någon som vet om fördelar drevet måste på veven innan balansering?
orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » vad göra innan balansering.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
någon som vet om fördelar drevet måste på veven innan balansering?
Drev remskiva allt som skall vara på veven för att balanseringen skall bli bra
/// Micke
Och tryckplatta tydligen...
Jag ber dom att balansera veven först och sen med tryckplattan om du måste byta tryckplattan så skall du göra om balanseringen
På det viset kan du byta koppling (på en räser kan man döda en koppling på några repor
)
//Micke
Jag balanserar bara vev med svänghjul och tryckplatta. Allt som sitter nära centrum gör ingen eller väldigt lite skillnad. Det är vikterna som sitter långt från centrum som är viktiga. Vi lägger i kilarna i veven men dom är avslipade till vevens diameter. Vi har provat med drev med låsringar och dyligt men har inte sett nån märkbar skillnad. Aluremskivorna ger inte heller nåt utslag men tunga stålremskivor måste balanseras. Jag har tokbalanserat vissa motorer men inte sett nån skillnad i lagerförslitning. VW-s standard funkar bra ,inom 1-2gram.
Man bör stifta tryckplattan, kan bli obalans om man bara styr på bultarna.
Nu skrev du inte vad det är för motor som ska ballanseras, är det en 30 hk så bör man undvika att borra ur mer på veven än vad det är gjort från fabrik utan ta det på svänghjulet istället, 30 hk veven är ju ganska skör original o man vill inte att den ska bli ännu skörare 
en 1776 byggd på 1600 block, veven är en ny cb vev.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » vad göra innan balansering.
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.