Har en AS (1600?) motor som det läcker olja ur vid svänghjuls-packboxen.
Stötstängsrören är knöliga å fula.
vevaxeln har lite spel axialt, även radialt (lite, men det märks).
Har även en F (1300?)motor som inte läcker i packboxen.
Den har åxå fula,knöliga stötstängsrör.
DÅ va frågan.. kan jag plocka av topparna från AS-motorn å sätta dom på F-motorn?
Samtidigt så byter jag Stötstängsrören .
Då får jag en motor som inte läcker å så får jag toppar med dubbla insug, samt nya
Rör ditsatta... Jag är inte på nå vis ute efter mera power lr orginal, vill bara att det ska bli
smidigt å lätt att fixa till en motaor av två !
mvh ! 
2 2012-03-31 13:39:48 Senaste redigerad av stickan (2012-03-31 13:41:53)
Har en AS (1600?) motor som det läcker olja ur vid svänghjuls-packboxen.
Stötstängsrören är knöliga å fula.
vevaxeln har lite spel axialt, även radialt (lite, men det märks).
Har även en F (1300?)motor som inte läcker i packboxen.
Den har åxå fula,knöliga stötstängsrör.
DÅ va frågan.. kan jag plocka av topparna från AS-motorn å sätta dom på F-motorn?
Samtidigt så byter jag Stötstängsrören .
Då får jag en motor som inte läcker å så får jag toppar med dubbla insug, samt nya
Rör ditsatta... Jag är inte på nå vis ute efter mera power lr orginal, vill bara att det ska bli
smidigt å lätt att fixa till en motaor av två !
mvh !
Nej,dom passar inte om du inte flyttar över cyl/kolvarna åxå! 1300-motorerna har egna toppar.
Ok. då gör jag så, flyttar över. OM nu kolvbultarna/stakarna är samma diameter.
Nått särskilt man ska tänka på nu när jag skiftar..?
De övre mittre pinnskruvarna är kortare på dubbelportsmotorer. Det är väl M10 på F och M8 på AS om jag inte minns fel.
Ali G
