1

Vet att jag ställt frågan tidigare, men.

Vill gärna ha intryck från folk som kör diagonalt.
Vart man köper, körintryck, mm.
Närmar sig inköp nu när fälgarna snart är lackerade.

stenis
orust

2

Hmmmmmmmmmm, ingen som kör diagonalt på detta forum,,,,,,,,,

stenis
orust

3

Inte längre ICQ/ac

Svajigare, spårkänsligt, dyrt och döläckert kommer ha det på rodden

http://www.bribos.com/

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

4

Ja, du kom på det själv...

nej det är tunnsått med renlevnadsmänniskor här.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Men är det värt det, utseende mässigt trots vingligt och spårkänsligt och dyrt?

Kanske satsa på radial med med vit sida då,,,,,,,,,finns det?

Lackat fälgarna svart på insidan och Agave utsidan, ser lite militärgrönt ut nu innan centrumet ska lackas.

stenis
orust

6

Kan inte hålla med om att det skulle vara Svajigare och spårkänsligare.
Kompisen renoverade upp allt framvagnen och nya diagonal däck .
Den bubblan vart riktigt trevlig att åka med.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

7 Senaste redigerad av Nicklas (2012-04-02 20:28:00)

Jag har kört lite med min 56a
det funkar mkt bra går mjukt o fint
framvagn , bakvagn är fixade med bussningar, stötdämpare mm
nya firestone diagonaler 5,60

Post's attachments

DSC_0035 (4).JPG, 296.92 kb, 1920 x 1080
DSC_0035 (4).JPG 296.92 kb, 252 downloads since 2012-04-02 

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

8

Kanske att dom förstärker dom fel som finns då Default/hmm

Visst finns det radialer med vitsida som är bra och snygga ICQ/ad men inte lika snygga ICQ/ae


Anledningen att det inte är så vanligt kan ju också bero på att man måste bygga om en typ1 rätt så mycket, om man sänker mer än 12cm med diggisar och även att den ska bli laglig och inte ta i chassit vid punka Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

9

När jag för länge sedan renoverade en korallröd -57:a var jag på skrotarna och plockade ihop däck från 70- tals bubblor som hade diagonaler som reservhjul. Vill minnas att det var Continental, i alla fall tyckte jag att den gick oförskämt bra med dem. Det var bara vid ingången till kurvor det kändes som man fick sladd. Lät även fräsa in vit sida på dem. Originalsnyggt blev det i alla fall...

[

10

Jag kör diagonalt i år på min 60:a. Däcken är riktigt gamla, men inte spruckna och jag kör obalanserat. Bara för att att bocka av i "Att göra innan jag dör" listan.
Om det nu blir det sista jag gör får vi väl se. Jag kör mycket med vår klubbuss som har diagonaldäck och högtakare och jag har märkt att upplevelsen från bussen kommer igen i bubblan. Styrningen är fördröjd, lite som en tidig JAS, och den är väldigt vindkänslig. Den slukar ojämnheter i vägen och går väldigt mjukt och tyst, men den spårar mycket. Det blir spännande att se hur den beter sig när det blir rejält blött på vägen.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

11

har kört ett par säsonger med diagonaler
nya firestone
inga större problem..  det är ju ändå en gammal bil man rullar runt i.. så inga 130blås osv med den bilen.. 
http://flachflieger.com/bugrun2010/DSC_0172.JPG-for-web-large.jpg

12

Jag har kört diagonaler sen 94 o trivs utmärkt med dom. Gamla är kass, köp nya mjuka o fina. Avon o Firestone är bra, Kamac ska man undvika. Bilen ska va tajt i framvagnen o rätt toe in mm så kommer dom till sin rätt, några hekto mer tryck än vad som står i instruktionboken gör också nytta. Sidvinkskänsliga är väl alla folkisar i originalhöjd oavsett däck.