Ser riktigt trevligt ut i bussen..kommer bli en kanon resa 
Tack pöjkar!
Ja jag hoppas på att allt kommer gå smärtfritt och att vädret hämtar sig åt det bättre igen.
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.
Ser bra ut, din inredning ligger i inspirations banken för min blivande Bay ..skall bara få hem den oxå..
lycka till med resan det går säkert bra, dessa fordon byggdes för uthållighet.!! och så som du sköter den är det säkert inga prob.!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Lattjo, medan inredningen är en inspiration för "michaelth" så är det yttre det jag strävar efter. Tycker du lyckats med höjd, hjulval och stuk precis enligt min smak. Jag må ha bisarr smak, men många slammade fuchs/empi-utrustade bussar är inte hälften så ball som denna... 
Fan vad kul att höra att man kan vara en inspirationskälla åt likasinnade!
Eftersom man själv sitter och hämtar inspiration från mängder av duktiga byggare känns det riktigt kul att kunna vara det samma åt någon annan 
Jag är själv också riktigt nöjd med hur det yttre blev, trotts att fokus inte legat på den biten i år. Fälgarna och sänkningen lyckades åstakomma precis det jag siktade på.
Riktig snygg inreding och hjulen är ju supersnygga. Håller med kee. En av de snyggaste bay. Popup skulle man vilja ha....
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Det blev riktigt bra det där Kalle, stort grattis !
Lycka till med resan, med den där höjden lär bussen gå väldigt mjukt och skönt efter vägen 
Wow, blev riktigt bra på alla sätt! Kul att se andras inredningsbyggen, håller själv på bygger om min late bay invändigt inför frankrike/spanienresa i juli (det hjälper att tjejen är möbelsnickare). Ska lägga upp lite bilder snart.
T1 Panelbuss -63 (status=vrak)
T1 -64 (status=något mindre vrak än panelen..)
MKP Petit -63 husvagn
159 2011-06-19 19:56:16 Senaste redigerad av Kalle (2011-06-19 21:05:14)
Tack för all positiv feedback!
Nu har Viola, som vi döpt henne till, varit till Göteborg och tillbaka. Resan gick i princip helt problemfritt 
Dämpningen fram bottna ur när det var större svackor i vägen, vilket det tyvärr ganska ofta är har jag erfarat. Detta ska jag se om jag kan åtgärda med kortare och hårde dämpare till framvagnen.
Sedan hade krängningshämmarstaget stora problem med att gå fritt på den extremt gropiga Metaltown campingen. Det får nog helt enkelt monteras bort igen så jag slipper det problemet i framtiden.
I övrigt är jag sjukt nöjd med hur allt funkat. Motorn har inte tvekat en enda gång på hela resan och visat på förvånadsvärt mycket ork i uppförsbackarna. Någon raket är Viola dock ej, ca 75-80 km/h marschtakt var det vi låg på. Men det gjorde oss inget, vissa medtrafikanter verkade dock inte uppskatta det, då några utsträckta långfingrar och diverse tutor har ljudit längs resans väg
Alltid kul att skapa känslor hos alla kalla, stressade Audi/BMW/Volvo osv ägarna
Allt för denna gången. Slänger upp lite bilder när orken har kommit tillbaka.
Finns ingen anledning att plåga motorn . tycker 70-90 kmh är lagom när man sitter i bussen eller ngn annan av veteranerna.
Keep it up!! 
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
När folk tutar, eller blinkar, gör det tillbaka som om du inte förstod varför och de bara ville hälsa på dig!
Skulle jag vara "privatspanare" som många i trafiken tycks se sig själva, skulle jag bli tvungen att bötfälla flera stycken per dag och då vistas jag inte ens i de värsta trafikmiljöerna.
162 2011-08-09 22:36:26 Senaste redigerad av Kalle (2011-08-10 08:32:40)
Nu är vi hemma efter en underbart lyckad premiärsemester med bussen. Rutten blev Falun - Askersund - Karlskrona - Lund - Ullared - Göteborg - Skara - Falun. Med lite avstickare blev det en sträcka på dryga 160 mil.
Allt har fungerat perfekt, det enda som inträffade under resan var att varvräknaren ballade ur efter Karlskrona. Detta avhjälptes med urkoppling av den 
Efter att jag, frun och dottern sovit vår första natt i den 110cm breda sängen, konstaterade vi att vi var tvungna att ordna med bättre sovutrymme. Detta löste vi hastigt och lustigt nere i Skåne, då vi köpte till en 1978 års Combi Camp 400S med förtält till ekipaget. Den användes sedan vid övernattningarna, så jävla skönt med 170cm bred säng 
Vi var under hela resan ett populärt inslag på campingarna vi bodde på. Folk kom och fota, snacka och tyckte det var kul att se något annat än de stora, vita rymdskeppen som annars dominerade scenen.
Lite bilder från resans gång.
Camping i Askersund

Mycket fin tidig 53:a Zwitter som sågs på en liten bilträff i Askersund

Hos min syster med familj i Karlskrona
Vid Lunds centralstation
I Lund
VW-cruising tillsammans med mor och fars 1303s på den Skånska slätten

Glada semesterfirare 

Tisdagsträffen i Löddeköping. Fanns en del trevliga VWs, några kändisar från forumet. Stötte också på den härliga Shelby GT350 Hertz edition med paxton kompressor som jag åkte i på min svensexa. En av två i Sverige.

Combi Campern provmonterad med förtältet uppe i föräldrarnas trädgård

Ekipaget med "nya" Combi Campen påkopplad.

Min 2,5 åriga dotter gjorde mig stolt på Tosselilla då hon körde elbil som hon aldrig gjort något annat. Trotts att man egentligen skulle vara minst 4 år för att köra 

På Ullareds camping
Sedan åkte jag denna däringa Atmosfear på Liseberg också. Riktigt skön upplevelse som jag starkt rekommenderar att testa.
På väg hemåt, sista stoppet vid en rastplats i Dalarna
EDIT: Nu med lite bilder tagna med telefonen också.
Bra bilder Kalle,ser ut som du har haft en bra semester.Skönt att bussen har funkat fint. 
najs och höjden på bussen ser bra ut 
Tack! Längtar redan tills vi ska dra ut igen nästa gång. Får nog bli en helg tur till innan sommaren är helt slut 
Kolla genom tråden och såg att jag inte postat några bilder på inredningen när min fru sytt klart de fina dynorna och kuddarna. Tog därför en liten foto session ikväll för att rätta till detta fatala misstag
Blev lite andra bilder också när jag ändå höll på...

F-n va bra den blev Kalle! Några planer inför nästa säsong?
F-n va bra den blev Kalle! Några planer inför nästa säsong?
Tack!
Planerna är väl att bygga klart inredningen. Ska upp en liten hylla längst bak i bilen, sedan ska köksdelen få en vask mm. Sedan hade det varit kul med lite med effekt om pengarna räcker och kanske ge sig på att lacka den till våren. Får se vad tiden och ekonomin räcker till.
Köpte ett takräcke igår. Behöver justeras lite i bredd för att passa helt, men jävligt nöjd i övrigt.
Dassig mobilbild på hur det ser ut pålagt på bussen.

170 2012-04-08 16:49:59 Senaste redigerad av michaelth (2012-04-08 16:50:25)
Vad här hänt här då sedan 2011-08-20 hann du med någon av dina planer?? om jag får vara fräck och fråga... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Vad här hänt här då sedan 2011-08-20 hann du med någon av dina planer?? om jag får vara fräck och fråga...
Ha ha ha, ja det var ett tag sedan jag uppdatera något här. Mest för att det inte funnits något särskilt att skriva om tyvärr. Det jag har gjort är stoppat i en annan växelspak och köpt på lite prylar som ska på så småningom. Brytarlöst och lyxlister till kofångare och kaross. Listerna ska på efter en hellack till originalkulör som förhoppningsvis sker nästa vinter.
Det kom ju en bubbla emellan som frun köpte som jag jobbar med när tid ges. Har ju köpt hus under vintern också, så det tar ju lite tid att komma iordning med det...
Men bussen är ute och rullar för fullt för säsongen. Takräcket ska jag väl lyckas få dit snart i alla fall har jag tänkt.
Ha det gott!
hmm konstig update.. ser inga bilder i min dator.. måste ha en dålig uppkoppling
tja tänk vad livet tar mycket tid från oss... 
Shit, missat denna trevliga tråd helt
Mycket trevligt bygge och trevligt fälgval tycker jag.
Snyggt

Shit, missat denna trevliga tråd helt
![]()
Mycket trevligt bygge och trevligt fälgval tycker jag.
Snyggt
![]()
![]()
Tack o tack 
Ja jag är väldigt nöjd med hjulen. Sitter som en smäck och tar aldrig i någonstans. Ser dock mycket fram mot när bilen också fått ny lack och lyxgrejer på sig. Men det får tyvärr dröja lite till.
Men bussen är ute och rullar för fullt för säsongen.
Jomenvisst