tjo.. har som rubriken lyder en kortad framvagn av modellen länkpinne. jag tror att jag kommer stöta på patrull när karossen ska lyftas på plattan igen, då övre stötdämparfästet inte kommer nog långt ut från innerskärmen för att få plats med själva stötdämparen.. hur gör man? kapar man i karossen?? mvh
På en 65a är de inte mycke man kan smalna av innan man stöter på problem.
Om man bara smalnarav 2" så kan man byta till egengjorda 10mm torn.
Men avsmalning än så kräver modifikationer.
Antagligen utan torn eller att man skär i karossen.
Vet inte hur de är på äldre bilar dock.
Men tror inte de går att smalna av så mycke mer där
jag tror den är kortad 120mm. tornen är egengjorda, men när jag höll framvagnen under bilen förstod jag att det skulle bli problem. frågan är ju om det blir problem med nåt annat om man skulle kapa innerskärmarna? 
sätt in en bild på framvagnen
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
Dina torn kommer att gå upp på insidan av innerskärmen och upp i tanken
Lättast är att kapa bort tornen fäst stötdämparen i innerskärmen, det är presis att dom går fritt.
Att kapa i innerskärmen är ingen bra lösning det försvagar karossen och jobbigt att återställa vid tex. ombes
Har kortat min -65a 100mm och har så 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Jag gjorde såhär på min -62:a:
-kapade av tornet och svetsade en M12 pinnbult som borrades igenom "fyrkantsprofilen" under tanken och svetsades på insidan. Då får den ju "stöd"...

fan va smart! så får det bli tror jag.. exakt som din bild visar mettis, samma problem.. ah, tack så mycket hörni! 
Jag var mkt nöjd själv med denna framvagn!
Kapade snitt i övre o undre torsionsfjädrarna för att få lite mjukare fjädring (lättare bil..) vridit (och svetsat) rören så att armarna pekar horisontellt vid normal belastning + sänkspindlar. Jag ville nämligen kunna köra fort och säkert då detta var en bil för strippen....(12,17sek och ca 180 Km/tim och bilen kändes "stadig" !) Såldes till min garagekompis som här på bilden sitter i kvällsolen på Motalaträffen....(jag hade BRM-fälgar som "fyller ut lite mer...)
-Lägg märke till "stuket" - ca 8cm markfrigång och som sagt BRA väghållning.