1

Här kommer en fråga som säkert inte går att svara helt hundra på,
Hur varm är luften som kommer ur V-kammarna på en 1600cc.
Varför undrar jag detta?  På min eh pickup så fanns det inte nånting kvar av röret som löper under bilen framifrån och bak mot värmekammarna även Y-förgreningen vad som skithuspapper. Nu är allt detta utbytt mot Alurör och Y-delen sitter under bilen istället för innan anslutningen. För att spara tid tänkte jag dra 60mm slang eller dito till nya förgreningen. Kanske idiotiskt men vad göra?  Så hur varmt blir det egentligen vid anslutningen funkar gummi eller ska jag satsa på nått annat?

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

2

På min 66 med 1300 motor smälte plastmattorna på golvet vid baksätesutblåset.
Så det kan bli ordentligt varmt.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

åsså klagar folk på värmen i en VW...  Default/lol

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

4

Att tillägga är ju att värmekammrarna är helt nya så varmt lär det nog bli isåfall. Vad ska jag köra med ? Snälla kom med tips! Vill nån ha bild på hur jag menar!

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

5

varför inte såndär korrugerad plåtslang som sitter i motorutrymmet normalt, vissa har ju nån papp men endel är helt i alu. Varmare än så borde det inte bli, det finns ju de slangar från värmekammare och till kaross som har plast på sig... sån används ju till eber/webasto/wallas installationer som även de ger rätt varm luft...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

6

Ren aluminium har en smältpunkt på 660 grader C, så där är det nog inget problem...  ICQ/af

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville