Classic vw:s "speedster" galler. Hur monteras dom med glaset kvar? Någon som vet.
Mvh jimmy
Typ1-65 soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Tillbehör » montera gallerskydd
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Classic vw:s "speedster" galler. Hur monteras dom med glaset kvar? Någon som vet.
Mvh jimmy
Nu vet jag inte om det är samma kopior som classic säljer, men de jag har är anpassade så att de passar utanpå glaset utan modifieringar. Skruvas bara fast i nederkant i lyktsargens fästskruv med medföljande skruv. För att sitta mer "fast" kan man tillverka ett litet fäste i ovankant att klämma bakom lyktsargen.
Jag har samma problem!
Kopierade det jag skrivit i min projekttråd:
Sen har jag en liten detalj som skall monteras: Lyktgaller av typen "Porsche 356"!
Har dock inte riktigt förstått hur dessa ska monteras?
Någon som vet? Jag tycker inte att de passar med glaset, har jag fel glas? Har även provat på ett par lyktor från 50-talet där glasen inte sticker ut lika långt från sargen:
Glasen sticker ut långt på orginallyktorna:
Eller är det så att jag har köpt skit? Dyrt skit isåfall 
Nu vet jag inte om det är samma kopior som classic säljer, men de jag har är anpassade så att de passar utanpå glaset utan modifieringar. Skruvas bara fast i nederkant i lyktsargens fästskruv med medföljande skruv. För att sitta mer "fast" kan man tillverka ett litet fäste i ovankant att klämma bakom lyktsargen.
Ja det kan undras om det är samma, gör man så med dessa sticker gallerna "ut" väldigt långt. Samt att gallerna passar perfekt i lyktsargen om man tar bort glaset, de jag sett på bild sitter så att de följer formen tillsammans med sargen.
Denna tankenöt måste vi knäcka 
har ni löst problemet?
har nånstanns i bakhuvudet att de där gallren passar bara med usa klarglasen men kan ha fel.
Original eller orginalkopior passar inte rakt av, men det tillverkas kopior som passar. Även på dessa måste man bocka till fästet för att de skall ligga bra. Rundningen på gallret gör även att de ligger direkt mot glaset.

Jag har som det är nu bara monterat dem och som ni ser har jag också problem med att glasen sticker ut från sargen. Att de sticker ut så mkt beror antagligen på att jag har obefintliga gummitätningar och det borde gå att lösa att få in glaset så att gallerna ligger mot sargen.. fast det stör mig inte så mkt att jag fått det gjort än 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Tillbehör » montera gallerskydd
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.