Till salu:
NOS 6V batteri som har inte varit fyllt och är troligen 30+ år gammal.
Jag har flera.
Pris 750kr/st

Modern cars are nothing but visual pollution !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar säljes » NOS 6V batteri
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Till salu:
NOS 6V batteri som har inte varit fyllt och är troligen 30+ år gammal.
Jag har flera.
Pris 750kr/st

Är novis på det här med batteri, men är det bara att hälla i batterivatten och köra eller hur funkar det med ofyllda gamla batteri?
Är novis på det här med batteri, men är det bara att hälla i batterivatten och köra eller hur funkar det med ofyllda gamla batteri?
Man måste väl fylla på med batterisyra. Åminstonne gjorde vi det på så kallade torrladdade batterier då jag jobbade på en Shellmack en gång i forntiden. Kan väl vara knepigt att få tag på batterisyra i dag vad jag vet. Alla batterier som säljs idag är väl syrade. Eller är jag ute och cyklar???
Kalle: Syra köper du av mig! Det har vi på firman.
Själv är jag sugen på ett batteri, men måste lösa bra frakt.
Kalle: Syra köper du av mig! Det har vi på firman.
Själv är jag sugen på ett batteri, men måste lösa bra frakt.
Du menar att jag ska ta mig ända till Burträsk för lite batterisyra
Synd jag inte visste detta tidigare. Svärföräldrarna är i Sthlm nu och ska tillbaka till Falun imorgon...
batterisyra är väll de som blir i batteriet? Du häller i destilerat vatten och när batteriet laddas bildas batterisyra. Sen tror ja att batteriet ska funka om det har varit tort och förvarats rätt?
Jag bokar två stycken om det går bra. Hämtar på plats 
Mailar dig.
// Magnus
dasvw.seI ett torrladdat batteri måste man hälla i batterisyra. Häller man i destillerat vatten får man ingen spänning och batteriet tar ingen laddning.
Vore kul att höra om nån som testar att fylla detta batteriet och hur bra det blir...
batterisyra är väll de som blir i batteriet? Du häller i destilerat vatten och när batteriet laddas bildas batterisyra. Sen tror ja att batteriet ska funka om det har varit tort och förvarats rätt?
Om jag inte minns helt fel är det 40% svavelsyra man häller i ett torrladdat batteri.
I ett torrladdat batteri måste man hälla i batterisyra. Häller man i destillerat vatten får man ingen spänning och batteriet tar ingen laddning.
Ja då var jag inte helt ute och cyklade. Skönt att man fortfarande kommer ihåg något 
Det finns ett kvar. Om nån är interesserat, skicka ett PM.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar säljes » NOS 6V batteri
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.