Heeejhej!...Sitter och dagdrömmer om ett bättre vwliv och kom in på roadster VS Hebmüllers motorluckan bak på en Hebmüller Är det en fram huv eller är det ett helt eget pressvertyg tycker huven ser mindre ut bak än fram om man gemför Hoppas ni förstår vad ja menar svårt med formulering en Söndag som denna hehe 
På produktionsbilarna så hittar vi ytterligare förändringar: Bakluckan fick en upphöjning där broms- och skylt belysning fälldes in (Fram till okt -52 hade Folkan ett bromsljus). Luftintagen flyttades från luckan till karossen ovanför/framför. Naturligtvis levererades bilen med högsta utrustningsnivån från Export-limousinen.
Bilens rena linjer var det som man mest föll för, fast några kritiker menade att det inte gick att se vad som var fram eller bak. Särskilt lyckad är designen när suffletten är nerfälld och försvinner helt ner i karossen.Hebmüller experimenterade med många färgvarianter. Enfärgat svart, röd eller vit. Tvåfärgat svart & elfenben, svart & röd, svart & gul, eller röd & elfenben. De tvåfärgade var populärast.
Hebmüller såldes genom reguljära VW-handeln och började, trots det höga priset på 7500 DM, att sälja bra.
Saxat från hebmuller historik.
http://vwlinkan.se/Hebmuller/hebhistorik.htm
Här har du hela historien.. 
