Jaha då var Westy SO-42 67:an som jag och min fru köpte på Ebay äntligen hemma, tog "bara" 2 månader. Den klarade transporten bra, enda som hänt är att nån snott stereon ur den. Men tack vare att den var olåst under frakten så var inget annat skadat.
Vad gäller skicket så var den som säljaren beskrivit, så jag är nöjd. Det finns ju alltid saker man vill förbättra men planerna är att köra med den som den är nu åtmindstone första sommaren.
Motorn är en 2,0L typ4 pannkaksmotor och har väl med tiden tänkt bygga om den till stående fläkt, skulle kännas bättre så 
Det sitter IRS bakfjädring, är tydligen nån konverteringssats från ett företag som heter BusBoys......Ja det funkar säkert.
När vi skulle starta den så ville den inte vara med, säkert en kombination av att den ståt still i ca 2mån under frakten och att det förmodligen är nån slags "tropikolja" typ rak 50 för det gick tungt att dra runt motorn. men den funkar för dom körde den upp på lastbilen. När vi skulle lossa den så var det -22 så jag hade egentligen inga större förhoppningar att få igång den.
Men nu är den hemma!!!!.....känns super. Både jag och frugan kan knappt vänta till i sommar......
Här bild från då vi skulle lasta av den, kändes nästan overkligt att se den på riktigt.
Måste ha varit nått underkylt regn i GBG för den var täckt med is.

Efter mycke om och men så fick vi upp den på släpet, var jäkligt motsträvig p.g.a kylan.
Så nu står den hemma hos oss i väntan på regbes och därefter garaget i väntan på sommar.
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

dasvw.se