Vad tycker ni jag ska välja för tändstift.kompet ligger på 10.2-12276cc . Dom driften jag har tillgängliga är ngk 6 EA 9 och NGK D7EA
Stift ska det vara 
en 12 liters vw motor? Nu blir jag nyfiken..
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Vad tycker ni jag ska välja för tändstift.kompet ligger på 10.2-12276cc . Dom driften jag har tillgängliga är ngk 6 EA 9 och NGK D7EA
Jag tycker att du ska ha Bosch-stift och absolut inte NGK!
Ja det kanske du har rätt i men det är dom här jag har hemma.prövar med 6 orna
Ja det kanske du har rätt i men det är dom här jag har hemma.prövar med 6 orna
Ja,det bör väl vara dom som ligger närmast...
8or eller 9or skulle jag prova! Bäst är att kolla avgastempen och byta om man ligger fel.
Men inte för lågt med så mycket komp.
hasse skrev:Vad tycker ni jag ska välja för tändstift.kompet ligger på 10.2-12276cc . Dom driften jag har tillgängliga är ngk 6 EA 9 och NGK D7EA
Jag tycker att du ska ha Bosch-stift och absolut inte NGK!
Varför är inte NGK stift bra?
Har bosch några stift med M12-1,25 ????
bengt det är en smak sak med stift
Stickan gillar bosch& lodge
Jag avskyr bosch sen tävlings tiden
Mina favoriter är Denso sen Ngk
Hasse testa med det varmaste stiftet typ 6 men på gatan skulle jag välja en 7a
Hasse jag har 6/7/8 på hyllan om det skulle vara jävlgt att få tagi stift
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Har bosch några stift med M12-1,25 ????
bengt det är en smak sak med stift
Stickan gillar bosch& lodge
Jag avskyr bosch sen tävlings tiden
Mina favoriter är Denso sen Ngk
Hasse testa med det varmaste stiftet typ 6 men på gatan skulle jag välja en 7a
Hasse jag har 6/7/8 på hyllan om det skulle vara jävlgt att få tagi stift
/// Micke
Fan Micke! Denso är väl snudd på ännu sämre än NGK!! 
När vi körde EM serien i kart så testade vi allt i tändsift
Det som funkade bäst var Denso och i bromsbänken gav dom mest pulver
I raggar motorena (prostock ) vad det samma resultat det som gav mera var ngk ET stiften som gav 1-1,1/2 %mera
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
När vi körde EM serien i kart så testade vi allt i tändsift
Det som funkade bäst var Denso och i bromsbänken gav dom mest pulver
I raggar motorena (prostock ) vad det samma resultat det som gav mera var ngk ET stiften som gav 1-1,1/2 %mera
/// Micke
Dom hette väl Nippondenso eller nåt sånt när dom kom ut på Svenska marknaden..Eller hur?
Jag har 2332cc 10:1 motor och rockar loss på NGK D7EA, vissa säger att NGK inte är de bästa men funkar gör dom.
PPRMicke skrev:När vi körde EM serien i kart så testade vi allt i tändsift
Det som funkade bäst var Denso och i bromsbänken gav dom mest pulver
I raggar motorena (prostock ) vad det samma resultat det som gav mera var ngk ET stiften som gav 1-1,1/2 %mera
/// MickeDom hette väl Nippondenso eller nåt sånt när dom kom ut på Svenska marknaden..Eller hur?
Du har så rätt stickan
Nippondenso heter företaget men det är så långt namn så dom skälva kortade ned det till denso
En sak som man kanse inte vet är att dom jobbar ihop med hondaracing (HRC) för att utveckla nya stift som håller längre ( typ irilumstift)
Dom är skitstora på F1 tändstift
//// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
