1

En buss från GBG planerar att åka. Splittbuss, alltså. Några fler som trotsar svensk midsommar? :-)

Mot Hessisch 2017!

2

Jag räknar med, och hoppas på en midsommar i Tyskland.
Det blir kunglig hovleverantör i majonnäs, som ska få se kontinenten, inklusive jag, som heller aldrig varit söder om Skåne med bil.

Wolfsburg, Budel, BBT pre party, och BC är på min önskelista.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

50 split skrev:

Det blir kunglig hovleverantör i majonnäs, som ska få se kontinenten, inklusive jag, som heller aldrig varit söder om Skåne med bil.

Ska du åka nybil.;)

4

Jag styr ner mot Bad Camberg med ungarna i baksätet ICQ/ab

5

Schwimmwagen skrev:

Trevligt! Vi far väl neråt några dagar innan träffen, tror jag.  Planeraren ligger efter i tidplanen...

6

Ev så blir det en splitbuss till som styr neråt från GBG ,hade ju varit ballt med ett par ekipage Jocke ICQ/ab

7

Kuus skrev:
50 split skrev:

Ska du åka nybil.;)

65an är ju för ny för att platsa, men faktisktt väldigt mycket mer original, och unik än andra bilar på träffen....

MEN...

Jag ska ju dit iallafall!    ICQ/ad

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

8

Jag e förmodligen på ... Beror på hur länge jag vågar stänga verkstan ICQ/ad !?

West Coast Volks
Attitude is everything !

9

JockeB skrev:
Schwimmwagen skrev:

Trevligt! Vi far väl neråt några dagar innan träffen, tror jag.  Planeraren ligger efter i tidplanen...

Oroa dig inte, farbror J! Jag skall nog hitta på en och annan intressant sevärdhet... Några speciellt anpassade för din mycket kräsna smak. På återhörande!

Mot Hessisch 2017!

10

Sondis skrev:

Jag e förmodligen på ... Beror på hur länge jag vågar stänga verkstan ICQ/ad !?

Om inte vår vän S skall med så kan han ta över några dagar! Han har ju intressanta arbetstider och kan säkert hitta en lucka. "Öppet 10-15".

Mot Hessisch 2017!

11

Jag jobbar dessvärre med Peace & Love-festivalen i princip hela Juni... så det blir inget för mig. Satsar hårt på Bad Camber istället ICQ/ab

"Daddy Cool"

12

Så, då har vårt sällskap bokat rum på Felsenkeller i Idstein. De har en liten mängd rum kvar denna helg, men de tipsade om att det kommer att bli fullt snart. I Bad Camberg finns inget ledigt. Lycka till!

Mot Hessisch 2017!

13

Vet inte om det är rätt, men jag har förstått som BC är mer termos, mer "utställning på en åker" och "trängre" attityd mot besökare med VW som inte är tillräckligt gamla termos... jämfört med HO altså.  Nån av er som varit på BC?

Vi var på HO för första gången härom året fast med "vanlig" bil, men skulle vara kul att åka med VW och även ta en semester med familjen i anslutning... Men jag har en känsla av att då HO är betydligt trevligare för de som inte gillar VW? Har inte lanserat idén ännu med familjen dock...

Att gå runt, fika, äta och kika på HO är ju roligt för alla då det var en pittoresk stad!

Att vara från familjen på en midsommar känns inte så poppis nämligen...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

14

När man är bland fläktfolk så är man ju med familjen  ICQ/ag

West Coast Volks
Attitude is everything !

15

Sondis skrev:

När man är bland fläktfolk så är man ju med familjen  ICQ/ag

Förvisso, men det är den andra familjen som inte vill fira midsommar själva... ICQ/ab  Så en trip måste innehålla något för dem...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

16

http://i1198.photobucket.com/albums/aa452/Robolito/camberg_win.jpg

Så här kan det se ut...  ICQ/ab

Mot Hessisch 2017!

17

Jag har anmält mig till BBT convoy och pre partyt! Längtar!!! ICQ/ag

Tel 07noll357185ett

18

Jaha, Volks! Dags att lyfta tråden lite. Den 22/6 drar ett gäng på, som jag vet idag, 4 bilar söderut mot Bad Camberg. Prototyp-Museum i Hamburg skall besökas och sedan kör vi ner till Limburg och campar vid Lahn. Tydligen en och annan VW där vid denna tid och mycket britter så det kan säkert bli "hög" stämning... Helgen 24-25 bor vi på Felsenkeller i Idstein. Midsommar KOMMER att firas traditionsenligt med sill, svensk färskpotatis, gräslök, gräddfil och nubbe! Välkomna ni som har vägarna förbi.  ICQ/ag

Mot Hessisch 2017!

19

Robert K skrev:

Jaha, Volks! Dags att lyfta tråden lite. Den 22/6 drar ett gäng på, som jag vet idag, 4 bilar söderut mot Bad Camberg. Prototyp-Museum i Hamburg skall besökas och sedan kör vi ner till Limburg och campar vid Lahn. Tydligen en och annan VW där vid denna tid och mycket britter så det kan säkert bli "hög" stämning... Helgen 24-25 bor vi på Felsenkeller i Idstein. Midsommar KOMMER att firas traditionsenligt med sill, svensk färskpotatis, gräslök, gräddfil och nubbe! Välkomna ni som har vägarna förbi.  ICQ/ag

Du strör salt i mina öppna sår....... ICQ/am  ICQ/ac

Ha det så bra, det blir en oförglömlig resa ICQ/ab

20

Kan en oskuld få lite mer info om detta?
Vi ska ju fara söderöver på midsommardag är det tänkt, men det kanske går att åka en dag eller två tidigare om man hamnar på något oförglömligt?  ICQ/ag

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

21

Nåå, hur blir det nu? Vilka åker, och när/var?

Själv kommer jag att påbörja resan på söndag, från Skellefteå, via Rättvik, mot Askersund å vidare neråt.

Kommer bli jäkligt bra!  ICQ/ag

Tel 07noll357185ett

22 Senaste redigerad av Robert K (2011-06-15 09:08:06)

Vi är (tror jag det var) nio ludna män, varav minst en välhängd, som landar i Kiel på morgonen den 23:e. Tre T1 och en halvråttig T2. Woffe kommer dessutom att ansluta nere i BC. Hör av dig för närmare info...  ICQ/ag

Mot Hessisch 2017!

23

Vi är 2 st i en bil från Nyköping som kommer att åka den 21:a.

Typ1 55, Typ1 56 soltak

24

jeg e redan på väg, är 24 mil från budel nu  ICQ/ag

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

25

woffe skrev:

jeg e redan på väg, är 24 mil från budel nu  ICQ/ag

Låter gott!!  Vi är snart på väg...