1

Vår kära omslagspojke från Gävle är med i ett bra reportage i nya Klassiker som kom idag, snyggt ICQ/ag . Förutom Woffe så är där mer VW, motorbygge, Berlin Rom bilen, en typ 3:a + en massa annat kul.
Personligen tycker jag att Klassiker är den för tillfället trevligaste tidningen i Sverige ICQ/ab .

2

Grattis blir till att inhandla tidningen.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

Ingick det en bilaga med någon typ av utvik på Woffe? Annars blir det då ingen affär.

"Daddy Cool"

4

Trevligt.  Grattis!

5

Trevligt att Klassiker har en reporter med VW-intresse  ICQ/ab   Jon Remmers som skrivit artikeln har varit
på vwtyp1.com sedan 2005, fast jag tror inte att han har hittat hit. Än.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

6

goopher skrev:

Ingick det en bilaga med någon typ av utvik på Woffe? Annars blir det då ingen affär.

Utvik o utvik ICQ/ae halvfigur från typ ekvatorn o uppåt.....

Ja det är kul att Jon skriver där, förra nummret fixade han några gamla fälgar till sin fastback.

7

Riktigt bra repotage ICQ/ab Och en bra tidning också ICQ/ab

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

8

Då måste man ju ut och handla.

Nån som minns förlagan till Klassiker? Den tidningen hette Retro och Teknikens Värld låg bakom den. Det var ju i princip samma folk i redaktionen som det är i Klassiker. Den gavs ut 99-00. Det var första biltidningen som jag köpte slaviskt, men en dag så la den ner. Helt utan förvarning.  ICQ/ac

9

Mot närmaste tidningsnasare...vill också se... ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

10

pompejus skrev:

Dröje kanske några dar innan den kommer till nasarna, vi prenemuranter får gotta oss ett par dar ifred ICQ/ae

11

Tack, ska bli kul å se o läsa  ICQ/ag

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

12

Bara jag som tycker W ser nyknu..ad ut?

13

det gör väl jag alltid.......men det är bara min look

14

Bengt H skrev:
pompejus skrev:

Dröje kanske några dar innan den kommer till nasarna, vi prenemuranter får gotta oss ett par dar ifred ICQ/ae

undrar vad som hänt då min tidning inte landat än ICQ/am suck.. vill oxå se hur en ny ..kllas woffe ser ut ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

15

haha....det är många som vill se det (in my dreams)

michaelth skrev:
Bengt H skrev:
pompejus skrev:

undrar vad som hänt då min tidning inte landat än ICQ/am suck.. vill oxå se hur en ny ..kllas woffe ser ut ICQ/ae

16

Har tidningen kommit i butik ännu?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

17

VwGoran skrev:

Har tidningen kommit i butik ännu?

Japp, 27/3