Nytt försök att hitta någon värdig köpare! Hade ute bussen här och på blocket i exakt 19 timmar sist, och blev nedringt som fasen av alla möjliga människor från alla möjliga länder! Totalt lät jag en enda spekulant komma och titta, men han ansåg att den inte var rätt för honom.
I alla fall så är grundfaktan såhär:
VW Bay, 1972, utbytesmotor,
Besiktigad till Juni 2013.
Nya Däck
Ny Förgasare
Nya stötdämpare bak
Nyligen fixat tätningen i motorutrymmet så den kyler korrekt
Ny genomgången i motor precis före jag va på en 330 mil lång resa för 1 månad sedan till Frankrike.
Inredning: 2 soffor av trä med luckor för förvaring, som sitter med 4 bultar /soffa så man kan ju lätt slänga ut och fixa nytt. Det dög för mig.
Sådant som EJ funkar:
Det är dags att byta blinkersrelät.
Det är dags att byta vindrutetorkarblad.
Bromsarna är Godkända på besiktning, men jag anser att man kanske ska fixa dom?
Visst ,man vänjer sig. Jag har vant mig och jag körde genom 6-filiga kö-vägar i Paris med dessa bromsar.. men de är kanske inte de bromsarna man önskar sig när Älgen står 20 m framför bilen.
Växelspaken, funkar självklart men orginal - metallpinnen som sitter i botten av växelspaken är borta så jag har satt dit en skruv vilket gör att växelspaken är ganska lös! Dvs man får klart i växlarna men den går att snurra och sånt.
Rostfrågan!!!
Ytrost finns på det klassiska stället vid vindrutetorkarfästerna, samt takräcke- kanterna.
Även liite på skärmarna fram och bak.
Golvet på förarsidan är fortf helt okej, då det lagades för 2 år sedan, men det har börjat komma rost igen.
För dig är detta inget problem , då jag i vilket fall inte tänker sälja bussen till någon som inte tänkt sköta om bussen. Den kommer
heller inte säljas till någon utomlands av mig.
Jag säljer den för att jag är ingen motorexpert, jag kan inte heller laga rost. Bussen är i sitt bästa skick på måånga år och därför vill jag att någon tar hand om den medans den fortfarande är i fint skick och slipper bli en skrothög.
Jag har ingen panik att sälja den, så om du är intresserad så vill jag gärna att du visar det genom att berätta att du kan sånt här och inte försöker rabbla upp vad som behöver åtgärdas på den och försöka få ner priset! Wont Work.
Om du är intresserad är du välkommen hit på en titt, provtur, frågor etcetc
och jag nås på PM eller [email protected] eller 0735224666 (smsa först då jag jobbar hela tiden nästan)
Pris: 25.000 börjat budet på.
Finns en blogg om resan till frankrike som vart sponsrad av Monster Energy: www.surfingtrip.tumblr.com.
Orsaken till att den dog i Tyskland på hemvägen har vi konstaterat överhettning & sur motor då den funkat kanon sedan dess.
Mvh Oskar