gjutna än svetsade.

men som du säger. det trillar nog inte ihop direkt.

självklart Default/smile

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg