1

Hej! Jag har en typ 1 64:a och jag har en fundering kring bältena. Jag tänkte nämligen beställa nya och frågade vad som ingår i satsen vilket var bult, mutter och bricka ( och givetvis bälten ICQ/ad . Men i bilen ( iaf i min bil? ) så har jag fästen för bältet vid B-stolpen och i ramtunneln. Och på båda ställen är det ett stort gängat hål i själva karossen som det sitter en vit "nylonbult" i med sexkantshuvud. Och den har i sin tur ett centrerat gängat hål i vilket man skruvar fast själva bältet i. Och givetvis har jag ju dragit åt dom här vita nylonbultarna för hårt på två ställen så dom blivit lite gängpaj...Och jag behöver ju isåfall få tag i nya om jag ska montera nya bälten. Men dessa följde alltså inte med satsen och jag har inte hittat några som man kan köpa löst. Är det bara jag som har såna i min bil eller sitter det såna här "nylonbultar" i alla typ 1 av denna årsmodell?

MVH Kristofer

Det gick inte fort och inte blev det bra heller...

2

Inte kan man monteras ett bälte i plast, då kan man lika gärna åka utan bälten. Jag har ett svagt minne av att jag sett adaptrar från stor till liten gänga i någon bil men kan inte komma ihåg var.
Bälteskruvarna är annars 7/16-20 UNF.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3 Senaste redigerad av Risto (2012-04-11 18:42:06)

Ok, jo jag tyckte också det var lite konstigt med "plast fäste" ICQ/ad Så här ser den jäkeln ut iaf! Mäter 23mm över gängorna....Och det sitter likadana på dom andra tre ställena också..Varför kan man undra om det inte är något som sitter orginal?

Post's attachments

IMG_2921.jpg, 205.45 kb, 1076 x 807
IMG_2921.jpg 205.45 kb, 240 downloads since 2012-04-11 

4

Någon som vet om det nu finns adaptrar som jag kan skruva dit istället och vart jag kan få tag på sådana isåfall?

5

Jag har sett såna av metall i någon bil, o även plockat på mej dom...men vad de är nu...det var värre det.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

6

på min 63 är dom i metall. Har vad jag kan säga aldrig sett några i plast innan.

säkert någon här som har på någon stående extra kaross om inte 25hp har(hittar).

yogi

7

Ok, jag får lägga ut en köpes annons på såna o se om någon har några liggandes / en extra kaross som man kan plocka ifrån... Tack för hjälpen sålänge!

8

Det finns nytillverkade adaptrar att köpa och jag köpte mina från Wolfsburg West. Kolla i min projekttråd:

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=379

9

Kollade din projektråd, tack för tipset!