12v generator på 34hk motor ger frigångsproblem vid förgasaren,en 5mm fiberbricka under den,ett accpumplock från en solex 34 och en liten touch med vinkelslipen på generatorn löser problemet. Notera den vackra monteringen av 12v chokeelementet med träskruv;-) 
se där ja nu kan du ju snart ut och köra... Dags för provtur innan karossen är på va? Bara ställa dit en gammal träpall..
Notera den vackra monteringen av 12v chokeelementet med träskruv;-)
Hmm... Det ligger väl helt i linje med "Master Degree of Grotto Mechanics"? Kan man fixera ventilsäten
med stoppskruvar o körnslag så är det väl helt ok med lite träskruv här o där... 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
jonas n skrev:Notera den vackra monteringen av 12v chokeelementet med träskruv;-)
Hmm... Det ligger väl helt i linje med "Master Degree of Grotto Mechanics"? Kan man fixera ventilsäten
med stoppskruvar o körnslag så är det väl helt ok med lite träskruv här o där...
precis vad jag tänkte på också. helt i din linje!
kör på och kul du fått tillbaka ångan!
Det ante mig att ingen blev förvånad över det
Bjuder på en bild när min son på två år hjälper till att göra rent förgasaren.. 
Nu så, nu är den körbar, fattas bara karossen, så nu fick plattan åka ut och bo under en pressening ett tag..

Och in kom resten, dags att börja svetsa.. Det är inte så farligt med rost, lite i hjulhus och skärminfästningarna..

Och vips var rosten fixad! Har blivit lite dåligt med uppdateringar här men på påskaftons morgon såg det ut så här.

Karossen behövde alltså lyftas på plattan,det var bara ställa en tetra jelzin på garagebänken så dök det upp lyfthjälp. Efter första groggen var karossen på, sen tände vi upp en påskeld och grillade:-)

Besiktingstid är bokad den 21e april.. Två veckor kvar:-P
"O julen varar än till påska' " Dax att ta ner julgranen på väggen? 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Oooh, en tetra Jeltzin ! Fint ska det vara...
Nä, klart grabbarna ska ha en grogg om de hjälper till. Nu är det ju bara resten kvar !
Stefan, jag har ju iallafall dragit ur sladden 
Tvättad och fin inför besiktningen i lördags. Det har inte hunnits med att skriva i tråden pga intensivmek inför besiktningen.. Nåja en tvåa på ojämna bakbromsar blev domen..
Dags att lyfta tråden! I våras funderade jag på att montera bälten för att barnen skulle kunna åka med....till slut hade jag visst bytt bort bilen mot en fräsch 1303s..
O jag fick mig en fräsch -62 
75:a Late bay Westfalia