Vet att jag ställt frågan tidigare, men.
Vill gärna ha intryck från folk som kör diagonalt.
Vart man köper, körintryck, mm.
Närmar sig inköp nu när fälgarna snart är lackerade.
stenis
orust
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Däck & fälg » Diagonal till -56a bubbla?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vet att jag ställt frågan tidigare, men.
Vill gärna ha intryck från folk som kör diagonalt.
Vart man köper, körintryck, mm.
Närmar sig inköp nu när fälgarna snart är lackerade.
stenis
orust
Hmmmmmmmmmm, ingen som kör diagonalt på detta forum,,,,,,,,,
stenis
orust
Inte längre
Svajigare, spårkänsligt, dyrt och döläckert kommer ha det på rodden
Ja, du kom på det själv...
nej det är tunnsått med renlevnadsmänniskor här.
Men är det värt det, utseende mässigt trots vingligt och spårkänsligt och dyrt?
Kanske satsa på radial med med vit sida då,,,,,,,,,finns det?
Lackat fälgarna svart på insidan och Agave utsidan, ser lite militärgrönt ut nu innan centrumet ska lackas.
stenis
orust
Kan inte hålla med om att det skulle vara Svajigare och spårkänsligare.
Kompisen renoverade upp allt framvagnen och nya diagonal däck .
Den bubblan vart riktigt trevlig att åka med.
Jag har kört lite med min 56a
det funkar mkt bra går mjukt o fint
framvagn , bakvagn är fixade med bussningar, stötdämpare mm
nya firestone diagonaler 5,60
Kanske att dom förstärker dom fel som finns då
Visst finns det radialer med vitsida som är bra och snygga
men inte lika snygga
Anledningen att det inte är så vanligt kan ju också bero på att man måste bygga om en typ1 rätt så mycket, om man sänker mer än 12cm med diggisar och även att den ska bli laglig och inte ta i chassit vid punka 
När jag för länge sedan renoverade en korallröd -57:a var jag på skrotarna och plockade ihop däck från 70- tals bubblor som hade diagonaler som reservhjul. Vill minnas att det var Continental, i alla fall tyckte jag att den gick oförskämt bra med dem. Det var bara vid ingången till kurvor det kändes som man fick sladd. Lät även fräsa in vit sida på dem. Originalsnyggt blev det i alla fall...
Jag kör diagonalt i år på min 60:a. Däcken är riktigt gamla, men inte spruckna och jag kör obalanserat. Bara för att att bocka av i "Att göra innan jag dör" listan.
Om det nu blir det sista jag gör får vi väl se. Jag kör mycket med vår klubbuss som har diagonaldäck och högtakare och jag har märkt att upplevelsen från bussen kommer igen i bubblan. Styrningen är fördröjd, lite som en tidig JAS, och den är väldigt vindkänslig. Den slukar ojämnheter i vägen och går väldigt mjukt och tyst, men den spårar mycket. Det blir spännande att se hur den beter sig när det blir rejält blött på vägen.
har kört ett par säsonger med diagonaler
nya firestone
inga större problem.. det är ju ändå en gammal bil man rullar runt i.. så inga 130blås osv med den bilen.. 
Jag har kört diagonaler sen 94 o trivs utmärkt med dom. Gamla är kass, köp nya mjuka o fina. Avon o Firestone är bra, Kamac ska man undvika. Bilen ska va tajt i framvagnen o rätt toe in mm så kommer dom till sin rätt, några hekto mer tryck än vad som står i instruktionboken gör också nytta. Sidvinkskänsliga är väl alla folkisar i originalhöjd oavsett däck.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Däck & fälg » Diagonal till -56a bubbla?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.