1 Senaste redigerad av Alex82 (2012-04-11 19:21:06)

fy bubblan vad fruktansvärt MYCKE man kan göra med en buss.
Hur man med relativt enkla medlen kan göra den riktigt fin/fet och med massa flis man kan göra den fruktansvärt brutal  ICQ/ag

Men så tänker man på sitt eget projekt och att de finns en hel del karosseri jobb både med lite knudor och en del rost. (inte mycke men de e skarvarna som skrämmer mig).
Har gått karosseri på gymnasiet men är fruktansvärt osäker o svetsar bara balkar och pelare nuförtiden.

hur skulle man kunna bära sig åt för att få tag på någon lite skickligare karosserisnubbe som kan göra de mindre roliga jobbet åt en så man kan ta o fokusera på de som e lite roligare?
någon här på forumet som är vass o kan tänka ta på sig lite extra jobb mot lämplig ersättning kanske?

skulle ju kunna knata in på närmsta bilskade verkstad och fråga om de finns nån duktig kille/tjej. Men de känns som att, om man hittar någon på forumet så kanske det är en eldsjäl som älskar/tycker om dom här gamla bilarna lika mycket som en själv och risken för fuskjobb skulle reduceras avsevärt?

2

såg o tjänster att detta varit uppe på tal tidigare.
fast jag blir bara så uppspelt när jag sitter o surfar rundor.
egentligen borde jag börja med att få den o gå som den ska så jag kan besiktiga den med rätt mängd säten och få ett rent besiktningsdokument.

prioritera lite bättre helt enkelt. SEN ska jag försöka leta upp någon som kan göra vid den...
men de blir nog enklare om man kan köra dit den.

och i samma veva ska jag ta bilder på ALLT jag hittar -från insida och utsida. Och skulle någon kunna tänka sig att titta på det kan jag såfall köra bilen dit för en närmare inspektion.
begär heller inget fast pris utan de får bli löpande då jag vet precis hur de är med rost.

men visa upp det för att se om de finns intresse att titta på den till en början.
Men jag avvaktar tillsvidare. då jag har SÅ mycke annat som måste göras först.