1

jag funderar på om man borde montera korta dämpare bak också när man sänker bubblan? kollade på classic men finner bara till framvagnen.. eller låter man det vara? tycker ju att samma fenomen borde uppstå i bakvagnen, att dämparen bottnar.. har ni några tips på vart man ska köpa dem isåfall? kanske det passar med dämpare från annan bil?

mvh

Typ 1 soltak.  Typ 2 Baypickup enkelhytt -75.  Typ 1 -66

2

Dom passar ju både fram och bak men frågan är om det behövs, hur mycket har du tänkt att sänka, (fel av mig  ICQ/ad hur mycket har du tänkt att kapa ut ur svärdet.) Default/hmm

Har för mig att det gick att sänka en hel del (typ 2hack) innan den tog i, ska kolla lite senare Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

jag har kapat ca 1,5-2.0 cm, har inte mätt.. men oavsett hur mycke jag tänkt sänka så borde det väl vara bra att byta till en kort? Default/hmm då uppstår ju aldrig problemet menar jag.. köpte bubblan i kartong, så plattan står för sig å kaross för sig ICQ/ab har inte en jävla aning om hur nån ting kommer bli när karossen sedan ska lyftas på.. haha, tur att detta forum existerar  Default/lol

4

Nja du vill ju inte att den bottnar vid utfjädring häller Default/hmm

Jag skulle nog sätta den på 1 lr 1½ hack bak och ha 10cm kvar till backen fram med så den går att besikta föst och sen slamma, det går ju lätt att fixa sen Default/hmm

5

du tycker alltså att jag ska köra orginal-dämpare bak om jag förstår dig rätt? jag har gjort en mil lång inköpslista på classic så jag behöver egentligen bara trycka på "beställ-knappen" men man är ju lite osäker på saker som detta Default/hmm gamla dämparna saknas så jag har ju inget att referera till heller..

6 Senaste redigerad av Johan W (2012-04-08 22:37:44)

Kan kolla i morgon men jag har för mig att mina är 4cm kortare och har inga problem med 1½ hack och det brukar funka med bes, deras korta är väl 370mm och orginal 392mm (enligt dalhems) så det borde funka, Default/hmm  köp, dom korta alltså ICQ/ab