51

OK, nu har jag räknat lite på det. Soppaåtgång o så.

Den som ska ha grejor som kostar under 500:- betalar 50:- i soppapeng.
Den som ska ha grejor som kostar över 500:- betalar 100:- i soppapeng.

Den som jag ska byta med betalar ingen soppapeng.

KennyKrom har specialavtal.  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

52

Blir kanoners!!!

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

53

Jag jobbar i Märsta, så om det fungerar bättre så kan vi lösa bytet av delar där? Vill minnas att du skulle en sväng förbi Upplands-Väsby som ligger ca 10min bilresa därifrån.

Mig når du på 076-126 93 45.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

54

Nej, det blev ingen resa på det hållet. Så det blir Uppsala sen mot Sala igen.

55

Tomas, tar du med dig höger och vänster hörn, höga! Funkar det?

Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

56

Jepp, det kan jag ta. Då får de följa med också. Kommer inte ihåg vad jag sa för pris bara  ICQ/ad

57

Jag skulle få den gratis sa du! :s

Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

58

Så var det ja... Default/lol

59

Du får väl med dig 2 lådor med kopparpackningar till Roger och mig va?

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

60

Jag tar med mej nåra lådor såna, ja. Kommer inte ihåg vilka som ville ha, men det finns ju att ta av.  ICQ/ad

61

Ja just ja... Tack Bengt för påminnelsen!! ICQ/ag

Taru mä 2 lådor är mej "twentyfive", så kan jag ge Calle en låda!!  ICQ/ab

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

62

TOMAS!!

Jag håller på å skruvar ihop min -52 bagge ICQ/ag , och får till min fasa se att jag inte har renoverat frambromsarna ICQ/ac , då jag tar av trummorna efter 36 år... ICQ/ad

Jag behöver 2 bromstrummor, 4 bromsbackar, 2 par framhjulslager å två fyrbults bromscylindrar.. ICQ/an

Har du något av detta?? ICQ/ae

63

Du får en lista av mig inom kort ICQ/ab

64

Hmmm...Kenny, jag har platsproblem. Nej...jag skojade bara.  ICQ/ag

65

ah, kopparpackningar var det ju jag ville ha... och ett bakre karossfäste (för du hade väl inte två till salu). Minns inte vad du ville ha för det men det finns väl i nån tråd tidigare, för mig det var vettiga pengar. Sen var det detta med en noskon från splitbuss eller splitbubbla ska väl passa också, att modda för att kunna sätta en delsynkad splitcaselåda i en splitbubbla med original "puckfäste" fram, men den noskonen tror jag du ev kunde skaka fram och jag minns inte vad du ville ha för den. Kanske ska vi mailas om detta och inte kludda i tråden... mitt tele är nollsjunoll 568 47 81... hoppas det går att synka att jag möter upp nånstans på e4, bästa är nog statoilmacken i höjd med sollentuna (bakom volvo och saab), jag bor några minuter från E4 men pga massa vägbyggen är det nästan omöjligt att beskriva vägen, annars kanske du kan ge mina prylar till nån i stockholm eller uppsala så får jag hämta...  Du har förresten inga gamla shims&tätbrickor för länkpinneframvagn, jag hade en burk med överblivna som försvunnit (plockade ned ett par framvagnar och ALLA brickor försvann), och sen har jag tappat ett par plus tätbrickor tror jag på den framvagn jag har på bilen... så ett gäng vore inte fel... alternativet är väl att köpa på sig nya länkpinnar... men det behövs inte egentligen... oj vilket långt och svamligt inlägg det blev...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

66

För det första så blir det inget besök i Stockholm alls. Här är hållplatserna: Kumla, Hallsberg, Sala, Borlänge o Uppsala. Det blev ingen lekstuga i Stockholm för den jäveln svarar inte på mail. Jag kan dumpa i Uppsala...ta kontakt med någon av dom i första inlägget som bor där.

För det andra så befinner sej den noskonen ca 70 km hemifrån i en skog. På en bottenplatta till en splitt. Jag har inte skruvat loss det, det blir säkert ett h-vete att få loss det.

Chassiefästen hade jag 6 stk höger, 50:- st. Nja, inga gamla shimsbrickor, brukar kasta dom o montera nytt. Kopparbrickor följer det med en mängd.

67

KdF Kundendienst-Berater skrev:

TOMAS!!

Jag håller på å skruvar ihop min -52 bagge ICQ/ag , och får till min fasa se att jag inte har renoverat frambromsarna ICQ/ac , då jag tar av trummorna efter 36 år... ICQ/ad

Jag behöver 2 bromstrummor, 4 bromsbackar, 2 par framhjulslager å två fyrbults bromscylindrar.. ICQ/an

Har du något av detta?? ICQ/ae

Tomas! Avblås ev. sökande!!

Guvwa sms:ade mig igår, så det ordnar upp sig ICQ/af

Tack för ev. besvär!! ICQ/ab

68

Det inlägget hade jag helt missat...men det gjorde ju inget! Default/smile
Backar o lager hade jag fixat men inte resten. Jo, begade trummor förstås, men inte nya. Det har jag bara till BD.  ICQ/ab

69

25hpman skrev:

För det första så blir det inget besök i Stockholm alls. Här är hållplatserna: Kumla, Hallsberg, Sala, Borlänge o Uppsala. Det blev ingen lekstuga i Stockholm för den jäveln svarar inte på mail. Jag kan dumpa i Uppsala...ta kontakt med någon av dom i första inlägget som bor där.

För det andra så befinner sej den noskonen ca 70 km hemifrån i en skog. På en bottenplatta till en splitt. Jag har inte skruvat loss det, det blir säkert ett h-vete att få loss det.

Chassiefästen hade jag 6 stk höger, 50:- st. Nja, inga gamla shimsbrickor, brukar kasta dom o montera nytt. Kopparbrickor följer det med en mängd.

OK, skit i noskonen, jag har ändå inte nån 53-59 låda och mitt bygge går segt som f-n så det är ingen ko på isen... jag lär inte behöva noskon än på ett par år (tyvärr).

PeCe delar garage med en kompis till mig jag träffar ofta, så lämnar du grejjor till honom så kan de slussas vidare till mig enkelt sätt...  ICQ/ab de andra uppsalaborna känner jag inte, men om det är OK för dem så lämna till nån av dem så hämtar jag vid tillfälle, inte superofta jag är i uppsala men det är ju inget skrymmande så det borde väl vara ok att ha liggandes?

Antar att det inte är trivialt att modda höger till vänster? Jag ser inte framför mig hur symetriska de är. Om det finns någon som helst möjlighet att modda kan jag ta två!

PM / Maila hur du vill ha betalt!  Resten blir säkert bra!

Ska fundera en vända till om du kan ha nåt mer jag är på jakt efter...

70

Kom på att fotsteg saknar jag nog ev. båda sidor, gummi spelar ingen roll då jag ska på med smårandigt splitliknande gummi och skicket behöver inte vara jättebra då bilen är lite ratstuk... så har du nåt billigt så...

71

johan_l skrev:

Kom på att fotsteg saknar jag nog ev. båda sidor, gummi spelar ingen roll då jag ska på med smårandigt splitliknande gummi och skicket behöver inte vara jättebra då bilen är lite ratstuk... så har du nåt billigt så...

Inga fotsteg. Jag tar med 2 karossfäsen o ger till PeCe. Det ekonomiska tar vi senare.

72

25hpman skrev:
johan_l skrev:

Inga fotsteg. Jag tar med 2 karossfäsen o ger till PeCe. Det ekonomiska tar vi senare.

toppenbra, gärna en box kopparbrickor åxå, det var 5-10 i varje eller nåt sånt?  ha en bra resa då, säg till PeCe att ge dem till Mats!

73

100 x i varje låda

74

25hpman skrev:

100 x i varje låda

Det kan man säga var mer än vad man egentligen behöver... vad tar du för dem per styck, eller hur många får man för typ en femtiolapp? Kör på det sistnämnda... så blir det nog bra...  ICQ/ab

75

När åker du Tomas vilken tid är du i Uppsala?

Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant