Nu när Varianten är i rull så kan man börja fokusera på bubblan igen, racesäsongen drar ju snart igång 
Har börjat plocka ihop motorn nu, bjuder på lite bilder på det som gjorts nu ikväll.

Förbränningsrummen ligger på 38cc nu!
Var såklart tvungen att hänga på lite grejer!

Ska kontrollmäta allt innan sakerna skruvas ihop för säkerhets skull, sen har jag en del kvar som ska beställas innan jag kan hänga i den i bilen och få den bänkad.
Härligt, säsongen närmar sig med storm steg nu så... ska bli roligt å höra den dra igång!
Härligt, säsongen närmar sig med storm steg nu så... ska bli roligt å höra den dra igång!
Ja den gör ju det, jag satsar på att få den körbar till 19 maj, då är det test and tune i Söderhamn
Fick hjälp av Fidde att notcha röret som bältet ska fästas i idag, stort tack! 
Oh, då får man hänga på å va mek kanske om man inte har nå planerat 
Lite leverans av delar idag, beställdes i fredags kom idag, Dalhems är återigen snabba! 

Allt fanns dessvärre inte i lager men det skulle skickas kostnadsfritt när det kommit, en 26mm oljepump och en plugg till returen på fuelcellen.
Snabba puckar...
Men varför tillbaka med original ventilkåpor, läkte de du hade?
Snabba puckar...
Men varför tillbaka med original ventilkåpor, läkte de du hade?
Sålde dom tillsammans med topparna, ska väl slå till på ett par roligare v-kåpor sen när det finns ekonomi till det 
J***a snygg bil och motor
vad kommer det hamna på för HK?
Tackar! Hmm det får bänkningen säga men upp emot en 180hk skulle ju va kul och verkar inte va någon omöjlighet 
trevligt!
Var iväg till Hövding Ola @ Easthill Welding idag och fick buren tigad!
Dessvärre så lyckades en hylsa komma bort sträckan mellan Tönnebro och Edsbyn. Men Ola svetsade allt det som gick så får vi ta den sista biten i efterhand.

Måste bara få ge en eloge och stort tack till Ola och alla andra som hjälper mig så pass mycket med detta bygge på alla sätt och vis, utan er hjälp hade jag som 20 årig studerande aldrig kunnat utöva min hobby fullt ut!
Nu har jag fått hem motorn från Fredde i Västerås!
Kompet ska ligga nånstans kring 11 nu, ska bli kul att få sätta ihop allt och se vars det hamnar till slut!
Blev bara en snabbsnok på grejerna i garaget idag, får bli lite noggrannare imorgon.
Hehe ja den där Fredde Ringde fel & ringde mig för någon månad sen...
men han fick ditt nr. så han kom rätt....
¨
Jag fattade inget förs när han ringde... & babblade om en motor... hehehe 

Olzzon skrev:Nu har jag fått hem motorn från Fredde i Västerås!
Kompet ska ligga nånstans kring 11 nu, ska bli kul att få sätta ihop allt och se vars det hamnar till slut!
Blev bara en snabbsnok på grejerna i garaget idag, får bli lite noggrannare imorgon.
men han fick ditt nr. så han kom rätt....¨
Jag fattade inget förs när han ringde... & babblade om en motor... hehehe
Haha fan där hade du ju kunnat blivit en motor rikare om du spelat korten rätt 
Vad blir det för volym på motorn nu? Samma som innan? Ska själv försöka få ihop det sista på min 2176cc nu i helgen.

Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S
Vad blir det för volym på motorn nu? Samma som innan? Ska själv försöka få ihop det sista på min 2176cc nu i helgen.
Samma volym som innan. "Small is better"
Nästa år blir det 84mm dpr vev och wedgemate 
easos skrev:Olzzon skrev:Nu har jag fått hem motorn från Fredde i Västerås!
men han fick ditt nr. så han kom rätt....¨
Jag fattade inget förs när han ringde... & babblade om en motor... heheheHaha fan där hade du ju kunnat blivit en motor rikare om du spelat korten rätt
Haha javisst.... men jag är en ärlig lirare 

Lite mer delar har inkommit
Det som inte fanns i lager @ Dalhems damp ner i lådan för ett tag sen, 26mm pump, plugg till fuelcellen och lite packningar till förgasarna
Har även köpt Lundgrens sjukt snygga gasreglage, vajerstyrt med kullagrad rulle. Säger bara en sak, Svensk kvalité

Såhär ser det ut monterat, riktigt cleant imo
Har även köpt Lundgrens sjukt snygga gasreglage, vajerstyrt med kullagrad rulle. Säger bara en sak, Svensk kvalité
Instämmer! (eller +1, som det tydligen heter numera...
)
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Fick låna gängtapp av Herman så jag kunde gänga nya pumpen, tur jag hade en extra earls plugg på lager här hemma 

Förgasarna flyttade från bokhyllan till garaget så var såklart tvungen att ta en mockupbild, ser rätt arg ut eller? 

Jag kommer nog få köpa ett nytt pumplock dock, verkar som locket jag har är specialanpassat till gamla pumpen, kanske lika bra att slå till på ett JPM direkt eller vad säger du Fidde? 
Härligt att få börja plocka på lite godsaker!
Blev tvungen att byta fläkt för att den ska lira ihop med 30hk kåpan så det gjordes idag, monterade även gasreglaget, ställde vipparmsgeometrin och ventilspelet!
Hade fått låna ett avgassystem av Fidde som han trodde va 1 5/8 men vilket visa sig va 1 1/2 så där körde jag fast lite, hade tänkt stoppa i motorn i bilen i helgen annars. Får försöka trixa fram rätt system på nåt sätt.

Såhär kommer förstyvningen av växellådsfästet bli, bra att kunna spänna upp det ordentligt. Kommer sitta anslutet till buren så det bör va stumt nog att göra sådär 

Blev tvungen att byta fläkt för att den ska lira ihop med 30hk kåpan så det gjordes idag, monterade även gasreglaget, ställde vipparmsgeometrin och ventilspelet!
Hade fått låna ett avgassystem av Fidde som han trodde va 1 5/8 men vilket visa sig va 1 1/2 så där körde jag fast lite, hade tänkt stoppa i motorn i bilen i helgen annars. Får försöka trixa fram rätt system på nåt sätt.
Såhär kommer förstyvningen av växellådsfästet bli, bra att kunna spänna upp det ordentligt. Kommer sitta anslutet till buren så det bör va stumt nog att göra sådär
Är du 100 på att det är ett 1 1/2, har svårt att tänka mig det, men jag har aldrig tagit något mått, och jag köpte det av Serano i Staterna, som visade sig vara en riktig luring! Har ett 1 7/8 till min tilltänkta
racer som du kan ta, men det ligger hos East för tillfället, men det är nog förstort för din
startmotor