1

närmar mig slutet med soppatanken iallafall
det som återstår är anslutningen till tanklocket och att svetsa det bakre fästet i ramtunneln.
vet inte riktigt hur jag ska göra med anslutningen till tanklocket bara...

uppsticket med hålbilen mitt på är till tankgivaren
http://img265.imageshack.us/img265/858/p1010528s.jpg
och det här är de främre fästet. Med en gummiremsa under den kantade aluplåten skruvas den nedre flänsen i en 6 mm tjock plåt som är skruvad i dom gängade hylsorna som sticker upp från framvagnen
http://img220.imageshack.us/img220/968/p1010530c.jpg
och de bakre fästet. Självhäftande gummiremsor mellan tanken och fästet. Fästet i sig ska jag svetsa med plattjärn i tunneln.
Sen klämmer profilen runt bakkant på tanken.
http://img191.imageshack.us/img191/4521/p1010539t.jpg
Funderar på att plasta ihop huven med skärmarna och framändan.
Skära ett snitt snett bakåt från rutramen i karossen, plasta fast lite vinkeljärn eller profiler i frontdelen och bygga ett gångjärn så jag kan använda framdelen som en flippfront.
Sen rensa bort plasten runt tanken så den blir kvar i chassiet när jag lyfter fronten och såfall sätta tanklocket rakt i baljan?
Några synpunkter eller ideer om det någon?
http://img249.imageshack.us/img249/7987/p1010536x.jpg
tidigt under byggets gång fick jag skära ut den här sektionen för karossen låg nästan 30 mm förskjutet i sidled på plattan.
Så för att kunna lägga karossen rakt på fick jag snitta lite men de ska plastas tillbaka sen igen... som så mycke mer ICQ/ag
http://img406.imageshack.us/img406/3531/p1010534h.jpg
så här ser de ut under tanken då
http://img100.imageshack.us/img100/2939/p1010533q.jpg
liten närbild på min bränslepump/filter anläggning. I hålen på sidorna sitter det stopskruvar med en plastplugg innanför så skruven inte förstör ytbehandlingen på filtret.
http://img694.imageshack.us/img694/8169/p1010531g.jpg
En linelock från summit och dalhems som jag förmodligen inte kommer ha någon nytta av mer än att jag tyckte det var en kul grej Default/lol

2

Vad har du för planer med denna buggy? Köra race eller.... Vad har du för motor i den ?

3

inget supermärkvärdigt. en ball lite bil att busa med under vackra sommardagar.
gärna med lite ös i. hade tänkt mig en 1776a med balanserat vevparti los bambinos toppar och dubbla ida48or (ligger dock i delar i nuläget, i väntan på arborrning däckning och upptagning för 90,5 mm cylindersats.

4

Jag har aldrig kopplat en line-lock så rätta mig om jag har fel. Ska verkligen vänster framhjul vara kopplat tillsammans med bakhjulen? Ser så ut på rördragningen......

5

Ser onekligen ut så men kan vara lite förvirrande med alla rör....

6

kul med fler buggys ICQ/ab
ser ut att vara ett projekt av den mer seriösa typen ICQ/ab

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

7

Nej nej nej... Det ser bara ut som ett ormbo. Trodde jag skulle dra det lide snyggt men när de väl var klart såg det ut som fasen. Dock är de faktiskt kopplat hg till mikrofilm från mikrofon till t-koppling från t-koppling till framhjul. Fast nu sitter jag här i garaget och har lite försåten...
Tyckte jag va liide fyndig som handlat mig justerbara fjädersvärd och nya torsionsstavar för att få bukt med att bilen hängde på vänster sida.
Kom hem med bitarna och de ser lide kraftigt och fint ut.
Upptäcker först att jag får svarva upp urethanbussningarna för rördiametern är inte samma som orginal... Visst... Inga problems. Sagt och gjort bussningarna är fixade och på plats. Lyckades få till en schysst grund inställning där svärden va helt parallella... Upptäcke tillochmed att man enkelt kunde skruva ut justeringen så behövde man knappt spänna svärdet med domkraften speciellt mycke för att skruva ihopa det. Men nu till det roliga.... Plattan med justering är så källa tjock att när de ihopspänt är det inget som rör sig. Allt sitter helt kloss... Vet inte riktigt hur jag ska göra... Tillverka distanser eller ska man svälja sin stolthet, beställa nya bussningar dra dit orginalsvärden igen och erkänna sig besegrad? Hur som helst är jag jävligt trött på att *beep* med den här jävla idiothjulupphängningen nu om ni ursäktar min svenska!!!! Skulle kunna tänka mig att betala någon jävlig bra för att fixa det till mig så jag aldrig behöver tänka på det igen... Någon som kan hjälpa mig trotts mitt osedvanligt vidriga språk??

8

vart bor du? ICQ/ad

9

spaca ut kåporna.. rördistanser eller brickor..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10

Jag bor i Malmö. Hade varit övershysst med lite hjälp med detta här. Tror dessutom att den inre bussningen verkar för tunn för när allt är ihopspänt ligger svärdet så hårt emot att de inte går att röra. Dessutom är jag faktisk inte så kunnig inom den här konstruktionen men har klyddat med det innan. Nu vill jag bara ha ihop det och glömma att jag någonsin haft de här problemet  ICQ/am  ICQ/am

11

hörde mig för lite på samba med och enda som verkar skilja bussningarna åt är innerhålet. Det är ju uppsvarvat så de borde inte vara problemet.
fick dock ännu en gång reda på att lösningen var att spacea ut locken.
så jag får väl ta o prova mig fram med brickor tills svärden rör på sig tillfredsställande och sen skära till distanser med plasman eller godtycklig brännare när jag vet tjockleke. orkar inte engagera mig i det idag men jag ska försöka ta tag i det i veckan (jösses vad jag inte pallar med detta egentligen...)

12

fick lite hjälp OCH fick ihop de till slut.
Skruvade i växellådan idag och upptäkte att däcken nu tar i den biten som justeringen sitter i...  ICQ/ag

de e bara misär  Default/hmm

hur som helst provade jag lägga båda spacers på ena sidan o då e de precis så de gnuggar lite lätt men jag gissar att om man flyttar fälgnavet 25 mm inåt upphör prblemet.
eller e de bara till o handla nya fälgar?
blir väl att anv sig av besiktningsfälgar då om spårvidde inte klarar sig...
någon som vet någon som håller på o trixxar med plåtfälgar?

13

scitter skrev:

någon som vet någon som håller på o trixxar med plåtfälgar?

Det gör många här, men j:son bor ju där fråga honom, han har iof inte skrivit något på en månad  Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

14

har du plåtfälgar går det ofta att ändra ofsetten genom att slipa loss svetsar och flytta centrumet i förhållande till fälgbana.. ibland kan man behöva vända utsidan av fälgen innåt för att få till det.. en del centrum e svetsade med några strängar svets andra med grova punktsvetsar som i sådant fall behöver borras ur innan demontering.. sen är det givetvis viktigt att fälgen svetsas ihop igen på ett bra sätt..
men man kan få till riktigt snygga fälgar med lämplig offset på det viset.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

15

http://img854.imageshack.us/img854/3397/img0010qk.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/6805/img0009mc.jpgpetar upp lite bilder på monteringen av fjädersvärden. dock lyckades jag bara ta en bild på när jag svarva ur urethan gummina och ett när dom e monterade på svärden hehe.
hur som helst fick jag fatt i en kille som trixar med plåtfälgar och för dom pengarna han gör det tänker jag fan inte klydda med det själv.

http://img687.imageshack.us/img687/6083/img0008egc.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/5724/img0007dc.jpg
sen måste jag ju pressentera mina medhjälpare här.
Lucas är killen med den stora klubbn. Default/yikes 
Philip är killen å verktygsbänken som lär sig räkna genom att hämta blocknycklar  ICQ/ag

16

Hjulnavet är nu inflyttat nästan 40 mm. Jag skiter i spårvidden... Går de så går de. Annars får jag väl låna ett par till besiktningen.
Har också fått ett paket med motorhrejer och snyggat till karossen lite. Har bilder på luren men har inte lagt dom på photobucket än så de får va sålänge.

17

sådär. då va de väl dags för en long overdue update?
har stukat handleden på thaiboxningen så de blir kanske inget megautlägg, men de passar mig :mrgreen:
(mycke bilder lite text)

gäller o ha tungan rätt i mun när man slipar plast. då e då de blir som allra bäst.
har ju hållt på med kgs hjälp att plasta upp karossen. mycke ideer och funderande mellan oss och sammarbetet har funkat jävligt bra.
http://img834.imageshack.us/img834/9278/img0153bl.jpg
http://img850.imageshack.us/img850/6995/img0168omi.jpg
möjligt att de kommer upp en del gamla bilder här. tycker alla slip o spackel bilder ser likadana ut
förstora ju baljan till batteriet för de finns väl inga batterier som e så små längre. dessutom e de bara gott o ha lite extra studs i skiten när man får mer komp och volym. fast de har jag inga belägg för, för jag har inte börjat titta i motorn än.
är lite en sån kille som tar sker o ting när de kommer min väg.
precis som bränslesystemet som jag hade noll koll på när jag börja men de ger sig efterhand.
http://img846.imageshack.us/img846/5430/img0199zg.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/7701/img0266im.jpg
fick ihop baljan där bak rätt bra o har nu ca 70 mm extra space undertill för oljekylaren från setrab oilcoolers. kommer köra med termoblock och tempgivare dir i kylaren för att signalera när oljan ska gå genom kylaren och när fläkten ska slå på. Någon som vet var man köper bra/billiga spalfläktar? (iallafall en pålitlig försäljare med nåtsånär hyfsade priser.. skulle vilja ha x2 150 mm fläktar. gott om plats för luftfilterna till förgasarna med.
har i helgen spacklat och slipat dom sista groparna och lagt en bindande matta över hela skarvytan som tydligen ska slipas ner igen till helgen : ICQ/ac
http://img803.imageshack.us/img803/1350/img0355za.jpg
undersidan ser ut som krig o elende men jag ger fan i o slipa de i hopp om att de inte syns så mycke efter målning.
men de ser verkligen ut som faen när man skarvat på tusen ställen :roll:
http://img546.imageshack.us/img546/386/img0289eb.jpg
har också fått fixat till båda bakskärmarna men de kanske ocks redan varit med. ingenting som e rakt eller symetriskt ju. i vissa fall ville jag bara skita i de o låta de va men yttre krafter har påverkat mig att gå vidare o försöka få ordning på det.
http://img705.imageshack.us/img705/1998/img0277rl.jpg
vänsterskärmen har fått kapats ur en kil och lyfts i bakkant och den bakre delen av skärmen flyttats bak för att få bitarna o linjera igen
http://img837.imageshack.us/img837/1905/img0281fk.jpg
medans vänster bakskärm va rena katasrofen.. (jag har gråtit för mindre än såhär.) den har flyttats in i bakkant o ut i framkant, fliken baktill har snittats upp o ändrats radien. hela flänsen utmed sidan har vinklats uttåt och hela skärmen har flyttats rakt upp.  :evil:
http://img18.imageshack.us/img18/4498/img0209et.jpg
så har buggyn äntligen fått komma ut i solen... typ  :roll:
va ganska fint väder så vi flyttade ut på uppfarten för att slipa och slippa dammet men de börja ganska så snabbt efter vi flyttat ut att regna så de blev in med grejerna igen. men ideen att flytta ut o möjligheten att göra det andades sommar.. sen bara frös jag som en liten flicka så de blev stängd port, värmefläktar o glass efteråt.!
http://img3.imageshack.us/img3/1307/img0347jo.jpg
min ide på bakända och urtagen för luftfilterna.. blir snorcoolt om jag får säga de själv.
av någon anledning hamnar inte förgasarna på samma nivå så jag kommer tillverka ett bloch av alu på jobb så dom sticker upp lika mycke ovanför karossen. kommer se snorball ut.
http://img35.imageshack.us/img35/6568/img0351e.jpg
gammal bild men jag ville visa hur vi linjera upp framändan innan vi kapa av skärmarna.
http://img696.imageshack.us/img696/8938/img0202pe.jpg
flärpen som monteras o plastas till här kommer att spipas till för att följa insidan av huven och är den sköld som hindrar luft från att rusa in i sittbrunnen pga all bortkapad plast under huven o runt tanken.
thomas hitta en shysst huvlist på skroten med som vi kommer klämma på den här kanten som ska täta mot huven när den e nerfälld.
http://img406.imageshack.us/img406/2092/img0357il.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/8509/img0356zo.jpg
o så en på skarven mellan huven o skärmarna.. gammal bild de me men tror inte den varit uppe.
http://img99.imageshack.us/img99/3131/img0284pd.jpg

18

gjorde ett litet ryck idag o försökte få klart tanken men de visa sig att fästena jag så genialt hade funderat ut inte funkade  :?
svarva till en stump aluämne o såga den i vinkel för att den skulle hamna snyggt på tanken o gjorde lite hål.
http://img577.imageshack.us/img577/6869/tnkmehl.jpg
rigga skiten så den linjerar med givaren.. iallafall höjdmässigt.
http://img851.imageshack.us/img851/4693/kilfstep.jpg
svetsen här. (ok jag erkänner,, jag vill bara höra hur snygg den e)   :roll:
http://img706.imageshack.us/img706/6899/svetsfogen.jpg
peta ner givaren som jag säkert kommer få lossa igen av en eller en annan anledning men att ha den monterad reducerar mina möjligheter att slarva bort den avsevärt. så den får bo där sålänge.
http://img69.imageshack.us/img69/6563/givarepvgner.jpg
ligger bara på plats, ska försöka fixa med fäste imorgon så den sitter ordentligt.
har lite planer som involverar gummikuddar o mer svetsning i tanken..
kanske borde provtrycka den med innan jag fyller den med soppa men jag tror den håller (ta i trä)
http://img594.imageshack.us/img594/9640/pplats.jpg

19

scitter skrev:

Nej nej nej... Det ser bara ut som ett ormbo. Trodde jag skulle dra det lide snyggt men när de väl var klart såg det ut som fasen. Dock är de faktiskt kopplat hg till mikrofilm från mikrofon till t-koppling från t-koppling till framhjul. Fast nu sitter jag här i garaget och har lite försåten...
Tyckte jag va liide fyndig som handlat mig justerbara fjädersvärd och nya torsionsstavar för att få bukt med att bilen hängde på vänster sida.
Kom hem med bitarna och de ser lide kraftigt och fint ut.
Upptäcker först att jag får svarva upp urethanbussningarna för rördiametern är inte samma som orginal... Visst... Inga problems. Sagt och gjort bussningarna är fixade och på plats. Lyckades få till en schysst grund inställning där svärden va helt parallella... Upptäcke tillochmed att man enkelt kunde skruva ut justeringen så behövde man knappt spänna svärdet med domkraften speciellt mycke för att skruva ihopa det. Men nu till det roliga.... Plattan med justering är så källa tjock att när de ihopspänt är det inget som rör sig. Allt sitter helt kloss... Vet inte riktigt hur jag ska göra... Tillverka distanser eller ska man svälja sin stolthet, beställa nya bussningar dra dit orginalsvärden igen och erkänna sig besegrad? Hur som helst är jag jävligt trött på att *beep* med den här jävla idiothjulupphängningen nu om ni ursäktar min svenska!!!! Skulle kunna tänka mig att betala någon jävlig bra för att fixa det till mig så jag aldrig behöver tänka på det igen... Någon som kan hjälpa mig trotts mitt osedvanligt vidriga språk??

När jag monterade mina justerbara svärd så schimsade jag ut torsionskåpan med 2mm tjocka brickor, fick även ta upp hålet i den inre bussningen. Enda nackdelen med justerbara svärd är att dom begränsar lite hur breda däck man kan ha bak, själva justeringen bygger ju lite utåt och att dom inte går att jacka ur ifall man vill köra ordentligt sänkt.

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

20

trevliga byggbilder... tänker tillbaka när jag köttade i min buggykaross.. den var dels smäld.. sen krokig på alla håll, mycket kapande /plastande byggde nya sidor i bonocel med skärmkanter och luft intag. och plastade över.. + ett lock över det gamla baksätet.. förlängde fram huven 200mm
ändrade bakänden och ändrade vid batteriet har en plåt balja för batteriet nu.. jag stod ute och slipade /plasta  spackla sen blev det en trädgårds lack under bar himmel... 10 tum bakfälgar  7 fram..
http://www.forumbilder.se/images/99420111048057a37.jpg
http://www.forumbilder.se/images/9242011101421d8bd.jpg
http://www.forumbilder.se/images/f94201110535701d4.jpg
http://www.forumbilder.se/images/87420111128101485.jpg
lacken från 2004 så den borde fixas då den skafts av pressening under flera år ICQ/am
tyvärr inte hunnit liksom Revolution fälgar som ligger sedan flera år och andra förgasare... man hinner inte allt..suck..
verkar som dom flesta buggy karosser behöver en del jobb...
mera bilder det e alltid trevligt med sådant.. jag målade undersidan av karossen och över alla plast övningar med "topcoat" dvs gelcoat med vaxlösning i sen klossade ner ytan innan jag epoxi grundade och lackerade.. bättre att sas spackla med topcoat än med spackel enligt en gammal lackerare som renoverat flera corvette karosser.. jag har använt mycket lite "vanligt" spackel...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

21

galna förändringar där. ricktigt fräck buggy.
smyger ner en del spackel ändå men att kasta på ett lager topcoat och slipa över för att hitta sista ojämnheterna samt att binda ihop allting är kanske inte fel?
bra tipps där.

jobbade 1,5 år på setrab o svetsa kylare av aluminium.. de jag "lärt" mig i "skolan" va inte mycke att skryta med men de fanns ett par killar där som visa mig hur de skulle gå till o när man kör med maskiner som är riggade och till för att svetsa aluminium är de svårt att inte få till de efter 1,5 år  ICQ/ag
men jag bugar o bockar för komplimangerna ändå ICQ/ag
och när jag svetsat, oavsett om de e mig, pinne, tig, eler gas så är numero uno att alltid ha bra stöd och bitarna i bra läge o höjd. visst iblande går de inte men går de så e de bästa sättet att få ihop en bra fog. i alla läge!
får du bara maskinen att gå bra ska du se att du nog kan få ordning på de i garaget med.

hade besök idag.. plastat lite till på baljan :roll:

lite spackel
http://img835.imageshack.us/img835/6098/spackaelbak.jpg
o lite slipa.. har tappat räkningen på hur många ggr detta moment har upprepats :?
men de kommer förmodligen inte va sista gången.
http://img38.imageshack.us/img38/7915/spackaelbakslipat1.jpg
lagt huven på plats för att kolla var sargen/torpeden? remsan vi satt som vindskydd skulle skäras
http://img109.imageshack.us/img109/2411/ttningunderhuvokapad.jpg
ritar upp ordentligt med riktiga proffsverktyg så inget blir fel när man väl kapar.
http://img576.imageshack.us/img576/8339/mrkfrkapnunderhuv.jpg
lägg märke till hut thommas är totallt avslappnad och inte spänner sig alls här.. tror till och med att han trycker ut magen för att försöka se tjock ut :wink:
http://img710.imageshack.us/img710/5610/thomasspannersig.jpg
tänkte vi skulle luska ut och eventuellt få tanken på plats nu när den va klar.
http://img641.imageshack.us/img641/237/tankpplatstyp.jpg
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

den tar i. :shock:  :?  ICQ/ac  :cry:  :?:  :?:  ICQ/atICQ/at:
http://img815.imageshack.us/img815/8273/noooooooooooo.jpg
men jag har kapskivor 3 mm aluplåt och en ac/dc tigsvets på jobb så de fixar jag på måndag. nej jag jobbar inte på måndag men lite hemarbeta ska man väl kunna hinna med. shysst när smedjan e tom ju.
Och så ser ingen att man tabbat sig.
Tänkte ta av 20-30 mm runt hela botten o fälla in en ny plåt så tanken blir grundare o rymmer mindre soppa men faktiskt får plats under huven
http://img15.imageshack.us/img15/3355/gnget.jpg

22

tja tigsvetsning e ql.. att ha  bra stöd har jag märkt e riktigt viktigt + rent rent rent.. jag använde en 20 liters jeep dunk som tank i min buggy.. platt liggande  sen svetsade jag fast ett 2.5 dl mått i botten som "Catchtank" med en gänga i botten sen en banjobult till bränsle slangen..
tyvärr svetsar jag aldeles för sällan tig.. en egen står högt på inköps listan!!
visst e spacklande drygt.. det tråkiga e att plasten fortsätter att härda dvs ställer man den i solen och den blir varmare än den var när du plastade så fortsätter den att härda..= röra på sig..suck.. min kaross har ändrat sig massor av att stå under en grön press i solen.. ICQ/am
men detta blir nog bra ...bara jobba på.. jag blir sugen att hämta min buggy och göra ett ryck..  ICQ/ag dom e ju så djävla roliga att leka med...  ICQ/af

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

23

kände mig lite inspirerad av elmiamössan.. eller så va de bara som de kröp i benen efter den långa bilfärden.
Hur som helst åkta jag till verkstan istället för hem.
som synes i tidigare inlägg så hade jag ju misslyckats med... njae jag vill inte säga tanken för den va lyckad.
Men de hade hänt något under tillverkningen någonstans som gjorde att den inte passa längre.
tanklocket tog i och något jag itne alls hade räknat med var att styrstagen tog i när man tryckte ner fronten så jag kapade loss klossarna/fästena till tanklocke och givare.
http://img715.imageshack.us/img715/9025/1smhl.jpg
fräste upp hålen till samma diameter som yttern på kilarna
http://img403.imageshack.us/img403/2159/2innan2stora.jpg
http://img594.imageshack.us/img594/530/3stora.jpg
http://img407.imageshack.us/img407/4650/30813847.jpg
och sänkte ner dom i hålet. tyvärr hade jag nog inte riktigt ordning på maskinen eller så berodde de på skit efter kapskivan men fogen såg inte helt tillfredställande ut när jag va klar men locket tar inte i mer. ICQ/at:
http://img16.imageshack.us/img16/138/21555191.jpg
i samma veva kapa jag av hela botten på tanken ungefär 30 mm
http://img713.imageshack.us/img713/7378/30458417.jpg
och klippte till ett lock av den sista 3mm aluplåten jag hitta i verkstan..=P o jag kom inte på att leta förrän efter jag kapat hehe. lite svetigt när jag fatta de va siste. kunde lika gärna inte funnits något alls hehe
http://img823.imageshack.us/img823/3651/60960072.jpg
och när jag tog av botten måste jag även göra en knuda för styrsnäckan. med lite flax ska inget ta i nu. så håll tumamrna för mig.
http://img15.imageshack.us/img15/8525/9styrsncka.jpg
sen tänkte jag 2 sånna här i framkant med en sån här gummikloss med gänga i vart sida så hela tanken hänger i gummi.
hade även tänkt 2 st i bakkant mot et vinkeljärn
http://img856.imageshack.us/img856/6067/51047653.jpg
lagom till anslutningen fick jag dock ordning på inställningarna. dock borde jag väntat med att svetsa till dagen efter när jag inte va så trött
http://img717.imageshack.us/img717/8026/anslutning8.jpg

24

Bra jobbat !

25

Underbart svetsarbete !

/Fredrik Borbos
borboscustoms.se