Hej!
Jag fick hem dörrpaneler härom dagen, men är osäker på materialet.
Ska det verkligen vara ribbad vinyl i det röda området?
Det står en original -60 i stan med samma färgval, men den har definitivt inte ribbad..
Hur ser era ut?
Det man köper från TMI är en vara som försöker efterlikna orginalet i färg o oftast i material också. Men du köper inte en vara som är identiskt lik med orginalet.
TMI har antagligen tagit fram en vinyl som är rätt i färg men som kan ha samma struktur som t.ex. någon annan 50-tals bil som man också gör repro inredning till. Jag vet att t.ex. TMI gör Ford Mustang-inredningar också.
Vinylerna kallas för "Classic" för att de ger sken av att vara gamla, o tillverkade i samma tid som fordonet. Det är inte en strikt orginal grej du köpt, då hade du fått betala för det också.
Du som kund måste ha fått se en provkarta på vinylerna innan du la din beställning, om vinylerna inte motsvarar provkartan, ja då har du ett case...annars inte.
(har jobbat på klagomuren en gång, så jag vet hur snacket går)
Jo jag är införstådd med att det inte är original, men jag tyckte faktiskt detta såg förbannat plastigt ut 
På alla bilder på både Classic VW up north, och på TMI's hemsida så är det utan ribbor på bilderna, däremot så står det i TMI's pdf att det är ribbad brick red.
Jag fick ju såklart en provbit från TMI innan jag beställde, och som ni ser, finns där inga ribbor!
Then you have a case!